Pagina 2 van 2

Geplaatst: za nov 30, 2002 10:40 am
door Leo
Is het niet ook zo dat benzine in een heel volle tank minder/geen ruimte heeft om naar uit te dampen omdat het de tank volledig vult?
Dit in tegenstelling tot een bodempje in een lege tank.

Geplaatst: za nov 30, 2002 11:53 am
door Leander
Jullie hoeven mij niet altijd te geloven, maar in dit geval heb ik echt gelijk. We hebben hier genoeg ervaring mee met gasauto´s dus weet ik aar ik het over heb. Als je het ondanks dit toch wilt proberen, controleer maar eens een carburateur of benzinepomp van binnen die een paar maanden stil gestaan heeft.

Geplaatst: za nov 30, 2002 12:03 pm
door rodeo4
Het klopt inderdaad dat benzine heel snel vervliegt. Als je een jampotje benzine een nachtje open laat staan zit er de volgende dag nog maar de helft in.
Maar mijn auto heeft eens een jaar stilgestaan, met bijna volle tank, na een jaar was de tank nog steeds vol en kon ik er prima mee rijden.
Het zal vast kloppen dat er een ontluchting in je tank zit, maar je krijgt toch niet een luchtstroom door je tank? Op een bepaald moment is de lucht bovenin je tank verzadigd met benzinedamp en zal er geen benzine meer verdampen. Als er veel benzine in zit, dus weinig lucht, zal dit sneller verzadigd zijn en zal de benzine niet meer verdampen.

Geplaatst: za nov 30, 2002 6:40 pm
door Goof
Bij een volle tank zit er idd een kleinere luchtbel boven de benzine. overigens tocht het altijd een beetje als er ergens lucht in of uit kan, maar met een volle tank is dit uiteraard nihil, een bijna lege tank gaat veel harder denk ik.

Geplaatst: za nov 30, 2002 8:26 pm
door NEXL
De meningen zijn nogal verdeeld,wat betreft de benzine,het luchten van de auto op zich is dus wel goed,op blokken zetten vindt ik ook een puik idee,verder nog tips(sileconespray:moet je alle rubbers, dus van de ramen achterdeur endergelijke allemaal inspuiten?

Geplaatst: za nov 30, 2002 10:03 pm
door Ron
Dat van die siliconenspray moet je maar als laatste doen hoor. Is technisch niet zo daverend belangrijk. Maar als je toch vier minuten voor de thee gaat sprayen, doe gerust je raampjes rondom ook. Breken je klemmetjes ook minder snel van.

Ik heb die van mij twee maanden geleden ook gedaan. Ik kan je wel verklappen dat ik gewoon tijdens het rijden voor de lol en de kick even het raampje open en dicht doe met twee vingertjes.

Sssjjjiifffffff....ssssjjjaaaaffff..tik.

Lekkerrrrr !

Geplaatst: za nov 30, 2002 10:07 pm
door Ron
Maar je bedoelt de raamrubbers voor en achter.
Mwoah, waarom niet. Het kan geen kwaad en hoe later ze verdrogen hoe beter.
Ik smeer trouwens ook wat vaseline langs de raamrubbers en carrosserie. Bij mijn combi is dat wat droog geworden en er kan water achter komen. Iznie goed. Voor een stalling lijkt me vaseline niet nodig hoor.

Geplaatst: zo dec 01, 2002 1:24 am
door Folkert
Goh, Ron. Ik zie dat je het weer goed voor elkaar hebt. Ik heb daarentegen bij het in elkaar zetten van mn viertje zo'n haastklus van het monteren van de ramen gemaakt dat ik haast twee handen nodig heb om hem open te krijgen (en het knoppie is er natuurlijk al weer vanaf gebroken...)

Geplaatst: zo dec 01, 2002 3:23 pm
door Goof
Kan nog steeds he....

Geplaatst: ma dec 02, 2002 12:25 am
door Ron
Jamaar Folkert, jouw carcrosserie flext nogal met jouw rijstijl. Daar helpt geen spuitbus tegen hè?
Sterker, ik denk dat je raampjes de boel nog een beetje in model houden.

Geplaatst: ma dec 02, 2002 9:46 am
door Goof
wat een vertrouwen in de r4 constructie zeg....

Geplaatst: ma dec 02, 2002 9:44 pm
door Folkert
lol!!