Pagina 2 van 2

Geplaatst: di feb 10, 2009 8:03 pm
door roberto
Precies ! dat bedoel ik bedankt!!

Geplaatst: di feb 10, 2009 8:13 pm
door GijSsie
Bekijk ook dat filmpje eens erg handig! Samen maken we de hobby makkelijker he :D . We horen graag van je bevindingen!

Wellicht is het gepaster om dit topic te verplaatsen naar 't sleuteltopic, schoapke? jasper?

Geplaatst: di feb 10, 2009 8:40 pm
door Willem de Zwijger
Ik heb het ook wel eens toegepast, het ziet er op het filmpje lekker uit omdat het oppervlak horizontaal ligt. Met verticale dingen kan het een leuk geklieder worden...

Geplaatst: di feb 10, 2009 8:43 pm
door roberto
Verticaal zal het wat moeilijker zijn maar ik ga het proberen ziet er mooi uit

Geplaatst: di feb 10, 2009 8:44 pm
door GijSsie
maar uiteindelijk krijg je het wel voor elkaar??? Was het een leuk goedje om mee te werken?

Geplaatst: di feb 10, 2009 9:28 pm
door schoapke
zo ff verplaatst dan maar 8)

Geplaatst: di feb 10, 2009 11:16 pm
door Willem de Zwijger
Ik heb er de rand van de carosserie boven het achterspatbord mee gedaan, dus dan moet die smeertin gestapeld worden op een verticaal vlak. Er lag net zoveel tin onder de auto als erop zat. Maar het was zeker leuk spul om mee te spelen.

Wat ik ook nog wel een (misschien theoretisch) minpuntje vindt: die vertinner die je er eerst op moet smeren is een zuur. Als je een naad hebt, dan moet die vertinner echt diep in de naad om het smeertin overal goed door te laten dringen. Met gevolg dat je aan de achterkant een onbeschermde zone krijgt (alle verf brandt eraf) met zuur erop, dus dat is een corrosiebron. Daar moet je dus spoelen en wat beschermends op doen en je kunt er niet altijd goed bij.

Geplaatst: di feb 10, 2009 11:30 pm
door roberto
Bij de beschrijving van Vertinningspastastaat dit "De hedendaagse 'S39 / Tin-it' soldeerpasta is zo'n zuurvrij vloeimiddel waaraan soldeerpoeder is toegevoegd".

Geplaatst: wo feb 11, 2009 8:31 pm
door jbeekmann
Dat dacht ik ook te lezen ja. Maar natuurlijk brand je wel alle bescherming eraf door eerst te lassen en dan ook nog met de vlam vertinnen. Beschermen lijkt me dus ook noodzaak.
Ohja: lood/tin verhouding = 75/25 (volgens Rustbuster)

Geplaatst: wo feb 11, 2009 8:52 pm
door roberto
Ik denk dat ik zaterdag er eens langs ga dat zie ik gelijk wat ze nog meer hebben voor de hobbyist.
Het ligt 14 dagen stil ben even bezig aan een ander.
http://renault4.weebly.com/plaatwerk-vernieuwen.html

Geplaatst: za mar 21, 2009 2:46 pm
door GijSsie
hoe staan de zaken roberto? Heb je inmiddels al ervaring met het vertinnen?

Geplaatst: za mar 21, 2009 4:38 pm
door roberto
Hallo GijSsie, Nog niet, eind volgende week ga ik er weer tegen aan.