bokke wagen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
@ijsbrand
Ik heb het idee dat in het discussiegeweld je probleem is blijven liggen.
Als de auto voorheen goed heeft gelopen, moet het iets kleins zijn.
Ik begrijp alleen het "bokke" nog niet helemaal. Houdt de motor in of loopt hij slecht als je gas terugneemt, ook als je de koppeling intrapt?
of slaat de motor ergens tegen aan?
Kun je bevestigen dat de motor goed stationair loopt?
Als je de koppeling intrapt, gaat dat dan spoepel, voel je trillingen?
Als het aan de motor ligt moet je misschien eens controleren of de centrifugaalvervroeging wel terug beweegt. Een druppel olie op het viltje onder de rotor kan wonderen doen.
vr gr Fons
Ik heb het idee dat in het discussiegeweld je probleem is blijven liggen.
Als de auto voorheen goed heeft gelopen, moet het iets kleins zijn.
Ik begrijp alleen het "bokke" nog niet helemaal. Houdt de motor in of loopt hij slecht als je gas terugneemt, ook als je de koppeling intrapt?
of slaat de motor ergens tegen aan?
Kun je bevestigen dat de motor goed stationair loopt?
Als je de koppeling intrapt, gaat dat dan spoepel, voel je trillingen?
Als het aan de motor ligt moet je misschien eens controleren of de centrifugaalvervroeging wel terug beweegt. Een druppel olie op het viltje onder de rotor kan wonderen doen.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Volgens mij zit het ook meer aan de oppervlakte, wellicht hier:
en dat dit soort dingen goede oplossingen zijn:...in de ontvetter en daarna met hogedruk pomp schoongespoten...
Ook maar even de bougiekabels lostrekken en inspuiten en wellicht de verdelerkap vervangen. Die kan nog wel eens haarscheurtjes hebben en i.c.m. vocht dan problemen vertonen.... Een druppel olie op het viltje onder de rotor kan wonderen doen...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
bokke wagen
ik heb zoals ik al eerder zei alles wat bedrading op de motor vernieuwt dus ook verdeelkap en roter
Laatst gewijzigd door ijsbrand op zo feb 08, 2009 11:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
@ijsbrand
het lijkt erop dat je ontsteking te laat staat. Hij trekt goed op maar rijdt hoogstwaarschijnlijk niet meer zo hard. Zet hem maar eens iets vroeger.
Je moet vervolgens gaan zorgen dat hij goed stationair gaat lopen. Met de stelschroeven moet dat lukken. Maak ook de sproeiers (stationair en hoofdsproeiereir) maar eens schoon.
vr gr Fons
het lijkt erop dat je ontsteking te laat staat. Hij trekt goed op maar rijdt hoogstwaarschijnlijk niet meer zo hard. Zet hem maar eens iets vroeger.
Je moet vervolgens gaan zorgen dat hij goed stationair gaat lopen. Met de stelschroeven moet dat lukken. Maak ook de sproeiers (stationair en hoofdsproeiereir) maar eens schoon.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-