Pagina 2 van 4
Geplaatst: wo nov 19, 2008 12:48 pm
door Boerammetje
Prietpraat

! Het grote roesten is iets van de post '70 a '71 exemplaren, maar valt feitelijk buiten mijn betoog, waarin onderscheid gemaakt moet worden tussen horizon- en milieuvervuiling

Geplaatst: wo nov 19, 2008 2:57 pm
door Hanz
Een nogal arbitraire grens, '70 à71', en bovendien mager omkleed met redenen. Met dit soort vage kwaak komen we niet verder. Ik zeg: de horizonvervuiling begint op het moment dat de knippers rechthoekig en de luchtklep van plastic werden.
Geplaatst: wo nov 19, 2008 3:03 pm
door Boerammetje
Ik ben weer veel te schappelijk merk ik. Het scherpst van de snede mag dan tussen de modellen '67 en '68 gelegd worden. Een 4 zonder harp is als een hark zonder steel, om het maar eens duidelijk te beargumenteren.
Geplaatst: wo nov 19, 2008 3:29 pm
door ap
als je het antwoord goed leest zul je merken dat het veel drukte om niks is geldt ALLEEN voor import auto's
Bestaande rechten worden niet aangetast: iedereen die nu een vrijstelling heeft houdt deze.
Geplaatst: wo nov 19, 2008 3:29 pm
door Rik
Geplaatst: wo nov 19, 2008 3:33 pm
door Boerammetje
Precies: een duivels plan! Ik kom in de Bijbel nergens een stelling in de zin van "Gij zult geen 4 rijden". "Eert uw GTL en F6" echter ook niet.
Geplaatst: wo nov 19, 2008 3:37 pm
door Rik
ik als horizonvervuiler ben blij dat het nog 9 jaar zal duren voordat ik de klassiekerleeftijd zal bereiken met de mijne, tegen die tijd bestaat de christenunie vast niet meer en zullen deze rare voorstellen ook tot verleden behoren
Geplaatst: wo nov 19, 2008 3:42 pm
door ap
ook leuk vind ik de stelling dat oudere auto's meer vervuilen.
de prductie van 1 nieuwe auto vervuilt al meer dan diezelfde auto in zijn hele bestaan zelf doet
Geplaatst: wo nov 19, 2008 3:46 pm
door Rik
dus feitelijk de prius verbieden is het beste wat ze kunnen voorstellen, de energie die het kost om de auto te maken en dan met name de accu's is zo slecht voor het milieu dat die auto het nooit goed kan maken!
Geplaatst: wo nov 19, 2008 3:52 pm
door ap
rik richt een politieke partij op mijn stem heb je alvast.
met dit soort standpunten kom je er wel
Geplaatst: wo nov 19, 2008 3:56 pm
door Rik
Rijdt In Klassiekerspartij?
Geplaatst: wo nov 19, 2008 4:12 pm
door ap
Geplaatst: wo nov 19, 2008 4:55 pm
door brecht
zal ik me er mee gaan bemoeien? of mensen die graag zeuren laten zeuren?...
Geplaatst: wo nov 19, 2008 5:15 pm
door brecht
toch maar wat bemoeinis...
toen men de auto uitvond ging met toch ook net zeuren dat het niet veel sneller en wel veel duurder dan een paardenkar was? Het was het begin van een ontwikkeling die ons tot de huidige auto gebracht heeft.
De prius zelf is misschien niet het beste product om co2 uitstoot te besparen, maar staat weer aan het begin van de ontwikkeling. Ik loof toyota om de moed zo'n auto commercieel op de markt te zetten. Andere merken zullen volgen, de ontwikkelingen zullen harder gaan en er gaat wat uit komen wat echt wel beter is.
Oudere auto's gebruiken inderdaad niet veel meer brandstof dan moderne (er zijn heel wat moderne auto's die dorstiger zijn dan onze viertjes) maar stoten wel veel meer fijnstof uit. De vervuiling die bij de productie van een nieuwe auto komt kijken weegt daar niet tegen op. Ongeveer 15 tot 20% van het energiegebruik van auto's komt van de productie en verwerking, de rest van het gebruik ervan. (waar stond dat onderzoek ook al weer?

)
We kunnen allemaal argumenten gaan aanvoeren voor onze klassieker collectie maar uiteindelijk moeten we gewoon toegeven dat een moderne auto minder slecht voor het milieu is.
hier bijvoorbeeld een leuk linkje (alhoewel die ook weer geen bronnen en harde cijfers geven)
http://www.milieucentraal.nl/pagina?ond ... n%20milieu
Geplaatst: wo nov 19, 2008 7:28 pm
door -Trelleur-
Niet erg geloofwaardig, die Ernst Cramer:
"Afgaande op gegevens vanuit de sector"
Welke sector, welke gegevens? Moet daar uit blijken dat een auto van 25 jaar oud gemiddeld net zo veel rijdt als een nieuwe? Dat gelooft toch geen mens?