Pagina 2 van 2

Geplaatst: do okt 02, 2008 9:19 am
door Willem de Zwijger
Heb je gechecked of het streepje op het vliegwiel tegenover het merkteken staat gelijktijdig met de opening van de puntjes zodat cilinder 1 een vonk krijgt en de zuiger van cilinder 1 in de hoogste stand?
Ik heb het gevoel (een soort mannelijke intuitie...) dat het een elektrisch probleem is.
Zijn de puntjes zelf recent nog vervangen? Soms geven dingen net op een ongewenst moment de geest, zelfs als je er niet aan zit....

Geplaatst: do okt 02, 2008 10:53 am
door jbeekmann
serre schreef:...
En is cilinder 1 niet aan de distributiezijde?
...
Dit is dus niet het geval! Al eerder gemeld door Fons en Dolf.
Cylinder #1 zit dus aan de vliegwielzijde, dat is de kant van de dynamo etc. De distri zit aan de achterzijde bij Cyl #4!

Geplaatst: do okt 02, 2008 11:47 am
door serre
Ik ben gisteren een nieuwe verdelerkap gaan halen. Ik ga straks eens checken wat jullie hier allemaal neerschrijven en ik laat het weten.

Hartelijk bedankt voor de reacties!

Geplaatst: do okt 02, 2008 11:58 am
door Dolf
Dag Serre,

Heb je voor het vervangen van de cilinderbuspakkingen de motor uit de auto gehaald of gewoon laten zitten? En heb je voor de zekerheid nog vloeibare pakking gebruikt (in combinatie met de pakking)? Mij staat dezelfde operatie te wachten, dus wat ervaringen van anderen zijn altijd welkom!

Groet,

Dolf

Geplaatst: do okt 02, 2008 2:49 pm
door serre
Hey Dolf, ik heb de motor laten zitten. Is perfect te doen eigenlijk. Steuntjes eronder, torsiestang los, een stang van het frame los, carterpan eraf en dan kan je aan de bouten van de lagerkappen van de drijfstangen. De bouten van de carterpan losmaken is wel een prutswerk, om nog maar te zwijgen over ze er terug inzetten...

Ik heb voor de zekerheid nog vloeibare pakkingverbeteraar gebruikt ja.

Als je de lagerkappen demonteert, voorzichtig zijn dat de lagerschalen niet vallen. En heel de inboedel ordenen uiteraard...

Geplaatst: do okt 02, 2008 11:52 pm
door R4F6GTX Automaat
Heb je al es compressie gemeten?

bougiekabels verkeerd?

Geplaatst: vr okt 03, 2008 12:11 am
door RVIER
Als je een GTL (1100cc) motor hebt zit de kabel van cilinder 4 het dichtst bij het motorblok. De rotor draait met de klok mee

Ik denk dat je de kabels verkeerd hebt gemonteerd. Alle bougies vonken dan 180 graden te laat.

vr gr Fons

Geplaatst: vr okt 03, 2008 12:08 pm
door serre
Dan klopt het he, enkel heb ik de cilinders anders geteld. Jammer, anders was het opgelost geweest.

Geplaatst: di okt 07, 2008 12:41 pm
door jbeekmann
serre schreef:Dan klopt het he, enkel heb ik de cilinders anders geteld. Jammer, anders was het opgelost geweest.
Dat snap ik niet. Als je ze anders hebt geteld, dan zitten je kabels toch nu niet goed?

Geplaatst: vr okt 10, 2008 6:56 pm
door serre
Cilinder 4 is cilinder 1 als je telt zoals ik, dus als de bougiekabel naar cilinder 4 het dichtst bij het motorblok zit, dan was het (volgens hoe ik telde) bougiekabel 1. De ontstekingsvolgorde blijft hetzelfde. Er was een probleem met een benzineleiding. Het is ondertussen opgelost.

Iedereen bedankt om mee te denken!