Pagina 10 van 11
Geplaatst: ma aug 20, 2007 9:30 pm
door brecht
En weer 1!
Naar je werkplaats rijden en daar denken dat na 10 minuten je koelwater wel genoeg afgekoeld is om die sensor er uit te schroeven. AUW!
Geplaatst: di okt 02, 2007 9:34 pm
door Nick
Vorig jaar in een opruimbui een nieuw achterkleprubber weggegooid, er zou toch niet meer zo'n roestbak komen, en nu hebben wij weer een 4tje..........
Geplaatst: ma apr 13, 2009 10:18 am
door Hanz
vrijdag op weg gegaan naar de Franse Ardennen, maar voor Breda al 2x de wegenwacht erbij gehad wegens een haperende motor. Gelukkig duurde het ook een hele tijd voor die er achter kwam dat een van de schroefjes op de bobine los zat...
(daarna trouwens probleemloos op en neer geweest, met op de terugweg een respectabele 1:17.3)
Re: Renault 4 blunders
Geplaatst: ma okt 05, 2009 5:28 pm
door brecht
Het werd er wel weer een stijd voor
Al liggend onder je auto de laatste moer van de trekhaak los wrikken. Als het loswrikken lukt eindigd de bumper.....
op je kin ja... auw!
(wel een trekhaak over nu trouwens...)
Re: Renault 4 blunders
Geplaatst: do jan 28, 2010 7:38 pm
door miniman_78
Bobine vervangen en de nieuwe hoogspanningskabel niet onmiddelijk bevestigd om de beugel gemakkelijker terug vast te kunnen zetten. Dan verbaast zijn dat de motor niet wil starten

Re: Renault 4 blunders
Geplaatst: wo apr 14, 2010 7:04 pm
door jeffr4
Niet erbij nagedacht, dat toen ik die 4L spatlappen van Boerammetje overnam en driftig beugels aan het fabriceren was, (zijn voor de berline moeilijk te verkrijgen) , dat de uitlaat van mijn R4 niet aan de zijkant, maar aan de achterkant uitkomt!!
Ach....overal is wel een oplossing voor, dus aanpassen en hoefde ik gelukkig niet de spatlappen te veranderen!
Ben ik nu de enige TL met spatlappen?
Re: Renault 4 blunders
Geplaatst: wo apr 14, 2010 7:22 pm
door ap
nee dat ben je niet. ik heb voor en achter spatlappen
Re: Renault 4 blunders
Geplaatst: wo apr 14, 2010 7:23 pm
door Hanz
jeffr4 schreef:Ben ik nu de enige TL met spatlappen?
Welnee!

Re: Renault 4 blunders
Geplaatst: wo apr 14, 2010 8:15 pm
door jeffr4
Heee.....gelukkig, dus de TL en de GTL, dus waarbij de uitlaat links achter uitkomt ipv aan de zijkant, heeft ook spatlappen... dus niet zo'n blunder.
Ik heb wel enige aanpassingen moeten maken om de spatlap naast de uitlaat te kunnen plaatsen en er iets voor, dit vanwege de warmte natuurlijk.
Zijn er ook foto's van de linkerzijde met spatlap en uitlaat??? Zoals die origineel werd geplaatst? iemand?
Re: Renault 4 blunders
Geplaatst: wo apr 14, 2010 8:26 pm
door Hanz
Hmm, een beetje TL heeft zijn uitlaat toch links zoals het hoort:

Re: Renault 4 blunders
Geplaatst: wo apr 14, 2010 8:29 pm
door ap
ik heb de originele beugels en een reservesetje nog wel ergens liggen zal binnenkort een foto maken.
Re: Renault 4 blunders
Geplaatst: wo apr 14, 2010 8:31 pm
door jeffr4
Oh... een TL heeft dus ook de uitlaat aan de linkerzijkant, ja dan passen die spatlappies.
Mijn R4 heeft dus een uitlaat aan de achterzijde, zoals de.....GTL?
En... hoe zijn ze dan gemonteerd? Of helemaal niet?
Re: Renault 4 blunders
Geplaatst: wo apr 14, 2010 8:35 pm
door jeffr4
ap schreef:ik heb de originele beugels en een reservesetje nog wel ergens liggen zal binnenkort een foto maken.
Ik heb de originele beugels ( van Boerammetje) nagemaakt en op zich past het perfect, dus aan de bout van de bumperbeugel en aan de opening spatbord, no problemo, maar als ik dan de spatlap vast maak, zoals de originele gaten in de beugel zitten, dan komt de spatlap tegen de voorzijde van de uitlaat en tegen de uitlaatpijp.
Re: Renault 4 blunders
Geplaatst: wo apr 14, 2010 9:15 pm
door Hanz
oude TLlen hebben een 782 (Frankrijk) of 845cc-motor (diverse buitenlanden), dus uitlaat links
nieuwe TLlen (Savane) hebben een 956cc-motor en uitlaat achter
Re: Renault 4 blunders
Geplaatst: wo apr 14, 2010 9:36 pm
door jeffr4
Hanz schreef:oude TLlen hebben een 782 (Frankrijk) of 845cc-motor (diverse buitenlanden), dus uitlaat links
nieuwe TLlen (Savane) hebben een 956cc-motor en uitlaat achter
Ja....kijk dat bedoel ik, de R4 van mij heeft een 956cc, dus de nieuwe TL en..... hoe zijn daar de
spaltlappies gemonteerd?? origineel? ... met de uitlaat achter... iemand.... foto.