Pagina 10 van 14
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: do feb 12, 2015 7:25 pm
door marcGTL.BE
Willem de Zwijger schreef:Dat gaat wel iets ten kosten van het zit comfort, je zit iets meer naar voren gekanteld, maar ik vind dat niet echt hinderlijk.
Juist daarom heb ik de maten van de donor Twingo aangehouden, mij stoorde het.
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: do feb 12, 2015 11:22 pm
door Willem de Zwijger
Ieder zijn hobby naturlijk
Dat achterbankje heb je prachtig gedaan, ik heb er destijds de slijptol ingezet maar dat werd een afgang, dus petje af voor deze zeer geslaagde poging !
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr feb 20, 2015 8:44 pm
door marcGTL.BE
marcGTL.BE schreef: 
Rem project heb ik uitgesteld, eerst zo in verkeer brengen.Volgens de Belgische wetgeving mag er niets aan de remmen veranderd worden.
In principe kan het, ik denk zelf dat de achterste rem platen van een Twingo weinig verschillen van een R4 behalve dan dat de groter remcilinder er in past
Dit wordt zeker later een apart topic
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: za feb 21, 2015 12:39 pm
door BVDP
Als je de wagen als oldtimer wilt laten keuren zal het allemaal niet zoveel uit maken. Als je hem wilt laten keuren voor dagelijks gebruik kunnen je andere zetels en zeker bevestigingspunten van de gordels al voor problemen zorgen. Het ligt er dan net aan hoe goed de keurder nog een R4 kent.
groeten, Bart
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: za feb 21, 2015 1:43 pm
door marcGTL.BE
De wagen wordt als oldtimer ingeschreven. De bevestigingspunten van bank en gordels heb ik al gemaakt omdat dit moest gebeuren voor ik hem spuit. Voor de keuring hoef ik de gordels nog niet te plaatsen ,voor zijn bouwjaar waren de gordels achteraan nog niet verplicht.
Doe ik voor de keuring te veel wijzigingen zal er misschien wel eentje bij zijn waar ze niet blij over zijn. Zeker omdat wijzigingen aan remmen verboden zijn, er staan nu al van voor schijven op in plaats van trommels.
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: za mar 07, 2015 12:30 am
door marcGTL.BE
Begonnen met de opbouw
Eerst de remleidingen plaatsen, daar gebruik ik ook schroot voor. De remleidingen van de Twingo heb ik gerecht, deze gebruik ik voor de lange stukken. De nippels haal ik van de oudenleidingen nadien schilder ik de remleidingen.

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: ma mar 09, 2015 12:06 am
door marcGTL.BE
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: ma mar 09, 2015 8:23 am
door BVDP
Marc,
Ik merk dat je de carrosserie al terug op bouwt. Ik had verwacht dat je ze eerst zou spuiten. Ga je na de opbouw spuiten?
groeten, Bart
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: ma mar 09, 2015 10:07 am
door Bertje
Goed bezig, Marc, gaat vlot! Hoe waren de Twingo-leidingen eraan toe? Nergens roestputjes?
@Bart; bedoel je niet chassis?
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: ma mar 09, 2015 10:24 am
door BVDP
Bertje schreef:@Bart; bedoel je niet chassis?
Nee, toch niet. Chassis was al bewerkt met RUST-OLEUM COMBIPRIMER lees ik al even terug.
Carrosserie, de koets dus in het nederlands, lijkt me nog niet voorzien van een nieuwe verflaag en ik zie het gaspedaal al terug ingebouwd.
Bart
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: ma mar 09, 2015 7:26 pm
door marcGTL.BE
Het is een beetje raar ja, Ik ga de koets spuiten nadat ze op het chassis is gemonteerd. Dit heeft enkel te maken omdat het gemakkelijker verplaatsbaar is als er wielen onder zitten. Ik ga de wagen spuiten achter in de caravanberging, om daar te geraken moet ik een heel eind over het gazon. zo kan ik dan ook ineens de motorkap en de voorvleugels uitlijnen voordat ze gespoten worden.
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: ma mar 09, 2015 8:27 pm
door marcGTL.BE
Bertje schreef:Goed bezig, Marc, gaat vlot! Hoe waren de Twingo-leidingen eraan toe? Nergens roestputjes
Ik heb enkel de mooie delen gebruikt, de rest is schroot. Bij het plooien en rechten loste de Twingo verf daarom heb ik deze achteraf nog geschilderd
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: wo mar 11, 2015 10:57 am
door Bertje
OK duidelijk. Mooie vorm van hergebruik.
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: wo mar 11, 2015 10:39 pm
door marcGTL.BE
Bodem met steenslag bescherming ingespoten
Teroson Terotex Record2000HS

Chassis en koets samengevoegd
Bitumen mastiek gebruik, blijft elastisch en vormt een vel. (2 tube's )

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr mar 13, 2015 8:10 pm
door marcGTL.BE
Begint er op te lijken
Nog wat herbruik, begon het lassen te missen

