Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Ziet er allemaal superstrak uit, Silvio!
Ik had het hier vanavond toevallig met iemand over, heb je ook overwogen te upgraden naar schijfremmen nu je toch bezig bent met restaureren?
Ik had het hier vanavond toevallig met iemand over, heb je ook overwogen te upgraden naar schijfremmen nu je toch bezig bent met restaureren?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Bedankt!
Schijfremmen hebben we inderdaad overwogen, maar wou deze zo origineel mogelijk houden, later bij de F4 ga ik het wel doen.
Schijfremmen hebben we inderdaad overwogen, maar wou deze zo origineel mogelijk houden, later bij de F4 ga ik het wel doen.
Akkoord, het was meer om aan te geven dat zo'n ombouw tot de mogelijkheden behoort, en niet al te moeilijk is.
kan iemand me zeggen of onderstaand onderdeel een restant is van mijn vorige schokdempers, of moet dit plaatje waar tegen het chassis komen waar de "pen" van de achterste schokdemper door het gat op chassis vastkomt?
vind er op dialogys niks van terug.

mvg, silvio
vind er op dialogys niks van terug.

mvg, silvio
Is voor mij een onbekend onderdeel...
De achterste schokbrekers zitten met rubber moffen en stalen schoteltjes in het oog op het chassis vast. Let op! Aan de achteras zitten ze aan de buitenkant van de hefbomen vast! Aan de binnenkant ziet er beter uit, maar dan sla je bij een drempel je remdrukverdeler aan gort.
De achterste schokbrekers zitten met rubber moffen en stalen schoteltjes in het oog op het chassis vast. Let op! Aan de achteras zitten ze aan de buitenkant van de hefbomen vast! Aan de binnenkant ziet er beter uit, maar dan sla je bij een drempel je remdrukverdeler aan gort.
Ok,bedankt voor de tip! Dan zaten ze bij de gtl verkeerd, want op foto voor de.demontage zaten ze aan de binnnkant.
Snel wisselen dan
Thanks!
Snel wisselen dan

Thanks!
Gaat dus inderdaad vaker fout 

weekend-update
achterste remmen zitten er weer onder:
Nieuwe rempompen
Nieuwe montageset
Nieuwe remdrukverdeler
Alle remleidingen vernieuwd, incl de flexibele
Nieuwe klemmetjes voor de leidingen
Achteraan ook nieuwe wiellagers gemonteerd, gedaan zoals beschreven in de "how-to" van Bertje, enige wat ik anders gedaan heb is het achterste lager intikken.
Ik heb zoals in het topic staat dus ook het oude lager aangeslepen om tegen te tikken, maar heb er dan nog een lange dop 22 van ratelsleutel tegengezet, dan kan je gewoon met hamer slaan en zit je lager op 5tal slagen op zijn plaats, ging sneller als rondjes tikken
Maar voor de rest alles gedaan zoals beschreven en ging perfect.

achterste remmen zitten er weer onder:
Nieuwe rempompen
Nieuwe montageset
Nieuwe remdrukverdeler
Alle remleidingen vernieuwd, incl de flexibele
Nieuwe klemmetjes voor de leidingen
Achteraan ook nieuwe wiellagers gemonteerd, gedaan zoals beschreven in de "how-to" van Bertje, enige wat ik anders gedaan heb is het achterste lager intikken.
Ik heb zoals in het topic staat dus ook het oude lager aangeslepen om tegen te tikken, maar heb er dan nog een lange dop 22 van ratelsleutel tegengezet, dan kan je gewoon met hamer slaan en zit je lager op 5tal slagen op zijn plaats, ging sneller als rondjes tikken

Maar voor de rest alles gedaan zoals beschreven en ging perfect.

- dirkoosterhoff
Nou,die auto wordt beter dan af fabriek! Top!!
als alles werkt zoals het zou moeten toch ja
Ik heb geen ervaring met 4tjes, het is dus ook maar ahv fotos van demontage, handboeken en info van hier opt forum, heb eerder al mijn R5gtt gedaan, maar dit is toch nog iets ander.
in ieder geval bedankt!

Ik heb geen ervaring met 4tjes, het is dus ook maar ahv fotos van demontage, handboeken en info van hier opt forum, heb eerder al mijn R5gtt gedaan, maar dit is toch nog iets ander.
in ieder geval bedankt!
Zeer mooi! Ook fijn dat mijn foto-topic betreffende de achterwiellagers dus eens van pas komt 

heeft er iemand een idee wat de juiste hoogte van een kaal chassis op wielen is? zonder koetswerk en motor dus.
heb net mijn chassis op de wielen gezet en wil effe checken of het klopt, mijn aftekeningen van torsie waren niet gelukt bij demontage.
en achteras steekt nu 1 van een f4 onder ipv GTL
groeten, silvio
heb net mijn chassis op de wielen gezet en wil effe checken of het klopt, mijn aftekeningen van torsie waren niet gelukt bij demontage.
en achteras steekt nu 1 van een f4 onder ipv GTL
groeten, silvio
chassis staat ondertussen op zijn wielen, heb de indruk dat hij achteraan wat hoog ligt, maar scheelt maar 1,5cm met vroeger, kan zijn met de andere achteras (F4).
Zijn nu met meerdere dingen bezig, blok ligt uit elkaar om te spuiten, de kas wordt aan gewerkt, is al deels gelast, geschuurd en in antiroest gezet.
De motor:

Het koetswerk:

van de week onverwacht hulp gekregen van 3 goede vrienden, autoliefhebbers en garagist, zij hebben zich op het koetswerk gestort.

Anti roest erop, anders kunnen we opnieuw beginnen, de rest van het schuurwerk zal beetje bij beetje komen, iedere dag een stukje, maar hetgeen al gedaan is, roest toch al nietmeer

Zo, een hele lijst fotos, maar het was weer even geleden!
groeten, silvio
Zijn nu met meerdere dingen bezig, blok ligt uit elkaar om te spuiten, de kas wordt aan gewerkt, is al deels gelast, geschuurd en in antiroest gezet.
De motor:

Het koetswerk:

van de week onverwacht hulp gekregen van 3 goede vrienden, autoliefhebbers en garagist, zij hebben zich op het koetswerk gestort.

Anti roest erop, anders kunnen we opnieuw beginnen, de rest van het schuurwerk zal beetje bij beetje komen, iedere dag een stukje, maar hetgeen al gedaan is, roest toch al nietmeer

Zo, een hele lijst fotos, maar het was weer even geleden!
groeten, silvio
Mooi hoor, geen halve maatregelen hier!
Waarom de koets eigenlijk helemaal blank gemaakt? Was de originele lak zo slecht?