Heb je het piefje waar de gaskabel aan het gaspedaal komt verlengd ? Ik heb een Weber 90 DIR 32 of zoiets, ook tweetraps, en bij die heb ik het piefje 20 mm verlengd om de volle slag te halen. Moet je even meten wat de slag is van beide carburateurs, dit deel je op elkaar (slag tweetraps gedeeld door slag oude) en dit vermenigvuldig je met de lengte van het piefje om de noodzakelijke nieuwe lengte uit te rekenen.cees en jantine schreef: ik heb alleen nog steeds het gevoel dat ik de volle pk´s er niet uit haal. denk dat de slag van het gaspedaal niet groot genoeg is om de tweede trap te openen. .
Ombouw naar AT, nu GTT setup
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- cees en jantine
hmm willem ik doe het nog niet helemaal begrijpen denk ik. in principe is het denk ik wel dezelfde carb denk ik. welk piefje moet ik aan denken? het stukje plat wat een het pedaal vast zit? die waar de kabel aan vast zit?en hoe meet ik die slag van de carb?
zal morgen met daglicht mijn licht er nog eens op werpen.
en anders verleng ik het geheel gewoon een stukje. met de kabel kan ik het altijd nog stellen
@rodeo die stang over de motor heen.. das de pook en die andere vierkante pijp is mn nieuwe pook dwarstraverse(of hoe heet dat ding)
bedankt voor het meedenken weer
groet
cees
zal morgen met daglicht mijn licht er nog eens op werpen.
en anders verleng ik het geheel gewoon een stukje. met de kabel kan ik het altijd nog stellen
@rodeo die stang over de motor heen.. das de pook en die andere vierkante pijp is mn nieuwe pook dwarstraverse(of hoe heet dat ding)
bedankt voor het meedenken weer
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Dat van die gaskabel kun je ook makkelijk testen door gewoon iemand het gas vol in te laten trappen (met de motor uit). Dan kijk je bij de carb of je nog gas over hebt. is dit het geval dan moet je inderdaad de slag verlengen van het pedaal. Kan makkelijk, gewoon het stukje waar de gaskabel aan zit een paar cm verlengen, dan ben je er vaak al.
Succes!
Succes!
ja ja hij is fijn,cees en jantine schreef: @rodeo die stang over de motor heen.. das de pook en die andere vierkante pijp is mn nieuwe pook dwarstraverse(of hoe heet dat ding)
Ik bedoelde die dwarse traverse, grrrrrrrr
Zit normaal ter versterking van "iets" in snelle bolides
Bij je "r4gtlr5alpineturbo" dus alleen maar om het pookje op z'n plekje te houden, naar ik aan neem ?
Bij moteurvoertuigen die van benzine naar gas gaan komt het wel eens voor dat dat niet zo goed gaat, te veel lucht.
Dageraad heeft daarvoor iets in z'n r16 luchtfilterhuis zitten, waardoor dat is op gelost, ik meen een stuk buis.
Succes
-
Piefje=inderddad dat ding waar de gasabel aan vast zit en wat gekoppeld is aan het gaspedaal.cees en jantine schreef:hmm willem ik doe het nog niet helemaal begrijpen denk ik. in principe is het denk ik wel dezelfde carb denk ik. welk piefje moet ik aan denken? het stukje plat wat een het pedaal vast zit? die waar de kabel aan vast zit?en hoe meet ik die slag van de carb?
Slag meten=gaskabel bevestigen, aan gaskabel trekken tot het niet verder kan, vrije lengte van de binnenkabel meten, dan vrije lengte meten als je de gasklep dicht hebt.
- cees en jantine
de stang is inderdaad alleen maar om de pook vast te houden. jij bedoelt zo´n stang om de torsie te verminderen in de koets. dat zal nu bij de 4 niet lukken dan moet ik eerst de spatbordranden vervangen..Anonymous schreef:ja ja hij is fijn,cees en jantine schreef: @rodeo die stang over de motor heen.. das de pook en die andere vierkante pijp is mn nieuwe pook dwarstraverse(of hoe heet dat ding)
Ik bedoelde die dwarse traverse, grrrrrrrr
Zit normaal ter versterking van "iets" in snelle bolides
Bij je "r4gtlr5alpineturbo" dus alleen maar om het pookje op z'n plekje te houden, naar ik aan neem ?
Bij moteurvoertuigen die van benzine naar gas gaan komt het wel eens voor dat dat niet zo goed gaat, te veel lucht.
Dageraad heeft daarvoor iets in z'n r16 luchtfilterhuis zitten, waardoor dat is op gelost, ik meen een stuk buis.
Succes

ga vanavond wel weer eens kijken of ik iets kan vinden.
ik ga in ieder geval de stukjes slang verlengen en dubbele slangenklemmen gebruiken, en dan zeker die voor de turbo. als de motor namelijk draait wordt deze bijna vacuum gezogen(hij krimpt dus in elkaar) en dan kan ik ook wel geloven dat wanneer de turbo goed begint te zuigen. hij daar gaat lekken.
ook bij mn zelfgemaakte spruitstukbochtje moet ik nog even wat veranderen daar heeft ie nu de neiging af te schieten als je wat meer toeren draait.
en ik ga eens kijken naar een eerder gemaakte opmerking. of er niet teveel benzins in de bocht bij de carb blijft staan. als de benzine daar blijft "hangen" dan komt er dus weer te weinig benzine bij de motor zelf..
jullie horen het nog
groet
cees
- cees en jantine
heb gisteren even het gaspedaal verlengd.... en het rijdt een stuk beter eigenlijk. ik heb ook de rubbers van de drukpijp(af turbo zegmaar) wat langer gemaakt en een recht stukje er nog aangelast.
resultaat.... en tering snelle 4
als die turbo eenmaal gaat meedraaien zeg!!! dan is het bijna niet te houden, maar dat zal wel wennen.
alleen met wegrijden valt de motor nog een stukje terug in toeren, dus bijna uit.. dit komt misschien omdat de koppeling nogal stug en in een keer aangrijpt.
zometeen met de 4 weer naar rotterdam.
kijken of ie het blijft doen.
groet en houdt jullie op de hoogte
cees
resultaat.... en tering snelle 4
als die turbo eenmaal gaat meedraaien zeg!!! dan is het bijna niet te houden, maar dat zal wel wennen.
alleen met wegrijden valt de motor nog een stukje terug in toeren, dus bijna uit.. dit komt misschien omdat de koppeling nogal stug en in een keer aangrijpt.
zometeen met de 4 weer naar rotterdam.
kijken of ie het blijft doen.
groet en houdt jullie op de hoogte
cees
- cees en jantine
hmm ik heb me nog eens verdiept in het ontstekingsgebeuren van de AT.
nu is mijn vraag is dat gekke ding op de cilinderkop met dat ronde stekkertje eraan de pingelsensor??
weet iemand welke van de polen waar op de ontsteking aangesloten moeten worden?
ik hoop namelijk dat dit het is betreft het stotteren..
en de stekkertje bovenop de bobine, wat kan je daar mee stellen. heb het wel in de het frans staan, maar daar wordt je ook niet wijzer van.
dus goede leer voor een ieder die ook gaat ombouwen
ZORG DAT JE EEN GOEDE NEDERLANDSE HANDLEIDING(HAYNES OFZO) HEBT!
eigenlijk logisch, maar kan ook wel zonder dacht ik........
nu is mijn vraag is dat gekke ding op de cilinderkop met dat ronde stekkertje eraan de pingelsensor??

weet iemand welke van de polen waar op de ontsteking aangesloten moeten worden?
ik hoop namelijk dat dit het is betreft het stotteren..
en de stekkertje bovenop de bobine, wat kan je daar mee stellen. heb het wel in de het frans staan, maar daar wordt je ook niet wijzer van.
dus goede leer voor een ieder die ook gaat ombouwen
ZORG DAT JE EEN GOEDE NEDERLANDSE HANDLEIDING(HAYNES OFZO) HEBT!
eigenlijk logisch, maar kan ook wel zonder dacht ik........
-
Die pingelsensor lijkt me uiterst onwaarschijnlijk, dat blokje is toch al meer dan 20 jaar oud ? Als je een pingelsensor zou hebben zou je ook een computer / zwarte doos moeten hebben die die sensor kan begrijpen, en vervolgens een geavanceerd dingetje om het onstekingstijdstip te vervroegen.
Kan het geen temperatuursensor zijn (voor het templampje) ? Test: trek het draadje van de sensor af, en laat hem contact maken met massa (-), en kijk of het lampje dan gaat branden.
En de elektriek: ik heb geen boek van de AT, maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat er een draadje moet lopen van de -pool van de bobine naar het onstekingshuis (puntjes). En zit er op die bobine iets regelbaars ? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb je een foto ?
Wanneer is die ontsteking voor het laatst bekeken ? Stotteren staat voor mij voor 90 % gelijk aan slechte puntjes of bougies of condensator of verdelerkap / rotor, of slechte timing / contacthoek.
Kan het geen temperatuursensor zijn (voor het templampje) ? Test: trek het draadje van de sensor af, en laat hem contact maken met massa (-), en kijk of het lampje dan gaat branden.
En de elektriek: ik heb geen boek van de AT, maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat er een draadje moet lopen van de -pool van de bobine naar het onstekingshuis (puntjes). En zit er op die bobine iets regelbaars ? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb je een foto ?
Wanneer is die ontsteking voor het laatst bekeken ? Stotteren staat voor mij voor 90 % gelijk aan slechte puntjes of bougies of condensator of verdelerkap / rotor, of slechte timing / contacthoek.
- cees en jantine
daar heb je met een alpine of gtt dus allemaal geen last van
Ik zelf rommel nooit aan de onsteking blijft het ook heel.
Alleen maar stellen en verzetten als je er last van hebt.
Alleen de puntafstand ieder jaar controleren.
Gaat al 3 jaar prima.Contact hoek en ontstekingstijdstip verlopen eigenlijk nooit.
Ik zelf rommel nooit aan de onsteking blijft het ook heel.
Alleen maar stellen en verzetten als je er last van hebt.
Alleen de puntafstand ieder jaar controleren.
Gaat al 3 jaar prima.Contact hoek en ontstekingstijdstip verlopen eigenlijk nooit.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
- cees en jantine
Nou ik heb vandaag de vuurdoop gehad met Cees zijn omgebouwde 4 (eigenlijk is het mijn 4 want hij heeft een auto van de zaak en ik moet er altijd in rijden) Met een proefrit wilde het niet lukken en ben ik
(boos en geirriteerd) uitgestapt want het achteruit rijden ging me beter af dan vooruit rijden.
Nu moest ik er dus aan geloven want moest voor mijn werk weg maar het is allemaal goed gegaan. Vondt het wel grappig om ermee te rijden alleen hij maakt herrie........... o ja en de claxon doet het niet.
Maar ja ik ben wel trots op Cees dat hij het toch maar weer gedaan heeft
en moet de 4 maar weer actief gaan gebruiken na een tijdje stil te hebben gestaan.
gr Jantine

Nu moest ik er dus aan geloven want moest voor mijn werk weg maar het is allemaal goed gegaan. Vondt het wel grappig om ermee te rijden alleen hij maakt herrie........... o ja en de claxon doet het niet.
Maar ja ik ben wel trots op Cees dat hij het toch maar weer gedaan heeft

gr Jantine
-
Cees, wees een ridder en repareer onmiddelijk die claxon...
En Jantine, heb je ooit eens geklaagd dat die R4 geen 200 km/u kon, en is Cees toen aan de slag gegaan, of was je een weekje met een vriendin op vakantie en toen je terugkwam bleek tot je grote schrik de R4 onderhanden genomen te zijn ?
Ach, je moet maar denken, in elke relatie is wel eens wat...stand by your man en zo !
En Jantine, heb je ooit eens geklaagd dat die R4 geen 200 km/u kon, en is Cees toen aan de slag gegaan, of was je een weekje met een vriendin op vakantie en toen je terugkwam bleek tot je grote schrik de R4 onderhanden genomen te zijn ?
Ach, je moet maar denken, in elke relatie is wel eens wat...stand by your man en zo !

- cees en jantine
Nee hoor mij heb je nooit horen klagen dat hij geen 200 km/pu reed, ik was met de standaard ook tevreden! Maar ja wat de man in de kop heeft dat heeft hij niet in de kont. Ik kan er dan toch niets meer aan veranderen en opeens was hij een avond weg om bij een motor te kijken..........tja het vervolg weten jullie en ik had er niets meer tegen in te brengen. Zo ging het ook met de renault kopen weinig keuze, zielig he 
gr Jantine

gr Jantine