Pagina 9 van 11
Geplaatst: di mar 07, 2006 10:11 am
door brecht
Hij had er gewoon weer zin in. Het was de vorige keer echt extreem mistig en vochtig ik heb er toen veel vochtverdrijver ingespoten, afgelopen zaterdag eerst contactspray en ook weer wat vochtverdrijver.
Het gekke was dat ie op benz nikskommaniks deed. Ik heb zo'n zwaar vermoeden dat de car vertsopt zit. Maar op benzine rijden is geen apk eis, dus hij mag eerst eens op. Op benz wil ik toch niet rijden.
@Gijs, mijn blik ging in de motorruimte
Geplaatst: di mar 07, 2006 11:55 am
door Ron
Blunder van ene Alex, of mijn interpretatie, maar het ging ongeveer zo :
"Heb ik me daar toch pech met mijn auto zeg, kwam er allemaal rook uit".
Ik zeg "zozo, da's niet zo mooi. Weet je zeker dat het rook was en geen waterdamp? Als het verdwijnt in de lucht is het damp, blijft het hangen dan is het rook".
"Nou, ja, het bleef wel erg hangen geloof ik, dus het zal wel rook zijn".
"En welke kleur was het? Was het wit?"
"Ja, nou, nee, donkerder geloof ik".
"Als het wit is is het koelwater, als het blauw is, is het olie, als het zwart is is het benzine".
"O, nou, ik weet het niet precies, maar er kwam in ieder geval wel een heleboel rook onder de motorkap vandaan..."

Geplaatst: vr okt 20, 2006 9:24 am
door brecht
Over rook gesproken,
vlak voor mijn werk kwam er wat rook onder de motorkap vandaan gisteren. " zal wel wat oververhit zijn van het aanschuiven voor het stoplicht" dacht ik. (kleur was nog onduidelijk, want heel weinig rook) Maar het licht ging op groen en na 500 meter stond ik op de parkeerplaats. Toch maar even kijken. Niks geen bellen in het expansievat, niks geen stoom of druppels aan de radiatoruitgang, kon mijn hand overal zo opleggen. "Wat rookt er dan? of zag ik schimmen?" Motor weer aan nog eens kijken. Komt het uit een groot rond gat midden in het carterdeksel: Olievuldop gewoon verloren!
Geplaatst: ma nov 06, 2006 5:10 pm
door lillywashere
....die ligt zeker naast sleutel nummer 8

Geplaatst: ma feb 12, 2007 12:03 am
door hans dam
Over blunders gesproken: dit volgende had ik natuurlijk ergens anders moeten posten, en heb dat intussen gedaan:
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8423
remvloeistof helpt fantastisch bij het opschonenen van (zwart) plastic dashboardstukken!![/i]
Geplaatst: ma feb 12, 2007 9:55 am
door Hanz
hans dam schreef:Op een Franse R4 site gezien: remvloeistof helpt fantastisch bij het opschonenen van (zwart) plastic dashboardstukken!!
link?
Geplaatst: ma feb 12, 2007 4:45 pm
door GijSsie
een blunder van gijsje: spoorstangkogel(stuurkogel bij moderne 4tjes) los meppen met de 2 grootste hamers, maar dan moet je wel op t fusseestuk slaan en niet op het kogelhoesje en de schroefdraad

.
draagarmrubbers
Geplaatst: za feb 17, 2007 4:30 pm
door RVIER
Twee jaar na elkaar waren bij de APK de rubbers van de draagarmen versleten.
Toen ging het lampje branden!
Je moet de bouten van de draagarmen vastzetten als de auto op de grond staat, in ieder geval in de rijstand, (of samengedrukt is met het voortreincompressiegereedschap)
Doe je dat niet verniel je de bussen bij de eerste bocht, daarna krijgen ze langzaamaan meer ruimte met afkeur als gevolg.
De rubberbussen kunnen in beide richtingen globaal 35 graden draaien! Als je ze in de onderste stand (bv op de krik) vastdraait, en je laat het wiel weer op de grond zakken. heeft hij de eerste 30 graden al gedraaid, elk inveren daarna vernielt de bus (De binnenbus scheurt los van het rubber)
Ik denk dat ik de eerst ben die dit fout heeft gedaan (...?)
Fons
Geplaatst: ma feb 19, 2007 10:40 pm
door hans dam
@ Fons: ik vind dit geen echte blunder ?
(definitie blunder:
voorzienbare en voorkoombare vergissing (stommiteit) als gevolg van een gebrek aan een intelligente analyse van de situatie of van de eigen (on)mogelijkheden en/of (onder/overschatting) van de eigen capaciteiten).
Tjemig, klopt-ie definitie??
Dit kon je niet weten, niemand niet, of wel?
Maar ik leer van jouw voorbeelden: had nog nergens over dit risico gelezen, zal een volgend keer (hopelijk) hiermee rekening houden...
Geplaatst: zo mar 18, 2007 11:37 pm
door Fous
grootste blunder :
een r4 kopen , vervolgens met pech komen te staan en heel droog links onder het dashboard graaien naar de ontgrendeling van de kap
vervolgens mag-lite erbij gepakt en zeker 10 minuten zitten zoeken naar dat verstopte hendeltje !
Geplaatst: ma mar 19, 2007 12:33 pm
door brecht
daar zit ie bij de 4 niet nee. wel kunnen vinden uiteindelijk?
ZO zat ik de eertse kilometers in mijn vijf voortdurend naar het dashbord te graaien als ik wilde schakelen

Geplaatst: ma mar 19, 2007 1:39 pm
door Neeelz
Vrijdag v-snaren vervangen, vond het nog lastig om de dynamo snaar tussen het spanwieltje en de poelie door te krijgen, maar dat lukte. Weer eens gestart, gas intrappen: huh, hij komt niet echt op toeren, bovendien komt ie ook niet terug...
Had ik (na de vorige keer kleppenstellen) de gaskabel niet goed over het "gashandel-kabel-goot-dingetje-op-de-carburateur" gedaan, en ook vergeten de veer weer vast te maken...

Geplaatst: ma jul 09, 2007 9:12 am
door brecht
en weer één (wel een mooie rubrie om zo vaak poster in te zijn

)
maar in het rijtje blunders:
maar erg langzaam kunnen rijden, op rotonde kopplingsplaatlucht ruiken en ontdekken dat je auto bij gas los wel eg snel stil staat dus aan een vastgelopen rem denken.
Na parkeren alle remmen controleren en na de laatste aan de tweedegraats verbrandingen op je vingertoppen concluderen dat je vermoeden goed was.....

Geplaatst: ma jul 09, 2007 9:26 am
door R4F6GTX Automaat
Je moet ook de handrem eraf halen als je gaat rijden...

Geplaatst: ma jul 09, 2007 2:03 pm
door brecht
ik voelde ook eerst achter ja (heeeeeeel voorzichtig) maar die waren netjes koud. toen iets minder voorzichtig links voor, was ook normaal en als laatste toen ik toch al dacht dat het probleem ergens anders zou liggen voelde ik ook rechts voor, met twee volle vingers. AUW!
bleek een stoofig zuigertje, op de parlkeertplaats uit elkaar gehaald schoongemaakt en t probleem was verholpen. kon ik na een half uur verder om echt te gaan klussen.