De oplossing uit Haynes gaat expliciet over de Zenith 28IF carburateur, en betreft dacht ik ook de Cleon motor. Hier hebben we Solex 32 en Billancourt motor. Eerst dus maar wat anders geprobeerd:
Benzinepomp gewisseld met een andere (after market) en de brandstofslang van pomp naar carburateur wat ingekort. Deze volgt nog niet de originele route (van de starre leiding), maar krult in elk geval niet meer halverwege naar boven. Vanmorgen proef gereden en probleem lijkt opgelost. De carburateur loopt ook niet meer over na 5-10 min stilstand.
Ik heb via via deze F4 gekocht en ga hem verder opknappen. De deuken eruit en opnieuw spuiten. Wel komt de bestikkering terug zoals die er op zit. Heel mooi verslag van wat je allemaal aan de auto hebt gedaan, dank daarvoor.
Ik ga een nieuw topic maken met de voortgang van het project.
Je moet natuurlijk met de wagen doen wat je wil, maar realiseer je dat deze maar één keer origineel is. De wagen heeft nu 40 jaar patina/karakter opgebouwd, bij een restauratie verdwijnt dat (deels).
Helaas. Dit zijn de bedrijfs bewaar parels. Eeuwig zonde.
Originele bedrijfsauto,s met beschildering zijn zeer zeldzaam.
Zelf heb in een f6 met bedrijfschildering. Soepencentrale Venlo.
Maar ja staat een ieder vrij om te doen wat hij wil.