Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Prachtig toch? Ziet er weer netjes uit. Hoe ga je het nu afwerken? 2K epoxy?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
qua antiroest zit ik goed met het metalliseren, ik denk gewoon nu een laag Metaflux ts400 erop (als dit lukt op Non-ferro, moet ik nog navragen) dan is het al zwart en gewoon met zwarte glanslak aflakken.
Wel eerst alle oneffenheden uitplamuren nu ik de kans heb
Wel eerst alle oneffenheden uitplamuren nu ik de kans heb
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Hoi Silvio, wil je aan het chassis gaan plamuren?
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
er is 1 plek waar een gelaste plaat zat die ik niet gezien had, ze is nu pas zichtbaar na het stralen, ligt een deel dieper en ga het even gelijk trekken.
Nu dadelijk toch de 2K epoxy primer halen, heb een mail van Metaflux gehad dat de ts400 niet voldoende aanhecht op nieuw verzinkt staal, enkel op verouderd.
Nu dadelijk toch de 2K epoxy primer halen, heb een mail van Metaflux gehad dat de ts400 niet voldoende aanhecht op nieuw verzinkt staal, enkel op verouderd.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Lijkt me geen goed idee om te plamuren aan het chassis... of het nou mooier is of niet. Moet je ooit door een goede keuring komen en ze ontdekken dat er ergens op het chassis plamuur zit kun je het wel schudden en van je mooi gerestaureerde 4 een bloembak maken...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
wordt ook niet met gewoon plamuur gedaan maar met lood
En dan nog, heb al meermaals gewone plamuur op een chassis gezet, nooit geen problemen gehad op de keuring hier. Gebruik het enkel om de lasnaden recht te trekken.
En dan nog, heb al meermaals gewone plamuur op een chassis gezet, nooit geen problemen gehad op de keuring hier. Gebruik het enkel om de lasnaden recht te trekken.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Je moet een advies of een tip niet zien als een aanval op je project!silvio schreef:wordt ook niet met gewoon plamuur gedaan maar met lood
En dan nog, heb al meermaals gewone plamuur op een chassis gezet, nooit geen problemen gehad op de keuring hier. Gebruik het enkel om de lasnaden recht te trekken.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Zie het ook niet als aanval hoor 
Inmiddels juist de epoxy primer eropgespoten,zal later wat fotos maken.

Inmiddels juist de epoxy primer eropgespoten,zal later wat fotos maken.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
En hier de fotos van chassis in epoxy primer








- dick holtrop
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
zie er mooi uit! netjes,
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Goed bezig! Mijn chassis staat nog te drogen, tectyl wordt niet zo snel hard in een loods waar het 7 graden is 

Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Ja die tectyl is een ramp. Ik zou vandaag de onderkant ook in routex (denk dat het bij jullie tectyl is) zette..
Doe jij het ook met de compressor? Had van de week een tip gekregen van een vriend van me die carrosier is van een deel routex uit de bus te doen in een lege fles en dan verharder bij te doen om te spuiten, zou dan snel uitharden.
Ikzelf ben ook niet zo een fan van tectyl dat altijd plakkerig blijft, heb dit onder mijn gtt en iedere keer als ik aan bodem werk, hang ik vol.
Doe jij het ook met de compressor? Had van de week een tip gekregen van een vriend van me die carrosier is van een deel routex uit de bus te doen in een lege fles en dan verharder bij te doen om te spuiten, zou dan snel uitharden.
Ikzelf ben ook niet zo een fan van tectyl dat altijd plakkerig blijft, heb dit onder mijn gtt en iedere keer als ik aan bodem werk, hang ik vol.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Ik heb de tectyl met een kwast aangebracht, vrij dun. De wagen was al getectyleerd en om de totaalaanblik netjes te krijgen heb ik de tectyl daar hersteld waar ik laswerk heb gedaan.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Na de bodem in Anti Gravel gespoten te hebben, maar op hoge druk, viel de stuctuur eigenlijk heel goed mee, zeer fijne korrel kunnen spuiten, daarom heel het chassis maar gedaan.
Volgende stap is de zwarte glanslak erover.


Volgende stap is de zwarte glanslak erover.

