Wel erg laag bij de grond

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Wel erg laag bij de grond

Bericht: # 99460Bericht thexpert »

Hallo,

Mijn nieuwe aanwinst, een F6 uit 1979, is nogal laag bij de grond aan de voorkant, de 1e kant wat lager dan de andere, maar beide te laag naa rmijn idee als ik het vergelijk met mn gewone TL.

Zijn dit gebroken torsiestaven, verkeerd afgestelde torsiestaven, schokdempers of.....?

Er is inderdaad nogal wat poetswerk te doen, maar er zit een volledige nieuwe gegalvaniseerde bodem in en de binnenkant is compleet met traanplaat bewerkt. Niet gek dus.

Zie de foto's:

Op verzoek van het bestuur zijn de foto's verwijderd. s.v.p Imageshost niet als uploadhost gebruiken (die site is voor een ander genre foto's bedoeld ;-))
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 99463Bericht FF Erik »

De binnenkant van de dames op de filmpjes onder deze foto's is volgens mij niet compleet met traanplaat bewerkt.
Sommigen hangen wel naar voren (bend over). Ook zijn ze dan nogal laag bij de grond aan de voorkant.
Zouden deze meiden ook last hebben van gebroken torsiestaven, verkeerd afgestelde torsiestaven, schokdempers of.....?
:D
Laatst gewijzigd door FF Erik op do aug 21, 2008 6:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 99464Bericht thexpert »

FF Erik schreef:De binnenkant van de dames op de filmpjes onder deze foto's zijn volgens mij niet compleet met traanplaat bewerkt.
Sommigen hangen wel naar voren (bend over). Ook zijn ze dan nogal laag bij de grond aan de voorkant.
Zouden deze meiden ook last hebben van gebroken torsiestaven, verkeerd afgestelde torsiestaven, schokdempers of.....?
:D
Oeps, dat had ik nog nieteens gezien. Mijn eigen website ligt plat om wat voor reden dan ook, dus ik moest even snel iets anders regelen en dit was de eerste hit op google.

Mijn oprechte excuses, niet te ver naar beneden scrollen dus...(Verleidelijk! :)
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 99478Bericht thexpert »

Niemand?
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 99513Bericht lesmagnacs »

thexpert schreef:Niemand?
Jawel hoor... waarschijnlijk vakantietijd :D
Volgens mij (maar wie ben ik) kunnen alleen de torsiestaven dit lage hangen veroorzaken. gebroken kan ook. Als hij aan 1 kant lager hangt dan de andere is dat heel goed mogelijk.
Je schrijft dat er een gegalvaniseerde bodem onder zit. Dit lijkt me een beetje vreemd als ik de staat van de auto verder zie. De koets moet er om het een beetje netjes te doen afgehaald worden en dan is het gek dat ze die niet meteen hebben opgeknapt voor hem er weer op te zetten. Of ze zagen er geen brood meer in en hebben het geheel slordig in elkaar gezet.
Kun je er niet onder kruipen om de torsiestaven te bekijken ????
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 99515Bericht thexpert »

lesmagnacs schreef:
thexpert schreef:Niemand?
Jawel hoor... waarschijnlijk vakantietijd :D
Volgens mij (maar wie ben ik) kunnen alleen de torsiestaven dit lage hangen veroorzaken. gebroken kan ook. Als hij aan 1 kant lager hangt dan de andere is dat heel goed mogelijk.
Je schrijft dat er een gegalvaniseerde bodem onder zit. Dit lijkt me een beetje vreemd als ik de staat van de auto verder zie. De koets moet er om het een beetje netjes te doen afgehaald worden en dan is het gek dat ze die niet meteen hebben opgeknapt voor hem er weer op te zetten. Of ze zagen er geen brood meer in en hebben het geheel slordig in elkaar gezet.
Kun je er niet onder kruipen om de torsiestaven te bekijken ????
Hi!

Bedankt voor je reactie, ik heb gisteren foto's van de onderkant gemaakt en de torsiestaven zien er volgens mij goed uit, maar ik hbe dan ook geen idee hoe die dingen eruit moeten zien. Ik zal zsm de foto's even plaatsen!

En wat betreft de bodem en het koetswerk; dit is door een Fransman gedaan, dus uiteraard met de Franse slag!

Groeten Martijn
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 99517Bericht thexpert »

Hierbij dan nog 2 foto's:

Van de schokdempers en de torsiestaven, wederom excuses voor de ongewenste dames :S

Op verzoek van het bestuur zijn de foto's verwijderd. s.v.p Imageshost niet als uploadhost gebruiken (die site is voor een ander genre foto's bedoeld ;-))
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 99518Bericht lesmagnacs »

Wat de Franse slag betreft..... daar weet ik alles van :evil:
Als de bodem echt gegalvaniseerd is zijn de torsiestaven er waarschijnlijk af geweest en niet goed gemerkt of op de gok weer in gezet. Dan hangt hij laag, scheef of te hoog. Ik blijf het gek vinden.... wel de bodem doen en niet de koets. Hoe de staven er uit moeten zien?? Ja, heel..., verder valt er niet veel aan te zien behalve als je ze er uit haalt en kijkt of er slechte plekjes op zitten ,laspitten, roestpitten etc. Bij andere toppics op het forum kun je zien wat het gevolg is van dit soort van beschadigingen.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 99519Bericht lesmagnacs »

thexpert schreef:Hierbij dan nog 2 foto's:

Van de schokdempers en de torsiestaven,
Mmm die zijn er zo te zien niet onder vandaan geweest en ik zie ook geen gegalvaniseerde bodem. (of is dat slecht te zien ?)Hoe weet je dat die bodem gedaan is ???
Laatst gewijzigd door lesmagnacs op zo aug 24, 2008 3:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 99520Bericht thexpert »

lesmagnacs schreef:Wat de Franse slag betreft..... daar weet ik alles van :evil:
Als de bodem echt gegalvaniseerd is zijn de torsiestaven er waarschijnlijk af geweest en niet goed gemerkt of op de gok weer in gezet. Dan hangt hij laag, scheef of te hoog. Ik blijf het gek vinden.... wel de bodem doen en niet de koets. Hoe de staven er uit moeten zien?? Ja, heel..., verder valt er niet veel aan te zien behalve als je ze er uit haalt en kijkt of er slechte plekjes op zitten ,laspitten, roestpitten etc. Bij andere toppics op het forum kun je zien wat het gevolg is van dit soort van beschadigingen.
Ok, maar het lijkt me toch vrij duidelijk te zien als ze echt gebroken zijn?

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest wat de bodem betreft; deze is niet geheel gegalvaniseerd maar er zijn gegalvaniseerde platen in gezet aan de onderkant en aan de bovenkant traanplaat.
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 99521Bericht lesmagnacs »

Als ze gebroken zijn zie je dat. Deze zijn heel. Een kwestie van afstellen. Gijssie weet daar alles van......
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 99522Bericht thexpert »

lesmagnacs schreef:Als ze gebroken zijn zie je dat. Deze zijn heel. Een kwestie van afstellen. Gijssie weet daar alles van......
Aha, Gijssie? Ik zal hem eens PM-en.

Kun je ook wat over de schokdempers zeggen, of is dat erg lastig?

Groeten Martijn
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 99523Bericht lesmagnacs »

thexpert schreef:
lesmagnacs schreef:Als ze gebroken zijn zie je dat. Deze zijn heel. Een kwestie van afstellen. Gijssie weet daar alles van......
Kun je ook wat over de schokdempers zeggen, of is dat erg lastig?

Groeten Martijn
Roestig dat is het enige wat je bij een schokdemper aan de buitenkant kunt zien. (ik zie geen olie maar dat zegt niets) Verder zullen de rubbers wel droog zijn , ook van de fusees en wellicht speling daarin. Veel werk nog zo te zien.

Groeten,
Cees
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Plaats reactie