GTL aan de uitlaatgastester
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
GTL aan de uitlaatgastester
hallo allemaal, heb m'n voiture aan de gastester gehangen en het volgende kwam op de schermpjes:
CO = 1,15 (gemiddelt want het schommelt nogal tussen 0,8 en 1,95)
CO2 = 4,75 ( idem )
HC = 780
maar wat zegt dit alles, is dit wel goed of is dit ronduit smerig ?
en doe je z'n test alleen bij stationair toerental of ook bij x-toeren ?
CO = 1,15 (gemiddelt want het schommelt nogal tussen 0,8 en 1,95)
CO2 = 4,75 ( idem )
HC = 780
maar wat zegt dit alles, is dit wel goed of is dit ronduit smerig ?
en doe je z'n test alleen bij stationair toerental of ook bij x-toeren ?
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
wat is google toch fijn , heb 't eindelijk gevonden, een gebruiksaanwijzing en een overzichtje wát wát betekent en wát er dan moet/ kan gebeuren.
weet ik alleen nog niet wat "normale waarden"voor een R4 zijn, dus als iemand me dat nog kan vertellen, daszou super wezen
En als er nog lui zijn die hun apparaat aan de tester willen hangen in de buurt van Arnhem kan dat dus nu, gewoon effe PM-en
groeten, ronny
weet ik alleen nog niet wat "normale waarden"voor een R4 zijn, dus als iemand me dat nog kan vertellen, daszou super wezen
En als er nog lui zijn die hun apparaat aan de tester willen hangen in de buurt van Arnhem kan dat dus nu, gewoon effe PM-en
groeten, ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
volgens een garagehouder in utrecht geld dat alleen voor auto's met katilisator
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
bedankt voor de info:
dussuh, de CO is zo slecht nog niet
ga morgen in ieder geval eens aan de mengselschroef draaien om te kijken wat er allemaal gebeurt ( of niet gebeurt)
heb al begrepen uit een googlestukkie dat de lambdawaarde rond de 1 moet zijn , die was 0,8 geloof ik ( maar dacht hoe weet dat apparaat dat als er geen lambda-sonde op m'n sjees zit, maar dat rekent ie uit !???)
CO moet zo laag mogelijk en de CO2 zo hoog mogelijk, blijkt
en de HC (onverbrande brandstofdelen) staat niet in het stuk vermeld maar verwacht zó laag mogelijk, maar dat is relatief
fijn weekend
dussuh, de CO is zo slecht nog niet
ga morgen in ieder geval eens aan de mengselschroef draaien om te kijken wat er allemaal gebeurt ( of niet gebeurt)
heb al begrepen uit een googlestukkie dat de lambdawaarde rond de 1 moet zijn , die was 0,8 geloof ik ( maar dacht hoe weet dat apparaat dat als er geen lambda-sonde op m'n sjees zit, maar dat rekent ie uit !???)
CO moet zo laag mogelijk en de CO2 zo hoog mogelijk, blijkt
en de HC (onverbrande brandstofdelen) staat niet in het stuk vermeld maar verwacht zó laag mogelijk, maar dat is relatief
fijn weekend
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Die sonde zit in dit geval dus in het apparaat! Als je auto een lambdasonde heeft zit die overigens ook in de uitlaat geschroefd.ronny schreef:...
heb al begrepen uit een googlestukkie dat de lambdawaarde rond de 1 moet zijn , die was 0,8 geloof ik ( maar dacht hoe weet dat apparaat dat als er geen lambda-sonde op m'n sjees zit, maar dat rekent ie uit !???)
...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!