R5 doet het niet meer
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
R5 doet het niet meer
We hebben een kleine uitdaging, wellicht kan iemand ons helpen.
Stel je voor:
Je hebt een R5 uit '89
Deze loopt wat hoog stationair
Je vervangt het complete inlaatspruitstuk
Vervolgens slaat de auto niet meer aan
Je probeerd vanalles zoals
Andere computer
Andere schakelaars
Andere sensoren
Alle kabels doorgemeten tot aan de computer
etc etc etc
Er staat wel druk op de brandstofleiding
Als je direct in de carburateur benzine gooit loopt de auto wel
Heb zelf het idee dat de computer een variabele spanning moet geven aan de brandstof inspuiting maar weet het niet zeker, het is een continu van 3,5 V DC (gelijkspanning).
Ohmages gemeten en volgens het boekje allemaal in orde.
Hoor het wel of er iemand een idee heeft of iets ...
Alvast bedankt.
Groetjes,
Sebas
Stel je voor:
Je hebt een R5 uit '89
Deze loopt wat hoog stationair
Je vervangt het complete inlaatspruitstuk
Vervolgens slaat de auto niet meer aan
Je probeerd vanalles zoals
Andere computer
Andere schakelaars
Andere sensoren
Alle kabels doorgemeten tot aan de computer
etc etc etc
Er staat wel druk op de brandstofleiding
Als je direct in de carburateur benzine gooit loopt de auto wel
Heb zelf het idee dat de computer een variabele spanning moet geven aan de brandstof inspuiting maar weet het niet zeker, het is een continu van 3,5 V DC (gelijkspanning).
Ohmages gemeten en volgens het boekje allemaal in orde.
Hoor het wel of er iemand een idee heeft of iets ...
Alvast bedankt.
Groetjes,
Sebas
>>> Keep the rubber side down <<<
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
Terug van alle 'randvoorwaarden' naar het oorspronkelijke begin van het euvel: het vervangen inlaatspruitstuk. Daar zal waarschijnlijk iets mis zijn.
http://www.kunstenvliegwerk.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Waaarom heb je het inlaatspruitstuk vervangen vanwege hoog stationair lopen ? Dan piel je toch wat aan een aanslag-nokje of zo ? Of kan dat niet met die fijne computer ?
Tijdens het verwisselen van het inlaatspruitstuk misschien een sensordraadje losgetrokken ?
Anyway, de enige goede oplossing is inderdaad om er een R4 blok in te bouwen en die computer in de sloot te gooien. Helaas.
Tijdens het verwisselen van het inlaatspruitstuk misschien een sensordraadje losgetrokken ?
Anyway, de enige goede oplossing is inderdaad om er een R4 blok in te bouwen en die computer in de sloot te gooien. Helaas.
Ik heb tegenswoordig OOK een R5 en wel uit '85.
Deze loopt ook hoog in toerental bij stationair draaien.
Om de km bijgesteld aan de carburateur, maar dit mag niet baten.
Het is een 1100 cc blok, ook gebruikt in de oer 4, 166.000 km.
Maar valt dit nu onder pingelen?
De motor loopt nu op ongelood ron98.
In het geval van de schrijver van dit topic, heb je de computer al eens laten uitlezen door Renault zelf, misschien dat heel het spruitstuk niet vervangen hoefde te worden.
Misschien eens kijken naar vervuiling en massa, benzine toevoer, benzinepomp, filter. Onder het spruitstuk zitten inderdaad diverse kabelboompjes met grappige stekkertjes, beetje WD40 erin en aansluiten die handel.
Deze loopt ook hoog in toerental bij stationair draaien.
Om de km bijgesteld aan de carburateur, maar dit mag niet baten.
Het is een 1100 cc blok, ook gebruikt in de oer 4, 166.000 km.
Maar valt dit nu onder pingelen?
De motor loopt nu op ongelood ron98.
In het geval van de schrijver van dit topic, heb je de computer al eens laten uitlezen door Renault zelf, misschien dat heel het spruitstuk niet vervangen hoefde te worden.
Misschien eens kijken naar vervuiling en massa, benzine toevoer, benzinepomp, filter. Onder het spruitstuk zitten inderdaad diverse kabelboompjes met grappige stekkertjes, beetje WD40 erin en aansluiten die handel.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Nee pingelen is het knorrende geluid wat je hoort als de motor effe te hard moet trekken, alsof er wat knikkers in het vooronder rammelen.
Mbt hoog stationair: En als draaien aan de stationair stelschroef niet helpt is er iets raars aan de hand, ik zou denken valse lucht. Tip: trek alle spruitstukbouten eens aan. En kijk eens naar de carterontluchtingsslangetjes achter de carb, die kunnen vergaan.
Mbt hoog stationair: En als draaien aan de stationair stelschroef niet helpt is er iets raars aan de hand, ik zou denken valse lucht. Tip: trek alle spruitstukbouten eens aan. En kijk eens naar de carterontluchtingsslangetjes achter de carb, die kunnen vergaan.
Allemaal bedankt voor de reacties.
Het uiteindelijke euvel was dat bij het andere spruitstuk (de nieuwe) de aanvoer en retour slang van de brandstofleiding precies andersom zat dan op de originele.
Tja klinkt heel lullig ja ... maar goed 3 weken prutsen en dan dit als oplossing ... je verzint het niet hoor hahaha
Hij doet het dus weer. Bedankt allemaal
Het uiteindelijke euvel was dat bij het andere spruitstuk (de nieuwe) de aanvoer en retour slang van de brandstofleiding precies andersom zat dan op de originele.
Tja klinkt heel lullig ja ... maar goed 3 weken prutsen en dan dit als oplossing ... je verzint het niet hoor hahaha
Hij doet het dus weer. Bedankt allemaal
>>> Keep the rubber side down <<<
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen