sleepogen en beschermplaat

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
jaap Stiggelbout
Berichten: 3
Lid geworden op: di aug 07, 2007 3:13 pm

sleepogen en beschermplaat

Bericht: # 93099Bericht jaap Stiggelbout »

Hallo,

momenteel ben ik bezig mn R4 voor te bereiden op de 4L Trophy 2008.
Nu is het verplicht er twee sleepogen op te monteren (voor en achter). Weet iemand op welke punten je deze ogen precies aan het chassis moet lassen?

Daarnaast wil ik een beschermplaat onder de motorruimte lassen zodat stenen niet direct schade kunnen maken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Dank alvast!

groeten Jaap
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 93102Bericht R4F6GTX Automaat »

Probeer een beschermplaat van een Belgische Post (of Frans) R4tje te bemachtigen, die is een stuk dikker van materiaal en groter (breder). De zit tot voorbij de koeienogen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 93110Bericht jbeekmann »

Sleepoog voorzijde kan je aan de voorbalk samen met je baksteun vastbouten. Las een hulpstuk, zodat het oog onder je bumper uitkomt.
Aan de achterzijde is het het makkelijkst een trekhaak te monteren. Aan die horizontale balk kan je dan slepen (niet aan de kogel!!!)

De carterbeschermingsplaat losneembaar maken met bouten, dus niet lassen. Op die manier kan je het ding nog een keer terugbeuken mocht dat noodzakelijk zijn. en kan je van de onderzijde onderhoud/reparaties blijven uitvoeren.
Ik heb zelf de bestaande plaat verbeterd door hem te verlengen en te verstevigen met staalplaat.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
S v/d zaag
Berichten: 27
Lid geworden op: za jul 22, 2006 11:33 am
Locatie: Groningen

Bericht: # 93173Bericht S v/d zaag »

hey Jaap

Ik heb een bodemplaat liggen van gehard staal. Past perfect en zit ook een sleepoog aan. Verder nog een paar rijplaten als je vast komt te zitten. Een reservewiel en nog wat ander spul.

Als je het goed wil doen zou ik nog wel voor de benzinetank bescherming zoeken. Vorig jaar waren er veel 4tjes die daar last van hadden en ook bij ons zaten er een paar flinke deuken in.

Aan de achterkant kan je bv. een deel van een grote uitlaatklem aan je chassisbalk lassen.

Als je interresse hebt moet je ff een pm sturen
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

beschermplaat

Bericht: # 93194Bericht RVIER »

de grote dikke beschermplaat als bij La Poste zit ook onder een rodeo 4 en 6

Je zou hem kunnen verlengen zodat hij ook de stabilisatorstang beschermd

Om te slepen zou ik strips van 5 mm nemen. Die kun je vastzetten op de bumperboutgaten (8 mm, zowel voor als achter.) Om te slepen gebruik je een metalen harp. Daarvoor moet je een gat vann 10 mm boren in de strip. Je moet de strips zo torderen en buigen dat ze de bodemvrijheid niet verkleinen!

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Plaats reactie