Ok, zal ik van de week even doen. Morgen zijn we een dagje naar Brantome en vrijdag mest rijden voor de tuin (klein karretje dus paar keer heen en weer naar iemand die paarden heeft) Tussendoor zal ik je even aan mailtje sturen.
Er zat ook geen regeling voor de hoogte van de koplampen op omdat de automatische vering dit voor je doet. Automaat met cruise control (tempomaat zoals de Duitsers zeggen) Electrisch inklapbare en verwarmde spiegels.
Achterstoelen losstaande en allemaal alle kanten op te draaien en zelfs om te toveren tot tafel zodat de passagiers onderweg tegenover elkaar, naast elkaar,etend met elkaar etc........ mee kunnen rijden.
Op zich dus allemaal hartstikke mooi, maar daar betaal je dan ook voor.
Waarom dan nooit meer een Mercedes?
De problemen begonnen al bij aflevering van de auto.
In plaats van een diesel stond er na 6 maanden wachten een benzine auto klaar bij de garage. Oeps, foutje. Ze wilden hem wel op gas ombouwen, ja hallo ik heb een diesel besteld. Na nu 3 maanden wachten werd de goede auto afgeleverd.
In die tijd reed ik iedere twee weken naar Bordeaux heen en weer.
Met deze auto kon dat niet harder dan 90 kilometer per uur anders trilde het stuur uit je handen. Bij de dealer zij men dat dit altijd bij automaten was... ja ja. Ik heb toen andere banden laten monteren (Michelin) en het euvel was verholpen. Rekening richting dealer. Na drie weken deed de verlichting het niet meer. De garage kon het euvel niet vinden en als snel was ik er zelf achter dat de de massa van alle onderdelen (komt in een kabelboom bijeen onder de motorkap) niet was aangesloten en los tegen massa aan lag. Gewoon geen moer opgedraait.
Ik kan nog wel even doorgaan, (echt waar !)maar dit is al heel wat. Toen ik de auto na drie jaar heb ingeruild voor een Renault Master stond er (voor de deur van de garage) onder de Mercedes een plas olie. Ik heb mijn ogen dicht gedaan en ben er snel met de Master vandoor gegaan. Je snapt, Eens een Mercedes, nooit meer een Mercedes.