Electronica schema vd. 4 GTL
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Electronica schema vd. 4 GTL
Even een klein vraagje:
Mijn 4 is op dit moment echt een gigantisch electra drama, mijn knipperlichten zijn er accuut mee gestopt toen ik het dashboard demonteerde. Alle stekkers zitten op zijn plaats.
Alleen doen mijn knippers op de hevel niets meer, ze werken echter wel alle 4 op de alarmlichten.
Heel raar? Heb alles nagezocht, zou bijna denken dat m'n hevel plots kapot is gegaan of geen goed contact meer maakt...?
Daarnaast, het schema is me nog een beetje onduidelijk:
Je hebt bijv. een code vd. kentekenplaatverlichting, daar staat dan bij een GROOT nummer bijv. 65, dan heb je de code daarachter die luid dan bijv. 68.N.81
Alleen waar wijst dat eerste nummer op terug, staat in het boek ook niet duidelijk aangegeven? De N staat voor Noir van 'zwart' en de 81? die verwijst volgens mij terug naar de stekkerverbinding waar deze draad op aangesloten zit...?
Mijn 4 is op dit moment echt een gigantisch electra drama, mijn knipperlichten zijn er accuut mee gestopt toen ik het dashboard demonteerde. Alle stekkers zitten op zijn plaats.
Alleen doen mijn knippers op de hevel niets meer, ze werken echter wel alle 4 op de alarmlichten.
Heel raar? Heb alles nagezocht, zou bijna denken dat m'n hevel plots kapot is gegaan of geen goed contact meer maakt...?
Daarnaast, het schema is me nog een beetje onduidelijk:
Je hebt bijv. een code vd. kentekenplaatverlichting, daar staat dan bij een GROOT nummer bijv. 65, dan heb je de code daarachter die luid dan bijv. 68.N.81
Alleen waar wijst dat eerste nummer op terug, staat in het boek ook niet duidelijk aangegeven? De N staat voor Noir van 'zwart' en de 81? die verwijst volgens mij terug naar de stekkerverbinding waar deze draad op aangesloten zit...?
Geen
-
Ik had laatst iets dergelijks, maar dan steeds slechter werkende knipperlichten, dit was acuut voorbij nadat ik de stekkers bij de schakelaar had losgetrokken en ingespoten met WD 40.
En soms doen mijn knipperlichten het niet nadat ik de alarmlichten hebt ingeschakeld maar niet helemaal goed uitgeschakeld.
En soms doen mijn knipperlichten het niet nadat ik de alarmlichten hebt ingeschakeld maar niet helemaal goed uitgeschakeld.
-
Komt me bekent voor dit euvel.
Na 4 jaar opknappen van je r4.
Alle bedrading weer aan gesloten volgens het boekje.
Wat bleek er werkte niet veel
Via dit forum kwam ik er achter dat het altijd een slecht contact de euvel is.
Heb alle verbindingen los gehaald ingespoten met contact spree.
vooral de aarde verbindingen controleren.
Resultaat alles werkt HOERA.
Gr Elzo Edens
Na 4 jaar opknappen van je r4.
Alle bedrading weer aan gesloten volgens het boekje.
Wat bleek er werkte niet veel
Via dit forum kwam ik er achter dat het altijd een slecht contact de euvel is.
Heb alle verbindingen los gehaald ingespoten met contact spree.
vooral de aarde verbindingen controleren.
Resultaat alles werkt HOERA.

Gr Elzo Edens
Haha het is inderdaad een bekend euveltje de massa!
Maar mijn probleem is ook weer opgelost
Heel dom van mezelf, maar ik heb laatst de zekeringkast gewisseld voor een andere omdat de oude een beetje 'lurp' was...
Gewoon wat zekeringetjes doormekaar gehaald, gister alles weer correct aangesloten en alles werkte weer
Maar mijn probleem is ook weer opgelost

Heel dom van mezelf, maar ik heb laatst de zekeringkast gewisseld voor een andere omdat de oude een beetje 'lurp' was...
Gewoon wat zekeringetjes doormekaar gehaald, gister alles weer correct aangesloten en alles werkte weer

Geen
-
binnenverlichting
ik heb zo'n een "draaien om aan te zetten" binnenverlichtingstoestand.
het heeft gewerkt tot ik alles weer wou monteren en toen deed 't niets meer...
lampje is ok
ik meet 12V op de draden
belast met lampje plots 0V
YOink? ik begrijp er geen bal van...
het heeft gewerkt tot ik alles weer wou monteren en toen deed 't niets meer...
lampje is ok
ik meet 12V op de draden
belast met lampje plots 0V
YOink? ik begrijp er geen bal van...

-