Cataloguswaarde
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Hypocrates
- Contacteer:
Cataloguswaarde
Hoihoi,
weet iemand wat de catalogiswaarde is van een 4tje? ik heb nu een gtl van 85. Maar wil kijken of ik deze zakelijk kan gaan rijden mete ventueel wat reclame erop. maard an moet ik onder de 500km blijven anders 25% van de cataloguswaarde. maar als dat nu ongeveer niks is dan maakt het niet veel uit
weet iemand wat de catalogiswaarde is van een 4tje? ik heb nu een gtl van 85. Maar wil kijken of ik deze zakelijk kan gaan rijden mete ventueel wat reclame erop. maard an moet ik onder de 500km blijven anders 25% van de cataloguswaarde. maar als dat nu ongeveer niks is dan maakt het niet veel uit
-
- Contacteer:
Olivier, is dit een grap!?
De werkelijke waarde van een goede 4 ligt tussen 1500,- en 2500,- euro.
voor een '85 - er.
Een oud type kan afhankelijk van de staat meer waard zijn. Een van de laatste types (import) heeft ook een wat hogere waarde.
In de catalogus zul je ze niet meer tegenkomen. Dus is er ook geen waarde meer bekend.
De werkelijke waarde van een goede 4 ligt tussen 1500,- en 2500,- euro.
voor een '85 - er.
Een oud type kan afhankelijk van de staat meer waard zijn. Een van de laatste types (import) heeft ook een wat hogere waarde.
In de catalogus zul je ze niet meer tegenkomen. Dus is er ook geen waarde meer bekend.
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
informatiesheet
Jammer dat er geen zak van klopt....
Schroefveren???
Trommelremmen vóór???
Pfff....
Schroefveren???
Trommelremmen vóór???
Pfff....
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Inderdaad, daar klopt niets van! Hoezo geen neerklapbare achterbank...jbeekmann schreef:informatiesheet
Schroefveren???
Trommelremmen vóór???
Pfff....
De overige opties mist-ie inderdaad wel (tractie-control, zijarbags, ABS, ESP, verwarmde stoelen, etc.)
Een quatrelle is het wel!
- lesmagnacs
- Contacteer:
- Hypocrates
- Contacteer:
- lesmagnacs
- Contacteer:
- Hypocrates
- Contacteer:
- lesmagnacs
- Contacteer:
Auto op papier op naam van je bedrijf zetten, geld van onderneming naar jezelf overmaken voor aanschaf bedrijfsauto. Dit is belastingvrij voor jou en afschrijfbaar als investering voor onderneming. Daarna is niet alleen de BTW op onderdelen etc. terug te vorderen, maar ook alle kosten komen ten laste van onderneming, ook brandstof en wegenbelastingen verzekering. Weer afschrijfbaar bij de belasting (van de winst onderneming dus). Helaas heb je geen garage/stalling privé anders zou je de garage aan onderneming kunnen verhuren voor ongeveer 250 euro per maand (minimaal) en dit als onbelast inkomen naar jezelf overmaken. Opbrengst uit huur is namelijk onbelast voor privé en weer als kosten aftrekbaar bij de belasting voor de onderneming. Zo verdien je flink wat geld. In ieder geval meer dan het bijtellingsbedrag dat je moet betalen. Als je een boekhouder hebt zou ik die het eens laten uitzoeken of het interessant voor je is.
Groeten,
Cees
Groeten,
Cees
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
- Hypocrates
- Contacteer:
He, bedankt.
Ik kan natuurlijk geld ervoor naar de zakelijke rekening overmaken. De auto staat nu nog gewoon op mijn privenaam. deze moet ik dan laten overschrijven op zakelijke naam? Maar ik heb geen factuur gekregen, dan moet ik gewoon een kwitantie oid in mijn boekhouding stoppen van het betaalde € 1.750 bedrag denk ik, of niet.
Verder ben ik nog even in d ebijtelling gedoken mara volgens mij is het zo dat je als de auto ouder is dan 15 jaar, en dat is mij 4tje, de bijtelling van 25% zometeen niet geld op de cataloguswaarde maar op de huisige waarde. Dan zou ik deze dus op € 1.500 schatten denk ik. Dan is de bijtlelling dus een €375,- . of maak ik hier een denkfout
Ik kan natuurlijk geld ervoor naar de zakelijke rekening overmaken. De auto staat nu nog gewoon op mijn privenaam. deze moet ik dan laten overschrijven op zakelijke naam? Maar ik heb geen factuur gekregen, dan moet ik gewoon een kwitantie oid in mijn boekhouding stoppen van het betaalde € 1.750 bedrag denk ik, of niet.
Verder ben ik nog even in d ebijtelling gedoken mara volgens mij is het zo dat je als de auto ouder is dan 15 jaar, en dat is mij 4tje, de bijtelling van 25% zometeen niet geld op de cataloguswaarde maar op de huisige waarde. Dan zou ik deze dus op € 1.500 schatten denk ik. Dan is de bijtlelling dus een €375,- . of maak ik hier een denkfout
-
Je slaat daar de spijker op de kop. Die regeling van 15 jaar en ouder is meteen de rede dat mijn pa voor de zaak ook een volvo 240 rijdt van 16 jaar. Je betaald dan inderdaad 25% van de waarde van de auto op dat moment. Koop jij nu dus een 4 voor 2000 euro dan betaal je 500 euro bijteling.
Renault 4 GTL 1985
Renault 4 GTL Clan 1989 (zeer krokant 15 jaren project)
Renault 4 GTL Clan 1989 (zeer krokant 15 jaren project)
- lesmagnacs
- Contacteer:
Omdat de auto op jouw naam staat kun je zelf de hoogte van het verkoopbedrag bepalen. Je kunt hem bijvoorbeeld voor 1250 euro aan de zaak verkopen. Een kwitantie van het betaalde bedrag door de zaak aan jou in de boekhouding met omschrijving 'aanschaf auto' met kenteken er bij volstaat voor de fiscus. Wel deze kwitantie bij de jaarstukken voegen natuurlijk. Je moet dan ook die 1250 van de zaak naar jezelf overmaken. Dit is onbelast voor jou dus je verdient meteen 1250 terwijl die 1250 weer als investering op de zaak kunnen worden geboekt. De auto wordt wel ieder jaar op de balans als kapitaal meegenomen maar met een snelle afschrijving staat hij met 3 jaar op 0 euro.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
- Hypocrates
- Contacteer:
ok, tnx!!
die bijtelling wordt dan in dit geval dus 25% van 1250 als ik hem met de zaak van mezelf koop. dit geldt trouwens ook als het een eenmanszaak is? dan dus de bijtelkling € 312,5 maar betaal ik dit dan dus elk jaar opnieuw? of is dat bedrag nog weer aftrekbaar? krijg ik over de brandstofkosten de volledige btw terug of alleen een percentage van de btw?
die bijtelling wordt dan in dit geval dus 25% van 1250 als ik hem met de zaak van mezelf koop. dit geldt trouwens ook als het een eenmanszaak is? dan dus de bijtelkling € 312,5 maar betaal ik dit dan dus elk jaar opnieuw? of is dat bedrag nog weer aftrekbaar? krijg ik over de brandstofkosten de volledige btw terug of alleen een percentage van de btw?