Torsiestangen vóór verstellen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 91548Bericht Willem de Zwijger »

Weer wat geleerd. Slepen altijd aan de diagonale stang van de onderste wieldraagarm naar het koeieoog.

Overigens hoorde ik vandaag uit zeer welingelichte bron te Beverwijk (garage Maree): de torsiestaaf heeft 20 tandjes aan de ene kant en 21 aan de andere kant. Daardoor is het mogelijk om heel fijn in te stellen, je hoeft niet perse een hele tand hoger. Ik denk dat je daar even over moet puzzelen om te weten hoe je het zou moeten doen (garage Maree kan het met de ogen dicht), maar het leek me aardig om het te melden.
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 91555Bericht Olivier »

Oké weten we dat ook weer, zal er eens naar kijken :)
Geen
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 91562Bericht Mark4GTL »

Willem de Zwijger schreef:Weer wat geleerd. Slepen altijd aan de diagonale stang van de onderste wieldraagarm naar het koeieoog.
kan nog anders, aan je bumpersteun een bevestiging maken met 2 plaatjes, 2 bouten en aan 1 plaatje een sterk oog.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 91584Bericht jbeekmann »

Mark4GTL schreef:
Willem de Zwijger schreef:Weer wat geleerd. Slepen altijd aan de diagonale stang van de onderste wieldraagarm naar het koeieoog.
kan nog anders, aan je bumpersteun een bevestiging maken met 2 plaatjes, 2 bouten en aan 1 plaatje een sterk oog.
Bij de Trophy hadden we een gelaste steun samen vastgebout met (iets langere) bouten waar de baksteun mee vastzit.

In het originele instructieboekje staat het overigens ook netjes beschreven hoe te slepen.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie