vliegroest op de remmen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
vliegroest op de remmen
ons viertje heeft nu een aantal weken droog onder een beschut afdak gestaan, maar nu hoor ik de remmen lekker schuren als ik `m verplaats...
We gaan er volgende week vrijdag mee naar de keuring, kan ik zelfs nog iets 'oppoetsen' aan de remmen of is het credo 'gewoon een paar keer goed hard remmen en dan is het ook wel goed/over'?
Ik heb hier (nog) geen ervaring mee, m`n Citroen CX staat eigenlijk altijd in een dichte/droge stallig (maar daar kan helaas maar 1 auto in en dan moet je keuzes maken ).
Alvast bedankt voor het meedenken!
Robert
We gaan er volgende week vrijdag mee naar de keuring, kan ik zelfs nog iets 'oppoetsen' aan de remmen of is het credo 'gewoon een paar keer goed hard remmen en dan is het ook wel goed/over'?
Ik heb hier (nog) geen ervaring mee, m`n Citroen CX staat eigenlijk altijd in een dichte/droge stallig (maar daar kan helaas maar 1 auto in en dan moet je keuzes maken ).
Alvast bedankt voor het meedenken!
Robert
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 8:59 pm
- Locatie: Enschede
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Ik zou de remmen gewoon es schoonmaken.
Dan kun je die meteen es nakijken of je er mee bezig moet.
Dan kun je die meteen es nakijken of je er mee bezig moet.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
want van hangende remzuigers krijg je roest op je remschijven?
Als je weinig tijd hebt is goed remmen voldoende, een voordeel boven remen ten opzichte van zelf doen is behalve tijdsbesparing ook dat je remschijven netter af vlakken dan jij dat met een schuurpapiertje kan doen. Een een keer alles open halen en goed bekijken kan geen kwaat natuurlijk, maar lijkt me voor de apk niet noodzakelijk.
Als je weinig tijd hebt is goed remmen voldoende, een voordeel boven remen ten opzichte van zelf doen is behalve tijdsbesparing ook dat je remschijven netter af vlakken dan jij dat met een schuurpapiertje kan doen. Een een keer alles open halen en goed bekijken kan geen kwaat natuurlijk, maar lijkt me voor de apk niet noodzakelijk.
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 8:59 pm
- Locatie: Enschede
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Klopt, daarom moet je ook er ff 2 bokje onder zetten (onder een stevig punt)Dirk R4Gendarmerie schreef:En hem dan van de krik laten lazeren? Lijkt me nogal een linke manier van je remmen schoonmaken!
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Toch ben ik van mening dat bovenstaande manier gevaarlijk en onnodig is.
Wat vliegroest rem je er in no-time van af.
blijven de remmen slepen, dan moet je de oorzaak toch meer zoeken in remstof dat tussen de zuiger en klauw zit en roest in het remsysteem (remolie trekt vocht aan). verder wil het stuk waar de remblokken over de remklauw heenschuiven roestig zijn waardoor ze beginnen te slepen.
Wat vliegroest rem je er in no-time van af.
blijven de remmen slepen, dan moet je de oorzaak toch meer zoeken in remstof dat tussen de zuiger en klauw zit en roest in het remsysteem (remolie trekt vocht aan). verder wil het stuk waar de remblokken over de remklauw heenschuiven roestig zijn waardoor ze beginnen te slepen.
Clio '98
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Dat heeft volgens mij niks met het differentieel te maken maar met het feitr dat de auto op 1 krik een beetje instabiel is...Rodeo-6 schreef:Iemand enig idee wat de functie van een differentiel is ?Dirk R4Gendarmerie schreef:En hem dan van de krik laten lazeren? Lijkt me nogal een linke manier van je remmen schoonmaken!
Stelletje amateurs #@#@#
dus geen amateur maar puur logisch redeneren.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
differentieel
als je een R4 met een ingeschakeld sperr differentieel hebt heeft Rodeo-6 gelijk. Bij mijn weten zijn er geen R-4's met sperdiff gemaakt.
vr gr Fons
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)