Koppeling vervangen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
GAMAN
Berichten: 33
Lid geworden op: ma okt 09, 2006 3:05 pm

Koppeling vervangen

Bericht: # 90657Bericht GAMAN »

Hallo,

Ik vraag mij af hoeveel het kost om een koppeling te vervangen van een 1.1 GTL. Wat kost een koppelingsplaat en hoveel werk is het?

Is er iemand die het evt voor mij kan doen in de vakantie. Uiteraard kan de garage het ook doen, maar die vragen de hoofdprijs ;-)

Als er niemand is, ga ik mijzelf erin verdiepen. Op zich ook wel prima natuurlijk. Na een Volkswagen T2 is dit wel weer even wennen allemaal. Ik hoor het wel!
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 90658Bericht 4TL »

Koppeling kost tussen de 80 en de 140 euro. + koelvloeistof & bakolie.
vervangen ben je zo'n 6uur mee bezig. Dus reken maar uit.
Clio '98
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 90660Bericht brecht »

Als je voor het eerst en in je eentje dat gaat doen ben je wel langer bezig ben ik bang. trek gerust een hele dag uit. Het vervelendste gedeelte is het los krijgen van alle onbereikbare moertjes en boutjes. Ik hoop voor je dat ze niet allemaal vast zitten, dan ben je echt zuur.

Als iemand je wil helpen schiet het allemaal wat meer op. Anders taana op het forum genoeg tips! zoek maar eens op "versnellingsbak" en/of "wisselen" je krijgt een hele hoop topics. zoals b.v deze (die overigens bij pagina 4 pas over bakken wisselen begint
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 90678Bericht Okido »

Ik heb een keer m'n koppeling moeten vervangen op de camping toen ik op vakantie was in de Algarve in Portugal. Dan moet het volgens mij ook zelf te doen zijn bij je thuis voor de deur.

Afbeelding

Wel was het loshalen (slaan) van de fuseekogels erg lastig. Ik heb er toen wielmoeren opgedraaid om het schroefdraad niet te beschadigen.
Succes met de operatie!
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Plaats reactie