probleem met optrekken

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Boke
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 17, 2006 5:25 pm
Locatie: Nijmegen

probleem met optrekken

Bericht: # 90538Bericht Boke »

Beste r4 freaks/kenners Mijn r4f6 reed erg belabberd na 2 jaar stilstand dus ik heb een paar weken geleden de kleppen laten stellen ik heb de contactpunten vervangen de ontsteking op tijd laten zetten de co af laten stellen de bougies vervangen de bougiekabels vervangen de rotor en verdelerkap vervangen het benzine en lucht filter vervangen en de auto deed het perfect na dit alles maar nu een paar weken later begint ie weer moeilijk te doen haperen schokkerig optrekken bij het optrekken lijkt het of de ontsteking weer niet helemaal goed staat ofzo want ik moet de choke heel iets uittrekken anders trekt ie niet goed op weet iemand hoe dit kan? denk zelf aan het schroefje waarmee de contactpunten vastzitten wat een beetje versleten is waardoor het misschien los komt of een vuiltje in de cabarateur maar dit is giswerk dus iemand suggesties?

Alvast bedankt voor jullie reactie's

later,

Boke :roll:
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 90539Bericht R4F6GTX Automaat »

Begin maar te kijken naar de contactpuntjes. Een veel voorkomend euvel bij nieuwe contactpuntjes is dat er geen vet op het nokje gesmeerd wordt waardoor dat erg snel afslijt. Na een week of zo heb je dan weer dat ze afgesteld moeten worden.
Als dat verholpen is en hij doet het nog niet goed, meld je dan maar weer.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 90540Bericht 4TL »

Kijk ook of je sproeiers niet verstopt zitten.
2 jaar stilstand kan een hoop troep in de tank / carburateur veroorzaken.
Ik heb hier een brommer staan die een jaar niet gelopen had; heel de carburateur dicht. Alle benzine was "verzeept' oftewel; allemaal witte smurrie
Clio '98
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 90556Bericht ronny »

hoi Boke, controleer ook even of de carburateur geen valse lucht trekt, oude pakkingen vervangen eventueel, alles even goed aandraaien dat wil ook wel schelen, en het kan natuurlijk ook zijn dat de carburateur versleten is daardoor werkt het ook niet meer zo best
succes, ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 90559Bericht ronny »

en kijk ook even bij de topic "motor stottert", gaat over het hetzelfde probleem
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 90574Bericht Rodeo-6 »

Vieze carburator (binnenkant) aluminium oxideert n.l.

Voor de Leeken, dan gaan dus je benzine kanaaltjes dicht zitten
>> Doe mij maar een DAF <<
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 90579Bericht Willem de Zwijger »

En ik mis nog de condensator in je overzicht van wat er allemaal vervangen is. Kost weinig, kun je weer wat wegstrepen.
Plaats reactie