Ik had 25.000 km geleden nieuwe voorwiellagers gemonteerd, en nu maakten ze alweer giga herrie. Dus ik let extra goed op of ik niet een ringetje vergeten ben of zo. En wat ziet mijn oog: als je de aandrijf as in de fusee steekt moet er een ringetje tussen, zie nummertje 3 op onderstaande tekening:
Het ringetje gaat door het leven onder de fraaie naam lagerkussen. Ik voelde welke van de twee lagers stuk was, dat was inderdaad degene waar het lagerkussen tegenaan moet liggen.
Ik kijk naar mijn eigen as, en zie, daar is het lagerkussen geheel afwezig. Gelukkig had ik assen op voorraad liggen, en daar vond ik er eentje. Ik herinner mij dat ik zo'n ringetje vroeger wel eens gezien heb, maar...dat ik hem altijd verkeerd gemonteerd heb (als ik hem dus uberhaupt al gemonteerd heb) omdat hij eruit ziet alsof je hem precies andersom zou zou moeten monteren, want dan ligt hij mooi vlak op de as, en volgt precies de kromming van de as daar. Ik ga dus binnenkort ook maar even aan de andere kant kijken...
Maar zo moet het er dus uit zien:
Nou, misschien hebben jullie er wat aan, kan weer een lagersetje schelen...
RECTIFICATIE: Dit klopt niet, het ringetje moet andersom.