
startmotor!!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: startmotor!!
Koolborstels in de startmotor zijn op, of een wikkeling in het anker van de startmotor is stuk, als dit het geval is kun je beter een andere startmotor proberen.
ik snap je uitleg niet helemaal:
je hebt stroom... waar? op je accu, op je dash, op je startmotor? hoe weet je dat?
startmotor doet niks. wat is niks? hoor je een relais klikken, hoor je hem draaien, maar draait je motor niet mee, hoor je hem draaien maar slaat je motor niet aan?
als je hem aandrukt.... (laten we dit stap 1 noemen)
druk je de kabel op de accu, druk je de kabel op de startmotor, druk je tegen de auto om hem aan te duwen, druk je de massakabel aan?
en doet hij het ook weer met het starten met de sleutel van het contact!!....
- je kan de startmotor laten lopen terwijl de motor al draaid? (na stap 1)
- je startmotor is in staat je motor nogmaals te starten nadat je middels stap 1 de motor eenmaal hebt weten te starten? (hoe vaak dan voordat stap 1 weer nodig is?)
graag een iets specifiekere uitleg als je een specifiek antwoord wil. Voorlopig zou ik als eerste ff je aansluitingen (ook de maasa!) ff nalopen en zonodig verbeteren. Misschien dat je dan al een end komt. succes!
je hebt stroom... waar? op je accu, op je dash, op je startmotor? hoe weet je dat?
startmotor doet niks. wat is niks? hoor je een relais klikken, hoor je hem draaien, maar draait je motor niet mee, hoor je hem draaien maar slaat je motor niet aan?
als je hem aandrukt.... (laten we dit stap 1 noemen)
druk je de kabel op de accu, druk je de kabel op de startmotor, druk je tegen de auto om hem aan te duwen, druk je de massakabel aan?
en doet hij het ook weer met het starten met de sleutel van het contact!!....
- je kan de startmotor laten lopen terwijl de motor al draaid? (na stap 1)
- je startmotor is in staat je motor nogmaals te starten nadat je middels stap 1 de motor eenmaal hebt weten te starten? (hoe vaak dan voordat stap 1 weer nodig is?)
graag een iets specifiekere uitleg als je een specifiek antwoord wil. Voorlopig zou ik als eerste ff je aansluitingen (ook de maasa!) ff nalopen en zonodig verbeteren. Misschien dat je dan al een end komt. succes!
Mijne was van de week ook "doods" Natuurlijk staat er prik op de startmoto, want er loopt een dikke kabel direct van de accu naar da ding en dan nog eentje via een omweg van de kabelboom. Bij mij zat ut um in dat kleine stekkertje van je contactslot. Geen idee hoe die los geschoten kan zijn, maar weet wel dat je even aan het peilen bent om die er weer op te krijgen zonder je spruitstuk los te halen.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
startmotor
schoapke dank voor je hint,was bij mij ook het geval het stekkertje
zat niet goed vast van het contact naar startmotor hij doet het weer vanouds.
Gr san
zat niet goed vast van het contact naar startmotor hij doet het weer vanouds.
Gr san
Re: startmotor!!
Erg irritant je topic te wissen. zo vervuil je dit forum en kan men niet meer leren van andermans problemen.san schreef:.. ..
Clio '98
sorry?
Ik voel me een beetje beledigd hier. jij stel een erg algemene vraag (die je nu maar weggehgaald hebt) Ik wil je graag helpen, maar heb op mijn werk geen tijd om alles wat ik van een startmotor kan vertellen op te schrijven, dus vraag om wat specifiekere informatie zodat ik (of andere mensen) je beter kunnen helpen. Jij geeft vervolgens geen reactie, maar komt 2,5 week week later terug en dat gezwam?
T'is maar hoe je er tegen aan kijkt.
Maar goed als jij inmiddel sje probleem hebt opgelost is dat toch mooi?
Ik voel me een beetje beledigd hier. jij stel een erg algemene vraag (die je nu maar weggehgaald hebt) Ik wil je graag helpen, maar heb op mijn werk geen tijd om alles wat ik van een startmotor kan vertellen op te schrijven, dus vraag om wat specifiekere informatie zodat ik (of andere mensen) je beter kunnen helpen. Jij geeft vervolgens geen reactie, maar komt 2,5 week week later terug en dat gezwam?
T'is maar hoe je er tegen aan kijkt.
Maar goed als jij inmiddel sje probleem hebt opgelost is dat toch mooi?
Na al deze commotie (overigens is San in het verleden ook al eens vóór het zingen de kerk uitgegaan, door het typ-exxen van een openingspost:)san schreef:en ene van Dam dat noem ik verontrustend. Ik weet genoeg.
Gr San
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... ght=#57003
OK, maar een fantastische Franse instructie met veel lichtbeelden over het uitbouwen en reviseren van een startmoteur maakt alles goed!
http://www.r4-4l.com/articles.php?lng=fr&pg=701
Overigens: die Fransen halen eerst het spruitstuk eraf, om beter bij de startmotor te kunnen komen...
En off-topic: in mijn 2CV-tijd was altijd het advies: mep met een dikke hamer op de solenoid, dan komt-ie los: and yes Lord, it allways worked!!
Enjoy, ook San (want weet je écht wel genoeg???)