startmotor!!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
san

startmotor!!

Bericht: # 85980Bericht san »

:(
Laatst gewijzigd door san op zo jan 28, 2007 10:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Robo
Contacteer:

Re: startmotor!!

Bericht: # 85981Bericht Robo »

Koolborstels in de startmotor zijn op, of een wikkeling in het anker van de startmotor is stuk, als dit het geval is kun je beter een andere startmotor proberen.
Renault R4 TL 57-RN-XS
bezoek ook mijn website.
Website http://members.home.nl/roozeboom1/
brecht
Contacteer:

Bericht: # 85987Bericht brecht »

ik snap je uitleg niet helemaal:

je hebt stroom... waar? op je accu, op je dash, op je startmotor? hoe weet je dat?

startmotor doet niks. wat is niks? hoor je een relais klikken, hoor je hem draaien, maar draait je motor niet mee, hoor je hem draaien maar slaat je motor niet aan?

als je hem aandrukt.... (laten we dit stap 1 noemen)
druk je de kabel op de accu, druk je de kabel op de startmotor, druk je tegen de auto om hem aan te duwen, druk je de massakabel aan?

en doet hij het ook weer met het starten met de sleutel van het contact!!....
- je kan de startmotor laten lopen terwijl de motor al draaid? (na stap 1)
- je startmotor is in staat je motor nogmaals te starten nadat je middels stap 1 de motor eenmaal hebt weten te starten? (hoe vaak dan voordat stap 1 weer nodig is?)

graag een iets specifiekere uitleg als je een specifiek antwoord wil. Voorlopig zou ik als eerste ff je aansluitingen (ook de maasa!) ff nalopen en zonodig verbeteren. Misschien dat je dan al een end komt. succes!
FuZziE

Bericht: # 86030Bericht FuZziE »

puike herformulering Brecht...!!! :D
Vrrrrrroem....
Hanz
Contacteer:

Bericht: # 86032Bericht Hanz »

aandrukken=aanduwen
schoapke

Bericht: # 86040Bericht schoapke »

Mijne was van de week ook "doods" Natuurlijk staat er prik op de startmoto, want er loopt een dikke kabel direct van de accu naar da ding en dan nog eentje via een omweg van de kabelboom. Bij mij zat ut um in dat kleine stekkertje van je contactslot. Geen idee hoe die los geschoten kan zijn, maar weet wel dat je even aan het peilen bent om die er weer op te krijgen zonder je spruitstuk los te halen.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
san

startmotor

Bericht: # 86711Bericht san »

schoapke dank voor je hint,was bij mij ook het geval het stekkertje
zat niet goed vast van het contact naar startmotor hij doet het weer vanouds.

Gr san
4TL
Contacteer:

Re: startmotor!!

Bericht: # 86715Bericht 4TL »

san schreef:.. ..
Erg irritant je topic te wissen. zo vervuil je dit forum en kan men niet meer leren van andermans problemen.
Clio '98
san

Bericht: # 86754Bericht san »

Dat vind jij !!!! 4TL ,gezwam van brecht, en ene van Dam dat noem ik verontrustend die hebben er echt verstand van het nivo neemt sterk af op dit R4 forum.Je denkt er maar van wat je wilt.
Ik weet genoeg.

Gr San
brecht
Contacteer:

Bericht: # 86763Bericht brecht »

sorry?

Ik voel me een beetje beledigd hier. jij stel een erg algemene vraag (die je nu maar weggehgaald hebt) Ik wil je graag helpen, maar heb op mijn werk geen tijd om alles wat ik van een startmotor kan vertellen op te schrijven, dus vraag om wat specifiekere informatie zodat ik (of andere mensen) je beter kunnen helpen. Jij geeft vervolgens geen reactie, maar komt 2,5 week week later terug en dat gezwam?

T'is maar hoe je er tegen aan kijkt.

Maar goed als jij inmiddel sje probleem hebt opgelost is dat toch mooi?
hans dam

Bericht: # 86838Bericht hans dam »

san schreef:en ene van Dam dat noem ik verontrustend. Ik weet genoeg.
Gr San
Na al deze commotie (overigens is San in het verleden ook al eens vóór het zingen de kerk uitgegaan, door het typ-exxen van een openingspost:)

http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... ght=#57003

OK, maar een fantastische Franse instructie met veel lichtbeelden over het uitbouwen en reviseren van een startmoteur maakt alles goed!

http://www.r4-4l.com/articles.php?lng=fr&pg=701

Overigens: die Fransen halen eerst het spruitstuk eraf, om beter bij de startmotor te kunnen komen...

En off-topic: in mijn 2CV-tijd was altijd het advies: mep met een dikke hamer op de solenoid, dan komt-ie los: and yes Lord, it allways worked!!

Enjoy, ook San (want weet je écht wel genoeg???)
Plaats reactie