Te veel olie?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

jaapgeerts
Contacteer:

Bericht: # 85149Bericht jaapgeerts »

beste mensen,

veel reacties op mijn vraag.

Ik heb een toevoeging. De motor start alleen als hij koud is heel slecht. Heb ik kan dan bijna geen gas geven. Ook als ik wegrijd komt ze met shoke helmaal uit en nog gas bij geven heel moeilijk op gang. Maar ben ik een paar honderd meter op weg en druk ik de shoke weer in, dan loopt ze als een trein.

Ik heb het idee dat het dan iets met de shoke te maken heeft? Ook ruik je wat benzine lucht als je start.

ik start alleen met shoke als de motor koud is, bijvoorbeeld na een nacht stil staan. Na een paar uur kan ik namelijk altijd gewoon starten zonder shoke.

lekker vaag ben ik, kan natuurlijk ook naar een garage gaan, maar ik wil het graag zelf uitzoeken met behulp van uw goede adviezen.
Rosa; r4 rood type L bouwjaar 1986
> www.JaapGeerts.nl<
Willem de Zwijger

Bericht: # 85150Bericht Willem de Zwijger »

Ik denk dat het de ontsteking is, als de boel nog koud is heb je toch een vrij extreem geval. Wanneer zijn de bougies en puntjes het laatst vervangen ?
De choke zelf is een klep, daar kan niet veel aan fout gaan. De benzine toevoer lijkt me ook wel goed als hij wel goed loopt als hij warm is.
RVIER

beetje olie aftappen svp

Bericht: # 85306Bericht RVIER »

Dag Jaap,

als je er nu eerst eens een beetje oplie uithaalt totdat het peil op het max streepje staat.
Als het probleem dan weg is weten we allemaal dat teveel olie leidt tot problemen. Nu krijgen we op de oorspronkeleijk vraagstelling geen antwoord.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Plaats reactie