Een viertje erbij in Zwolle!

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 659
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Een viertje erbij in Zwolle!

Bericht: # 84899Bericht Rik H. »

En één minder in Voorburg :wink:

Ik ben Rik, 30 jaar en ben afgelopen zaterdag de trotse bezitter geworden van deze gele gtl uit 1984:
Afbeelding
Weinig roest :lol: , wel een paar kleine deukjes maar dat rijdt ook wel weer ontspannen :wink:
Heb ook al even getest hoe hard je door een bocht kunt...echt verslavend zo met de hand losjes om de paraplupook!

Gisteren de vier maar eens getracteerd op een nieuwe rotor en verdeelkap. Wat nog komen gaat is kleppen stellen (nog nooit gedaan maar lijkt me niet zo moeilijk), beide v-snaren vervangen, bougies vervangen, olie verversen en contactpuntjes vervangen/ontsteking afstellen.
Als ik nu het gas loslaat knalt ie wel wat in de uitlaat. Moet ik nog naar kijken hoor maar kan dit een kapotte vacuumvervroeger zijn? Of kan het verholpen zijn als ik de kleppen gesteld heb? En is dit knallen schadelijk voor de kleppen?

Nou ja, genoeg te doen dus! Op naar de Brezan (Nu nog zonder clubpasje maar dat verwacht ik wel ergens de komende dagen).

Fijne feestdagen en tot op de nieuwjaarsborrel wat mij betreft!

groeten Rik
Laatst gewijzigd door Rik H. op do dec 21, 2006 2:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ervier
Berichten: 57
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 9:53 pm
Locatie: Putten

Bericht: # 84900Bericht Ervier »

Welkom Rik,

Ziet er puik uit! Succes ermee. Heb zelf een rode gtl uit 84, waar nog wel iets aan moet gebeuren..... 1984........ Lijkt mee een goed bouwjaar.
We gaan er een borrel op nemen.

Groeten, Ervier
Een dag niet gesleuteld is een dag niet geleefd...
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 84903Bericht Mark4GTL »

Kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat er iets kleurverschil zit tussen linkervoorscherm en motorkap.

Kan ook door lichtinval komen.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 84904Bericht brecht »

Vind het een leuk kleurtje!

weer eens wat anders dan het tomaatrood waar de GTL's nogal ruim in bedeeld zijn. Veel plezier ermee! :D
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 84905Bericht Neeelz »

geel is inderdaad een leuke (Renault) kleur, maar met tomaatrood is toch ook niets mis?!
En Rik, je bent al lid van de club, begrijp ik. Dan kun je bij de Brezan ook zeggen dat je lid bent, dan geven ze ook nog wel eens korting, ook al heb je nog geen pasje.
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 659
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Bericht: # 84906Bericht Rik H. »

Mark4GTL schreef:Kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat er iets kleurverschil zit tussen linkervoorscherm en motorkap.

Kan ook door lichtinval komen.
Bij mij geen kleurverschil meer met Ariël. :wink:
Afbeelding

Ja die kleur ben ik best lang naar op zoek geweest. Ik heb bijna 5 jaar een rode Opel Combo gehad die op het laatst oud roze werd. Wit viel ook af (heb nu al een witte Volvo 164). Tja, zie dan maar eens zo'n gele te weerstaan...

En Neeelz, ik ben inderdaad al lid (ik heb tenminste al betaald) maar zonder pasje. Maandag ben ik ook al bij de Brezan hier in Zwolle geweest voor onderdelen. Uitgelegd dat ik wel lid ben maar nog geen pasje heb. Dat was geen probleem. Gewoon korting gekregen. :)

groetjes Rik
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 84907Bericht Neeelz »

Mooi zo! En natuurlijk veel plezier met je vier!
Een quatrelle is het wel!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Een viertje erbij in Zwolle!

Bericht: # 84909Bericht Willem de Zwijger »

rhasselman schreef:Als ik nu het gas loslaat knalt ie wel wat in de uitlaat. Moet ik nog naar kijken hoor maar kan dit een kapotte vacuumvervroeger zijn? Of kan het verholpen zijn als ik de kleppen gesteld heb? En is dit knallen schadelijk voor de kleppen?
Eerst maar eens nieuwe bougies en puntjes, als het dan nog knalt zien we wel verder. Het knallen is niet schadelijk voor de kleppen, hooguit voor de uitlaat.
Heb je dat geel er zelf op gezet ? Of is het de originele kleur ?
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 84911Bericht Neeelz »

Volgens mij is het origineel geel, ik heb het ook een keer gezien op een viertje in Doesburg. Was wel een andere dan die Rik nu gekocht heeft.
Een quatrelle is het wel!
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 84921Bericht -Trelleur- »

Eén van de mooiste kleuren voor de 4, en ook nog passend bij dit forum. Hoe heet het eigenlijk, jaune tournesol?
Veel plezier met de wagen. Misschien zie ik 'm nog eens in Zwolle.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 659
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Bericht: # 84926Bericht Rik H. »

Net even onder de motorkap gedoken. Ik zie kleurnummer 341 staan. Volgens deze site:
http://www.ingo-heitel.de/lackierungen.htm
is dat "Van Gogh geel". Daar had ik in ieder geval nog nooit van gehoord.

groetjes Rik
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 84932Bericht -Trelleur- »

Ah, jaune van Gogh. Dat heeft dus inderdaad met zonnebloemen (tournesols) te maken.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 84933Bericht GijSsie »

Neeelz schreef:Volgens mij is het origineel geel, ik heb het ook een keer gezien op een viertje in Doesburg. Was wel een andere dan die Rik nu gekocht heeft.
Dat zal deze 4 zijn denk ik neelzzzz klik


Veel plezier met de 4 rik :wink:
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 84946Bericht Neeelz »

Inderdaad!
Een quatrelle is het wel!
Plaats reactie