apktje? dus niet

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
paprikarooie4
Berichten: 43
Lid geworden op: ma aug 30, 2004 2:00 am
Locatie: het westland

apktje? dus niet

Bericht: # 82040Bericht paprikarooie4 »

Vrolijk ging ik vol vertrouwen op stap met mijn 4tje voor de keuring, alles perfect in orde ( dacht ik)

Ik rij s'morgens naar de keuring toe met 70km per uur, na een paar keer een bocht gedraaid te hebben geeft mijn snelheidsmeter nog maar nul aan, terwijl ik toch nog steeds net zo hard reed als 70!

Rij ik dus de garage in (ook met een snelheid van o op de teller) 4tje wordt grondig geinspecteerd op alle apk punten, komt er dus uit: 1 linker fuseekogelhoesje onder, ff niew hoesje erop, eg nie ging dus niet, hoesje zit mee gevulcaniseerd op de kogel, en niet 1 klein randje te vinden om het nieuwe hoesje op vast te zetten aan de kogelzijde.

Dit is dus geen probleem nieuw fuseekogeltje besteld bij brezan, en voor nog geen 20 euries de koopman.


Maar de keurmeester had dus inmiddels ook door dat mijn snelheidsmeter niet werkte!

Heb inmiddels de kabel gecontroleerd, is dik in orde, want als ik een beetje rommel aan de kabel (waar ie de bak in gaat doet de meter het soms weer) mijn conclusie is dus dat waarschijnlijk het kunststof wieltje dat in de bak zit versleten is.

Weet 1 van jullie of dit zo van buitenaf te vervangen is en zo ja heeft 1 van jullie zo'n dingetje nog in de aanbieding, of een ouwe sloopbak waar dat wieltje nog heel is?

snif snif nog steeds geen verse apk dus.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 82082Bericht jbeekmann »

Die heeft Brecht vast wel in de kapotte bak zitten uit de Trophy...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 82083Bericht brecht »

Dat zeker, teller deed het nog toen de tandwielen uit elkaar vielen. Ik weet niet hoe moelijk dat er uit gaat, maar dat moet wel lukken lijkt me.

Waar in het westland zit je? Als je hem komt halen (en me dan een handje geeft bij het lostrekken van die bak :wink: ) mag je hem zo meenemen.
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 82176Bericht Renault Classique »

Ho! Een dergelijk geval heb ik ook meegemaakt. De KMtellerkabel bij de bak losgemaakt en aan de binnenkabel gedraaid. De tellernaald ging mee met de beweging, dus mijn conclusie was ook: kabelaandrijving in bak stuk.
Omdat de telleraandrijving niet van buiten af uit de bak te peuteren viel, en omdat de koppelingsplaat er wat dun uit zag en er wat olienattigheid onder 't blokje hing wat waarschijnlijk een gevolg was van een lekke krukaskeerring, de hele bak er uit gehaald. De koppelingsplaat had haar beste tijd er wel op zitten en de krukaskeerring was helemaal op. Dat spul vervangen en een andere bak, waarvan de correcte werking van tellerkabel bekend was, gemonteerd. So far, so good.
De kilometertellerkabel weer aangesloten en een proefritje maken....

Géén snelheidsaanduiding........

Dus toch de tellerkabel maar vervangen en nu was er weer wel snelheidsaanduiding!

Moraal van het verhaal: gelukkig was er nog meer te doen, anders had ik voor Jan met de korte achternaam de bak vervangen!
De binnenkabelbreuk gaat vaak gepaard met een onregelmatig breukvlak, er haakt vaak nog een deeltje van de ene helft achter de andere waardoor bij een snelle beproeving de KMtellerkabel nog lijkt te werken. Beter is 't om 'm ook even achter de teller los te maken, dat is snel gebeurd, en de kabel los te inspecteren. Je kunt dan ook, middels een eenvoudig trekproefje, proberen of de binnenkabel uit twee delen bestaat. Als dat zo is ben je met een nieuwe kabel weer klaar! Succes!
Gebruikersavatar
paprikarooie4
Berichten: 43
Lid geworden op: ma aug 30, 2004 2:00 am
Locatie: het westland

Bericht: # 82187Bericht paprikarooie4 »

bedankt voor de tip, zal de kabel eerst ff helemaal losdraaien en controleren.
Mustangsally
Berichten: 50
Lid geworden op: za jun 05, 2004 2:00 am
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht: # 82497Bericht Mustangsally »

Ennnn, was het inderdaad de kabel?
Plaats reactie