Vacuum?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Vacuum?
Hallo,
ik ga een cruise control in mijn r4 bouwen, echter een vraagje. In de handleiding staat dat de vacuum op een constante vacuum moet worden aangesloten.
Waar vind ik dat?
Eerst dacht ik nog 'n t-stukje tussen vervroegingsdoos en carb te plaatsen, maar de handleiding zegt dat je NOOIT het vacuum van het motormanagement mag gebruiken. Nu heeft 'n r4 niet veel motormanagement, maar daar rekent mijn handleiding de ontsteking ook toe! Waar vind ik nog ergens een goed vacuum?
groet
ik ga een cruise control in mijn r4 bouwen, echter een vraagje. In de handleiding staat dat de vacuum op een constante vacuum moet worden aangesloten.
Waar vind ik dat?
Eerst dacht ik nog 'n t-stukje tussen vervroegingsdoos en carb te plaatsen, maar de handleiding zegt dat je NOOIT het vacuum van het motormanagement mag gebruiken. Nu heeft 'n r4 niet veel motormanagement, maar daar rekent mijn handleiding de ontsteking ook toe! Waar vind ik nog ergens een goed vacuum?
groet
ik zou het eerder aansluiten op dezelfde manier als je een rembekrachtiger aansluit. Op het inlaastpruitstuk dus.
Er zal natuurlijk geen standaard aansluiting opzitten, maar misschien is dat wel te lassen? Gaatje boren, pijpje erinlassen en hoppa!
Succes ermee.
P.S. slangetje naar "vacuumdoos" zou ik idd ook niet doen.
Er zal natuurlijk geen standaard aansluiting opzitten, maar misschien is dat wel te lassen? Gaatje boren, pijpje erinlassen en hoppa!
Succes ermee.
P.S. slangetje naar "vacuumdoos" zou ik idd ook niet doen.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ik heb mijn vacuum direct van het spruitstuk afgehaald, die zit er bij de 1400 op voor de rembekrachtiging of zo.
Ik zou het gewoon eens proberen op de vacuumvervroeger, motor management is daar wel een erg zware term voor.
De vacuumvervroeging werkt alleen met de gasklep dicht om ervoor te zorgen dat het arme mengsel dan wat vroeger in brand wordt gestoken omdat het moeilijk brandt; de cruise control werkt vrijwel altijd met half tot heel geopende gasklep.
Krijg je toch onverwachte problemen, dan kun je nog de vacuum van de carterafzuiging pakken, aan de achterkant van de carb. Even opletten dat je aan de vacuumkant van de restrictie blijft die daar in die afzuigleiding zit.
Lukt dat ook niet goed, dan zou ik denken aan een gaatje boren / draad tappen in het spruitstuk.
Ik zou het gewoon eens proberen op de vacuumvervroeger, motor management is daar wel een erg zware term voor.
De vacuumvervroeging werkt alleen met de gasklep dicht om ervoor te zorgen dat het arme mengsel dan wat vroeger in brand wordt gestoken omdat het moeilijk brandt; de cruise control werkt vrijwel altijd met half tot heel geopende gasklep.
Krijg je toch onverwachte problemen, dan kun je nog de vacuum van de carterafzuiging pakken, aan de achterkant van de carb. Even opletten dat je aan de vacuumkant van de restrictie blijft die daar in die afzuigleiding zit.
Lukt dat ook niet goed, dan zou ik denken aan een gaatje boren / draad tappen in het spruitstuk.
Hallo,
kan ik hier m'n vacuumaansluiting ook tussen zetten? Komt volgens mij helemaal aan de onderkant van de carburateur uit, bijna inlaatspruitstuk dus.
Ik heb begrepen dat het iets zou zijn i.v.m. emissie eisen die gesteld zijn. (franse import, 956cc, 1988) komt uit in 'n 'kamer' ter hoogte van de vlotterkamer.
Misschien dat ook iemand in 'n sleutelboek op kan zoeken wat het is, in mijn boek staat het namelijk niet, ik neem aan dat er alleen lucht doorkomt.
groet
kan ik hier m'n vacuumaansluiting ook tussen zetten? Komt volgens mij helemaal aan de onderkant van de carburateur uit, bijna inlaatspruitstuk dus.
Ik heb begrepen dat het iets zou zijn i.v.m. emissie eisen die gesteld zijn. (franse import, 956cc, 1988) komt uit in 'n 'kamer' ter hoogte van de vlotterkamer.
Misschien dat ook iemand in 'n sleutelboek op kan zoeken wat het is, in mijn boek staat het namelijk niet, ik neem aan dat er alleen lucht doorkomt.
groet
En dan nog iets.
Er zitten op de Zenith 28IF altijd 2 rubberen slangen, gaan met 'n t stuk de carb in. Een dikke slang naar kleppendeksel (carterventilatie) en 'n dunnere naar de carburatuer voet tussen carburateur en blok op het spruitstuk.
Daar kan ik dus ook mijn vacuum vandaan halen, maar waar? Of hebben ze beide een vacuum? in die 'dunne' zit de restrictie, maar moet de aansluiting dan aan de carb kant van de restrictie of aan de spruitstuk kant van de restrictie?
Bedankt voor jullie meedenken!!!
Er zitten op de Zenith 28IF altijd 2 rubberen slangen, gaan met 'n t stuk de carb in. Een dikke slang naar kleppendeksel (carterventilatie) en 'n dunnere naar de carburatuer voet tussen carburateur en blok op het spruitstuk.
Daar kan ik dus ook mijn vacuum vandaan halen, maar waar? Of hebben ze beide een vacuum? in die 'dunne' zit de restrictie, maar moet de aansluiting dan aan de carb kant van de restrictie of aan de spruitstuk kant van de restrictie?
Bedankt voor jullie meedenken!!!
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
- Locatie: Vorselaar,.. Belgie
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
ik heb idd het slangetje van de 'carterventilatie' bij het spruitstuk genomen.
Ik heb wel een andere optie gebruikt voor de magneetsensor bij de as. ik heb hem vastgemaakt aan het chassis, bij de bevestiging van de bumper. Morgen met daglicht maak ik wat foto's. Moet wel de kabel nog even stellen, heb m wat strak, loopt bij warme motor nu te hoog stationair.
Dankjewel voor je info!
Ik heb wel een andere optie gebruikt voor de magneetsensor bij de as. ik heb hem vastgemaakt aan het chassis, bij de bevestiging van de bumper. Morgen met daglicht maak ik wat foto's. Moet wel de kabel nog even stellen, heb m wat strak, loopt bij warme motor nu te hoog stationair.
Dankjewel voor je info!
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
De bevestiging van de sensor van het magneetje aan het chassis kan misschien ooit een probleem geven, het blok + bak hebben wat vrijheid tov het chassis (ophanging in rubber, kan wiebelen, kan losraken (ophanging bak voorzijde)) dus is nu de afstand van de opnemer naar de magneet niet 'hard'.
Heb je die tweede gaskabel direct aan de carb bevestigd of aan de gewone gaskabel ?
Heb je die tweede gaskabel direct aan de carb bevestigd of aan de gewone gaskabel ?