Ontsteking doe je zo

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Ontsteking doe je zo

Bericht: # 81266Bericht Rodeo-6 »

Men neme een potje witte verf.

Vervolgens zet je je 4 in z'n 4, en duwwe men deze langzaam vooruit totdat het sleufje in het vliegwiel op 0 graden staat.
Men verfe het sleufje wit en laat dit drogen.

Het toeval wil dat op dit moment eveneens de contactpuntjes maximaal open behoren te staan, 0,4 mm.
Dus het ideale moment om de puntjes te vernieuwen, als dit nodig is.

Klaar (omg)
>> Doe mij maar een DAF <<
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 81268Bericht schoapke »

dus brecht heeft helemaal de verkeerde verf gebruikt?

zoals al gisteren hier vermeld
brecht schreef:Als je de auto eerst ff in de 4e versnelling zet (minder weerstand) en hem dan, leunend over de motor heen en weer duwt kan je die groef wel vinden. Zet er dan een streep op met wat witte verf/typex of wat je dan ook voor handen hebt (lichtblauwe latex voor de babykamer gebruikt laatst, werkte prima) door die witte streep zal je hem met de strobo makkelijker kunnen vinden.
[/url]
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 81279Bericht R4F6GTX Automaat »

Er zijn ook van die mensen die een auto origineel willen houden en dus geen streepje verf willen gebruiken. Die kunnen dan ook met een (schoolbord)krijtje in/op dat gleufje tekenen en het krijt in de gleuf zelf wrijven (dan hoef je ook niet te wachten tot de verf droog is) en het regent er na verloop van tijd vanzelf wel weer uit..

Maar het verhaal van Rodeo is zoals gewoonlijk niet compleet. Komt daar nog een vervolg bij of laat je het weer half af? Voor de leek onduidelijk: waarom zou je een streepje wil willen maken om de contactpunten op vol-open te zetten?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Vincenti
Berichten: 62
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:42 pm
Locatie: Dorpje a/d Amstel

Bericht: # 81285Bericht Vincenti »

Is er ook iemand die uit kan leggen hoe je de ontsteking (de timing bedoel ik) afstelt met een stroomzoeker? (ipv stroboscooplamp)

Ik heb het al een paar keer voor mijn neus zien gebeuren maar heb klaarblijkelijk een onvoldoende steile leercurve om het vervolgens zelf te kunnen.

Iets met stroomzoeker in de buurt van de stroomverdeler aansluiten, en dan aan het wiel draaien totdat het lampje gaat branden of juist niet (omg)
6TL77
Plaats reactie