Tik tijdens 'niet' gas geven

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Tik tijdens 'niet' gas geven

Bericht: # 80443Bericht thexpert »

Gisteren een nieuwe bak + motor in mn F6 gezet, wat een klus! Nou was ik net even een beetje aan het inrijden, ging prima, lekker snel en klonk goed! Toen ineens kwam er een tik, heel gek. het klinkt alsof er iets aan de as zit wat steeds ergens tegenaan tikt, echter is de tik weg tijdens het accelereren. Ook tijdens het schakelen, dus op het moment van intrappen van de koppeling is de tik aanwezig, verder viel me op dat bij een hogere snelheid de tik ook frequenter was.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

In zn vrij en gasgeven heeft geen tik!

Groetjes Martijn
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 80447Bericht Rodeo-6 »

los bout je moer tje ring ettje :lol:
>> Doe mij maar een DAF <<
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 80451Bericht thexpert »

Rodeo-6 schreef:los bout je moer tje ring ettje :lol:
mmmm,

tis een dusdanig harde tik dat iedereen omkijkt als ik nu voorbij rijd
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 80465Bericht schoapke »

was toch bekend dat er een tik in zat [meen het ouwe blok van beekmann te herkennen]
niet eerst open gehad om na te kijken voor het monteren dan.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 80474Bericht thexpert »

schoapke schreef:was toch bekend dat er een tik in zat [meen het ouwe blok van beekmann te herkennen]
niet eerst open gehad om na te kijken voor het monteren dan.
Uuhm, die tik komt duidlijk niet uit het blok en ik heb mn eigen bak erin hangen! Zoals ik ook al zei; de tik is er niet in zn vrij en dan gasgeven en niet tijdens accelereren uberhaupt, ik vind dit dus een beeetje een onzinnige opmerking.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 80475Bericht jbeekmann »

thexpert schreef: Uuhm, die tik komt duidlijk niet uit het blok en ik heb mn eigen bak erin hangen! Zoals ik ook al zei; de tik is er niet in zn vrij en dan gasgeven en niet tijdens accelereren uberhaupt, ik vind dit dus een beeetje een onzinnige opmerking.
Durfde je de GTL-bak niet aan op je F6? Toch wel die praktisch nieuwe drukgroep, koppelingsplaat en druklager overgezet hoop ik?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 80476Bericht thexpert »

jbeekmann schreef:
thexpert schreef: Uuhm, die tik komt duidlijk niet uit het blok en ik heb mn eigen bak erin hangen! Zoals ik ook al zei; de tik is er niet in zn vrij en dan gasgeven en niet tijdens accelereren uberhaupt, ik vind dit dus een beeetje een onzinnige opmerking.
Durfde je de GTL-bak niet aan op je F6? Toch wel die praktisch nieuwe drukgroep, koppelingsplaat en druklager overgezet hoop ik?


Yup, alleen de koppelingsplaat niet, die van mij was beter, de drukgroep en lager wel overgezet!
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 80477Bericht jbeekmann »

Fijn dat ie verder lekker loopt! Ik heb ook altijd van dat blokkie gehouden om zijn stille en soepele karakter. Fijn dat ie nu weer doet waar hij voor gemaakt is, in plaats van in de schuur staan!

Bijzonder tikkie overigens. Misschien eens op de brug/twee assteunen zetten en laten draaien? Misschien hoor je dan beter waar het vandaan komt?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 80478Bericht thexpert »

jbeekmann schreef:Bijzonder tikkie overigens. Misschien eens op de brug/twee assteunen zetten en laten draaien? Misschien hoor je dan beter waar het vandaan komt?
Inderdaad een gekke tik, kun je bevestigen dat het iets anders is als jouw tik? Ik ga hem vanmiddag even op assteunen zetten en even wat dingen uitsluiten!

Verder loopt ie inderdaad prachtig! :):)
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 80490Bericht brecht »

als ie echt alleen tikt bij een ingetrapte koppeling moet het toch ergens in die drukgroep zitten lijkt me. Alles goed gecentreerd? Geen losse ringetjes tussen de plaat zitten?
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 80494Bericht thexpert »

brecht schreef:als ie echt alleen tikt bij een ingetrapte koppeling moet het toch ergens in die drukgroep zitten lijkt me. Alles goed gecentreerd? Geen losse ringetjes tussen de plaat zitten?
Tikt ook tijdens het gewoon rijden in de versnelling en geen gasgeven
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 80495Bericht thexpert »

Net even op assteunen gezet, het eerste wat me opviel was dat het wiel linksvoor schommelde. De moeren zaten los.. :S

Vervolgens leek het alsof de aandrijfas krom was, ben eens goed onder de bak gaan liggen en links en rechts vergeleken, het lijkt erop dat links vlakvoor het wiel bij de komokineet een afwijking zit, maar zeker weten doe ik het niet.

Het wiel weer vastgezet, een flink rondje gereden en de tik is weg....

Raar?!
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 80497Bericht brecht »

nee
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 80525Bericht Rodeo-6 »

thexpert schreef: het eerste wat me opviel . De moeren zaten los.. :S



Het wiel weer vastgezet, een flink rondje gereden en de tik is weg....



Raar?!
Wie had die wielen ook weer vast gezet (oioi)

thexpert schreef:Yup, alleen de koppelingsplaat niet, die van mij was beter, de drukgroep en lager wel overgezet!
De komplete beekman-special hangt er in, behalve de bak dan

schoapke schreef:was toch bekend dat er een tik in zat
Niet meer (beer) (moon)
>> Doe mij maar een DAF <<
Plaats reactie