Ik heb gisteravond de kap helemaal geschuurd met 280 en daarmee de sinasappelhuid helemaal glad geschuurd, en de gevulde putjes zijn ook perfect glad, dus ik ga verder schuren en polijsten om het ding glimmend te krijgen...
Spuitlesje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Willem de Zwijger
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Dank voor de tips. Ik ga mijn leverancier eens vragen naar die verschillende verdunners, en in ieder geval nooit meer aan het werk zonder een proefstuk vooraf om de nevel goed te krijgen...
Ik heb gisteravond de kap helemaal geschuurd met 280 en daarmee de sinasappelhuid helemaal glad geschuurd, en de gevulde putjes zijn ook perfect glad, dus ik ga verder schuren en polijsten om het ding glimmend te krijgen...
Ik heb gisteravond de kap helemaal geschuurd met 280 en daarmee de sinasappelhuid helemaal glad geschuurd, en de gevulde putjes zijn ook perfect glad, dus ik ga verder schuren en polijsten om het ding glimmend te krijgen...
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Lasdag?Hugo schreef:Er is niet gereageerd op een plaats voor de lasdag, dus wie wil een keer de garage met alles erin gespoten hebben?..
Bij jouw Huug?
Spuiten?? ook bij jouw?
Ben in alle 2 wel geinteresseerd,maar doe eerst maar spuiten,lassen leer ik wel bij Rino.
Ik wil mijn wagen wel offeren voor een spuitles hoor,geen probleem.
Iedereen die wil spuiten kan zijn lusten dan botvieren,wel dezelfde kleur a.u.b.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-
Willem de Zwijger
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
NIEUWE EPISODE
Geinspireerd door het succes van Folkert met een hobby compressor ben ik toch doorgegaan met denken over spuiten, en wel bij huis. Daartoe heb ik een spuitcabine op mijn oprit gebouwd:

En hier afgebouwd:

Hier een stitch van de achterkant met de auto al wat gestript:

Hij ziet er glimmend uit maar dat is omdat ik hem net schoongesponsd heb. Het dak laat aardig zien hoe verweerd en dof de lak is.
Tot dusver geen echte tegenslag, behalve dan een vastgeroest handvat en linkerachterdeur die achter de tonklat verrot was, hopelijk zondag een vervanger voor. En een spiegel die vastgeroest zat en die ik bij het losboren waarschijnlijk een beestje teveel beschadigd heb.
Vandaag lak gehaald (2 liter) en op advies van de verkoper niet de Fast harder die ik altijd gebruik, maar een langzamere, en ook Slow thinner. Dit om te voorkomen dat het dak al droog is terwijl je nog met een deur bezig bent, en de spuitnevel vervolgens het dak verruineert.
Ik ben van plan om alleen de buitenkant te spuiten. Punt van overweging is dan: wat doe je met de naden. Ik denk dat ik die maar afplak.
Geinspireerd door het succes van Folkert met een hobby compressor ben ik toch doorgegaan met denken over spuiten, en wel bij huis. Daartoe heb ik een spuitcabine op mijn oprit gebouwd:
En hier afgebouwd:
Hier een stitch van de achterkant met de auto al wat gestript:

Hij ziet er glimmend uit maar dat is omdat ik hem net schoongesponsd heb. Het dak laat aardig zien hoe verweerd en dof de lak is.
Tot dusver geen echte tegenslag, behalve dan een vastgeroest handvat en linkerachterdeur die achter de tonklat verrot was, hopelijk zondag een vervanger voor. En een spiegel die vastgeroest zat en die ik bij het losboren waarschijnlijk een beestje teveel beschadigd heb.
Vandaag lak gehaald (2 liter) en op advies van de verkoper niet de Fast harder die ik altijd gebruik, maar een langzamere, en ook Slow thinner. Dit om te voorkomen dat het dak al droog is terwijl je nog met een deur bezig bent, en de spuitnevel vervolgens het dak verruineert.
Ik ben van plan om alleen de buitenkant te spuiten. Punt van overweging is dan: wat doe je met de naden. Ik denk dat ik die maar afplak.
- Boerammetje
- Berichten: 1541
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Ik zou wel je achterdeur (van je huis!) afplakken, voor je het weet is die roze gespikkeld. Doe dan gelijk ook de ramen van je huis, of maak alles eigenlijk maar dicht!
Is je compressor watervrij? Soms komt er nl nogal wat condens in de compressor en dat spuit je dan mee, wil je niet. Succes in ieder geval!
Is je compressor watervrij? Soms komt er nl nogal wat condens in de compressor en dat spuit je dan mee, wil je niet. Succes in ieder geval!
Een quatrelle is het wel!
-
Willem de Zwijger
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ja, die garagedeur moet inderdaad nog. Maar voor de rest is de tent harstikke dicht en water en windbestendig, echt een genot om in te werken.
En die compressor watervrij, tja, er zit een tankje onder de compressor, en ik heb nog zo'n waterafscheidingsvaatje ertussen, maar geen echte condensor helaas. Maar duimen dat het niet te vochtig is tijdens het spuiten...
En die compressor watervrij, tja, er zit een tankje onder de compressor, en ik heb nog zo'n waterafscheidingsvaatje ertussen, maar geen echte condensor helaas. Maar duimen dat het niet te vochtig is tijdens het spuiten...
Laatst gewijzigd door Willem de Zwijger op zo okt 29, 2006 9:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mark4GTL
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
idd, ik heb het geluk dat m`n pa autospuiter is geweest en dat we een mooie garage hebben war we in kunnen spuiten. dubbel voordeel
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
Willem de Zwijger
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
Mark4GTL
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
volgens m`n va moet je als laatste een spuitplamuur gebruiken
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
Willem de Zwijger
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
Mark4GTL
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
de plamuurplek eerst (redelijk) fijn schuren en dan een 2k spuitplamuurlaag eroverheen. en dan kun je de spuitplamuur heel fijn schuren (240 230 droog of 1000 waterproof) en dan kan de verflaag eroverheen. er kan dan iedere verfsoort op die je erop wil.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
Willem de Zwijger
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Bedankt, zo komen we verder. Ik was gisteren bij mijn verfboer, en die zei dat je voor spuitplamuur een grote nozzle nodig hebt. Die heb ik niet, hij heeft me high build primer / filler meegegeven. En ook geadviseerd om met 1000 waterproof te schuren.
Verder heb ik een 2k plamuur meegenomen, polyester. Ik vroeg of dit geen vocht aantrekt, hij zegt: elke plamuur trekt vocht aan, die moet je altijd eerst een primerlaag geven, dan een laklaag.
Vraag ik me af: als ik die plamuur nat schuur, bindt ik dan de waterkat niet op het plamuurspek ? Hoe krijg ik dat water dan weer uit de plamuur ?
Ik dacht dat vocht in de plamuur vaak de nare blaasjes veroorzaakt die je op menig restauratiewerkstuk ziet ?
Dan maar droog schuren ?
Verder heb ik een 2k plamuur meegenomen, polyester. Ik vroeg of dit geen vocht aantrekt, hij zegt: elke plamuur trekt vocht aan, die moet je altijd eerst een primerlaag geven, dan een laklaag.
Vraag ik me af: als ik die plamuur nat schuur, bindt ik dan de waterkat niet op het plamuurspek ? Hoe krijg ik dat water dan weer uit de plamuur ?
Ik dacht dat vocht in de plamuur vaak de nare blaasjes veroorzaakt die je op menig restauratiewerkstuk ziet ?
Dan maar droog schuren ?