Leuk hoor......

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Leuk hoor......

Bericht: # 79626Bericht Rodeo-6 »

van die buitenlandse emailtjes :roll:
Kan iemand dit leesbaar maken ?

A R1125 (852 cm3) foi introduzida em Portugal em 1972. Curiosamente era produzida na Guarda, segundo as especificações da FASA. Substituí
a assim a R1123 francesa (845 cm3) que era igualmente produzida na Guarda. O "problema" foi que esse motor se veio a revelar menos potente, mais guloso, e menos fiável. A solução passou então por vo
ltar às R1123 em 1976, já com a grelha plástica, e que se manteve até 19
81, desaparecendo com o aparecimento em Portugal do GTL (1108 cm3). Em França este motor continuou a sua "carreira" pelos anos 80.
>> Doe mij maar een DAF <<
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Leuk hoor......

Bericht: # 79630Bericht R4F6GTX Automaat »

Rodeo-6 schreef:van die buitenlandse emailtjes :roll:
Kan iemand dit leesbaar maken ?

A R1125 (852 cm3) foi introduzida em Portugal em 1972. Curiosamente era produzida na Guarda, segundo as especificações da FASA. Substituí
a assim a R1123 francesa (845 cm3) que era igualmente produzida na Guarda. O "problema" foi que esse motor se veio a revelar menos potente, mais guloso, e menos fiável. A solução passou então por vo
ltar às R1123 em 1976, já com a grelha plástica, e que se manteve até 19
81, desaparecendo com o aparecimento em Portugal do GTL (1108 cm3). Em França este motor continuou a sua "carreira" pelos anos 80.
Is toch vrij gemakkelijk..
R1125 (852 cm3) werd geïntroduceerd in Portugal in 1972. Zij werd geproduceerd in Guarda, volgens specificaties van FASA. Als vervanger van de Franse R1123 (845 cm3) die eveneens in Guarda werd geproduceerd. Het „probleem“ was dat deze motor minder krachtig was, minder power. De oplossing kwam met de R1123 in 1976 tot 1981, die met het plastic rooster, de GTL (1108 cm3). In Frankrijk zette deze motor zijn „carrière“ in de jaren 80 voort
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 79635Bericht Hanz »

Een onverwachte kwaliteit van Paul, hulde. Een kleine toevoeging: 'mais guloso, e menos fíavel' is denk ik 'dorstiger en minder betrouwbaar'.
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 79642Bericht Neeelz »

Volgens mij ook Hanz.
Hulde overigens aan Paul!
Een quatrelle is het wel!
Nando
Berichten: 242
Lid geworden op: vr dec 14, 2001 2:00 am
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Bericht: # 79650Bericht Nando »

hmmz..
het stikt ineens van de talenten hier op de club
of van mensen die vertaal progjes op internet kunnen vinden, maar das ook een talent ! :)
http://www.nando.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.cybox.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.autokenners.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 79653Bericht R4F6GTX Automaat »

Een half jaar Latijn op school gehad; heb ik nu nog profijt van...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie