ook gespot, maar niet zo leuk
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
ook gespot, maar niet zo leuk
Zondagmiddag op de a1 noordbaan
Ik hoop het beste voor de inzittende(n)
http://www.brandweer-online.nl/ (dan op foto's en dan 6-08-2006 ongeval met beknelling)
Ik hoop het beste voor de inzittende(n)
http://www.brandweer-online.nl/ (dan op foto's en dan 6-08-2006 ongeval met beknelling)
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Dat geet toch maar weer aan hoe veilig de 4 is.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Dat is dan ook weer waar, maar toch, als je daaruit zonder serieeus letsel komt is het toch een veilige wagen, je kan zeggen wat je wil, maar met de auto`s van tegenwoordig heb je dan meer dan schrammen
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Dit kan wel eens een welles-nietes discussie gaan worden, maar volgens mij heeft er iemand een stel engelen op de schouders gehad: pure mazzel dus dat Chantal dit dus (gelukkig!) kan navertellen.
Dit heeft niets met de inherente veiligheid van een Renault 4 te maken.
Gelukkig is een viertje licht en is ie gaan rollen, in plaats van dat ie in een klap tegen een boom aankwam. Een viertje heeft geen kreukelzones, alle klappen vang je zelf op. Bij rollen duurt het langer voordat je stil staat , dus de klap op je hele lijf is minder. Onderdelen van je lijf (hoofd, nek) krijgen echter behoorlijk wat te verduren tijdens het rollen.
Nou, in ieder geval: de vier is volgens mij zeker niet veiliger dan moderne auto's. Er zijn meer moderne auto's, er gebeuren meer ongelukken mee, omdat er meer zijn. Er wordt harder mee gereden dan met de meeste renaults 4 en daarom zie je meer ernstige ongelukken. Bedenk wel dat er 25jaar geleden veel meer doden vielen bij aanrijdingen, ondanks dat er minder auto's rondreden, die ieder ook minder kilometers maakten. Dat heeft gewoon te maken met de toegenomen veiligheid van de auto's. Als je er nu met schrammen uitkomt, was je 25 jaar terug gewoon dood.
Al met al: onderhoud je auto goed, rijd niet te hard en kijk uit.
Dit heeft niets met de inherente veiligheid van een Renault 4 te maken.
Gelukkig is een viertje licht en is ie gaan rollen, in plaats van dat ie in een klap tegen een boom aankwam. Een viertje heeft geen kreukelzones, alle klappen vang je zelf op. Bij rollen duurt het langer voordat je stil staat , dus de klap op je hele lijf is minder. Onderdelen van je lijf (hoofd, nek) krijgen echter behoorlijk wat te verduren tijdens het rollen.
Nou, in ieder geval: de vier is volgens mij zeker niet veiliger dan moderne auto's. Er zijn meer moderne auto's, er gebeuren meer ongelukken mee, omdat er meer zijn. Er wordt harder mee gereden dan met de meeste renaults 4 en daarom zie je meer ernstige ongelukken. Bedenk wel dat er 25jaar geleden veel meer doden vielen bij aanrijdingen, ondanks dat er minder auto's rondreden, die ieder ook minder kilometers maakten. Dat heeft gewoon te maken met de toegenomen veiligheid van de auto's. Als je er nu met schrammen uitkomt, was je 25 jaar terug gewoon dood.
Al met al: onderhoud je auto goed, rijd niet te hard en kijk uit.
Een quatrelle is het wel!
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Natuurlijk zijn de auto's zelf veiliger geworde in die 25 jaar, maar er zijn meer factoren. Denk aan de gordeldraagplicht, toegenomen aandacht voor snelheidsovertredingen en rijden onder invloed, en het aanpassen van onveilige punten in het wegennet. De BOVAG-lobby zou daar nog wel de keuringsplicht aan willen toevoegen, maar dat zal weinig extra veiligheid opleveren.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Dat is ook waar, maar doordat de moderne auto`s zo veilig zijn geworden gaan mensen meer risico nemen waardoor die veiligheid wer afneemt.
Mensen met (oude) auto`s weten wat ze kunnen en moeten laten en zijn dus in feite veiliger.
Mensen met (oude) auto`s weten wat ze kunnen en moeten laten en zijn dus in feite veiliger.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl