Hoe haal je de torsiestaven los?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Boerammetje
- Contacteer:
Hoe haal je de torsiestaven los?
Net belde de plaatwerkerij, die onder andere als taak heeft ervoor te zorgen dat mijn Plein Air strax nog maar aan 1 kant cabrio is, met de vraag hoe ze mijn torsieveren kunnen verwijderen, voor het monteren van een nieuwe bodemplaat. Ehm? Iemand ervaring of een goeie tip? En meteen maar een tip over hoe je ze vervolgens weer terug krijgt op hun plek?
- Boerammetje
- Contacteer:
- Boerammetje
- Contacteer:
- Rodeo-6
- Contacteer:
Om een torsie staaf te verwijderen, moet ongeveer je hele wiel ophanging slopen, toch .....
Ze zittten in je onderdraagarm, daar laat je ze mooi in zitten, je demonteerd gewoon alles
En als je de boven bouten aan de chassis balk als eerste voorzichtig losmaakt, valt de torsie van z'n spanning af.
Daarna nog wat onder voorstoelen prutsen
Dit heeft als voordeel dat je niks hoeft af te stellen bij montage.
Appeltje eitje
Ze zittten in je onderdraagarm, daar laat je ze mooi in zitten, je demonteerd gewoon alles
En als je de boven bouten aan de chassis balk als eerste voorzichtig losmaakt, valt de torsie van z'n spanning af.
Daarna nog wat onder voorstoelen prutsen
Dit heeft als voordeel dat je niks hoeft af te stellen bij montage.
Appeltje eitje
>> Doe mij maar een DAF <<
- Boerammetje
- Contacteer:
- Rodeo-6
- Contacteer:
ja, werkt het makkelijkste, ze moeten toch eerst van hun spanning af voordat je wat kan doen met die dingen.Boerammetje schreef:Je wil de hele wielophanging er onder vandaan halen?
Dat kan je ook onder de stoel doen, maar dan blijven ze in de weg zitten en is het maar de vraag of je 30 jaar roest kunt overwinnen.
Je kunt dat ook als eerste proberen, wel alles merken en niet links met rechts verwisselen .........
>> Doe mij maar een DAF <<