Dia's aontwikkelen

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
s_k
Berichten: 146
Lid geworden op: do jun 08, 2006 5:33 pm
Locatie: Bovenaan Zuid-Limburg

Dia's aontwikkelen

Bericht: # 78525Bericht s_k »

Heeft niet direct met de R4 te maken, maar toch...
Weet iemand waar je nog dia's af kunt laten drukken hier in de buurt?
We all live in a white Renault 4 :)
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 78529Bericht Moaske »

Ik weet niet waar precies 'hier-in-de-buurt' zou moeten zijn ergens...
Maar wat dacht je van de speciaal-zaak ipv de gebruikelijke grootgrutter of drogisterij-keten ?
Overigens zou het zelfs daar nog moeten kunnen, want dat gaat allemaal naar mega-labs die alles af kunnen werken...

Ben je uberhaupt de deur al uit geweest ...? ;)


...of is dit weer de zoveelste inlog van het zoveelste spook-lid.....? (*leest net registratie-datum*)
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 78531Bericht schoapke »

elke fotograaf kan foto van dia laten afdrukken. sturen het allemaal naar 1 van de paar labs in nederland [ of net daar buiten]

kleine tip; meestal is het goedkoper om een ingeraamde dia in te leveren.
tip2 ; zoek iemand met een negatief/dia scanner in de vrienden kring
tip3 ; plak de dia tegen een lichtbak en maak er met een digicam met redelijke macro en zo veel mogelijk pixels een opname van. in een bewerkingsprogramma netjes maken en vanaf €0.06 bij het kruitvat af laten drukken
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tanja & Maus
Berichten: 209
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Fritsbergen

Bericht: # 78582Bericht Tanja & Maus »

schoapke schreef:elke fotograaf kan foto van dia laten afdrukken. sturen het allemaal naar 1 van de paar labs in nederland [ of net daar buiten]

kleine tip; meestal is het goedkoper om een ingeraamde dia in te leveren.
tip2 ; zoek iemand met een negatief/dia scanner in de vrienden kring
tip3 ; plak de dia tegen een lichtbak en maak er met een digicam met redelijke macro en zo veel mogelijk pixels een opname van. in een bewerkingsprogramma netjes maken en vanaf €0.06 bij het kruitvat af laten drukken
Ik dacht juist zonder raampje? is al wel hele tijd geleden... :wink:
________4
s_k
Berichten: 146
Lid geworden op: do jun 08, 2006 5:33 pm
Locatie: Bovenaan Zuid-Limburg

Bericht: # 78688Bericht s_k »

Wacht even ;-).
Ik bedoel dus (misschien ben ik erg ouderwets hoor), waar ik nog dia's kan maken!
Ik fotografeer òf digitaal, òf ik diagrafeer.
Maar dat laatste wordt steeds lastiger... Heb al geen idee meer waar je normaal en een béétje betaalbaar (want dat maakt dia's leuk. Ontwikkelprijs zit bij 't rolletje inbegrepen en inramen kost 2 cent per dia) dia's kunt laten ontwikkelen.
De fotohandel hier in de buurt doet het in elk geval niet meer :(.

En nee, geen spooklid. Beetje veel posts ook voor een spooklid, denk je niet? :D
We all live in a white Renault 4 :)
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 78736Bericht schoapke »

denk dat ik de verwarring al weet. Je vroeg om een afdruk van dia. dat is een printje van een dia. gewoon ontwikkelen en inramen kan het kruidvat ook. maar voor de rest kan elke fotograaf het opsturen en laten doen.

alleen sommige rolletjes zijn wat specialer zoals de kodak kodachome en de agfa scala omdat deze niet in de standaard E6 ontwikkelaar gesopt kunnen worden
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie