Zwarte of grijze hoedenplank?

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Zwarte of grijze hoedenplank?

Bericht: # 77792Bericht Neeelz »

Ik heb in mijn GHTL uit 85 een grijze (?) hoedenplank zitten. Deze is door de zon zo verkleurd en lelijk geworden, dat ik hem wil vervangen door een andere. Ik heb uit een partijtje ook een zwarte hoedenplank, maaarrrr: is dat wel origineel: Ik heb een grijs dashboard, hoort daar dan ook een grijze hoedenplank bij of juist een zwarte?
En was de originele plank zwart en is ie nu zo verbleekt door de zon, dat ie grijs is?
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
Flint
Berichten: 85
Lid geworden op: wo aug 17, 2005 11:43 pm
Locatie: Arnhem

Bericht: # 77798Bericht Flint »

Mijn dashboard van mijn GTL uit 86 is (merendeel) grijs, behalve daar waar de tellers zitten. Dat is zwart.
Mijn hoedenplank is ook grijs, maar niet zongebleekt denk ik.

Ik zou zelf "de mooiste" monteren, of wat jij mooi vindt staan. Je kan er, al alternatief, nog altijd een (gekleurd ?) MDF-plank in monteren, voor bevestiging van eventuele speakers...

Succes !

Jan
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 77845Bericht schoapke »

net als bij het dashbord had je de plankjes ook in bruin, grijs en zwart en dan ook in die volgorde veel, weinig en haast niet voorkomend.

zelf monteren of goed bewaren tot iemand er per se een wilt hebben [kassa :D ]
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
RenaultVierWiel
Berichten: 105
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am

Re: Zwarte of grijze hoedenplank?

Bericht: # 77847Bericht RenaultVierWiel »

Neeelz schreef:Ik heb in mijn GHTL uit 85 een grijze (?) hoedenplank zitten. Deze is door de zon zo verkleurd en lelijk geworden, dat ik hem wil vervangen door een andere. Ik heb uit een partijtje ook een zwarte hoedenplank, maaarrrr: is dat wel origineel: Ik heb een grijs dashboard, hoort daar dan ook een grijze hoedenplank bij of juist een zwarte?
En was de originele plank zwart en is ie nu zo verbleekt door de zon, dat ie grijs is?
Heb je al geprobeerd om met een goede kunststofreiniger de hoedenplank te poetsen? Met een beetje geluk (ik zei een goede kunststofreiniger) komt de originele kleur redelijk terug. Tenminste bij de mijne wel (een bruine hoedenplank uit een GTL van 85). Succes!

P.S. Niet zuinig zijn met het poetsmiddel!
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 77849Bericht jbeekmann »

Ik kan wat dat betreft Polytrol aanraden. Een product van Owatrol.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Tanja & Maus
Berichten: 209
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Fritsbergen

Bericht: # 77853Bericht Tanja & Maus »

Ik heb het goedkope spul van de 'action' gebruikt (op andere auto) maar dat hoef je niet te kopen. Dat glimt en lijkt heel wat maar de volgende dag loopt het eraf (bumpers e.d.) en volop vlekken. Inderdaad beter goed en duurder spul kopen.
________4
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 77864Bericht Neeelz »

Dank voor de reacties, ik wist niet dat een zwarte hoedenplank zo zeldzaam was, nou ja hij staat voorlopig in de schuur...
jbeekmann schreef:Ik kan wat dat betreft Polytrol aanraden. Een product van Owatrol.
Ook goed voor de grijze latten en het oppoetsen van de deurhandels (die ook beetje viezig zijn), neem ik aan? Krijg je met Polytrol ook "het weer" eruit?
Een quatrelle is het wel!
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 77869Bericht Rik »

sinds wanneer zijn zwarte hoedenplanken zeldzaam? Die zijn er toch ontzettend veel, ik ken ze haast niet anders
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 77912Bericht jbeekmann »

Neeelz schreef:Dank voor de reacties, ik wist niet dat een zwarte hoedenplank zo zeldzaam was, nou ja hij staat voorlopig in de schuur...
jbeekmann schreef:Ik kan wat dat betreft Polytrol aanraden. Een product van Owatrol.
Ook goed voor de grijze latten en het oppoetsen van de deurhandels (die ook beetje viezig zijn), neem ik aan? Krijg je met Polytrol ook "het weer" eruit?
Ja precies! Super voor alle kunststof onderdelen. Van Blauwtje heb ik er ook het voorruitrooster, de grill en de handgrepen mee gedaan. Zag er weer prachtig uit! Kost wel even wat meer moeite dan 'even met een doekie inpoetsen' hoor!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 77915Bericht Neeelz »

Ok, dankjewel!
Rik: Zie bericht van Schoapke. Ik weet het verder ook niet.
Een quatrelle is het wel!
Plaats reactie