Raar geluid?

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
peter smit

Raar geluid?

Bericht: # 76859Bericht peter smit »

Hallo

Ik heb sinds een tijdje een heel raar gekraak in mijn auto! Als de auto stil staat en je stapt in kraakt tie, als je rijd kraakt er ook iets, eigenlijk altijd! Ik heb zelf het idee dat het iets is met de torsiestaven. Komt dit verhaal iemand bekend voor en weet iemand hoe je dit kunt verhelpen??

Groeten Peter
berrievanmier
Contacteer:

Re: Raar geluid?

Bericht: # 76860Bericht berrievanmier »

Beste Peter, controleer supersnel of je achterwielophanging niet bijna door is! Begint ook met wat kraken en kan erg snel afbreken.
Verder zou ik met twee personen even testen waar het vandaan komt. Een stapt in en uit, de ander luistert waar het kraakt. Succes en wees voorzichtig. Gr. Berrie
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
peter smit

Bericht: # 76862Bericht peter smit »

Hallo,

Volgens mij kan dat niet het geval zijn want het gekraak komt echt van voren. Ik het het idee dat het gekraak echt onder mijn stoel vandaan komt! Maar waar moet ik precies kijken voor de achterwiel ophanging? Bij de bevestiging aan de kokerbalken of puur de achterwiel ophanging opzich? Ik moet inderdaad niet hebben dat hij afbreekt want ik ga volgende week naar zuid frankrijk met dat ding! We hebben hem al een grote beurt gegeven en we hebben de wiellagers vervangen! Ik hoopte eigenlijk dat het wat met droge rubbers te maken had, of met de torsiestaven! Ik hoor het wel!

Groeten Peter
GijSsie

Bericht: # 76867Bericht GijSsie »

of dat de voorophanging aan t doorroesten is... of mss heel simpel de schokdempers?
Savane 1993 =D
Willem de Zwijger

Bericht: # 76868Bericht Willem de Zwijger »

Bij was het een versleten koeieoog wat dit soort gekraak veroorzaakte.
Supersuus

Bericht: # 76872Bericht Supersuus »

fuseekogel van de bovenste draagarm
berrievanmier
Contacteer:

Bericht: # 76887Bericht berrievanmier »

peter smit schreef:Hallo,

Volgens mij kan dat niet het geval zijn want het gekraak komt echt van voren. Ik het het idee dat het gekraak echt onder mijn stoel vandaan komt! Maar waar moet ik precies kijken voor de achterwiel ophanging? Bij de bevestiging aan de kokerbalken of puur de achterwiel ophanging opzich? Ik moet inderdaad niet hebben dat hij afbreekt want ik ga volgende week naar zuid frankrijk met dat ding! We hebben hem al een grote beurt gegeven en we hebben de wiellagers vervangen! Ik hoopte eigenlijk dat het wat met droge rubbers te maken had, of met de torsiestaven! Ik hoor het wel!

Groeten Peter
Het zal dus de achterwielophanging niet zijn die je hoort. Maar voor de zekerheid even met een hamertje tikken op de achterwielophanging.
De achterwielen zitten vast met 3 bouten(en moeren) aan het chassis.Vanaf het punt waar die 3 bouten zitten ga je naar voren en tik je met de hamer op het metaal. Klinkt het als metaal en zie je geen roest, zal het wel goed zijn. Hoor je een dof geluid, dan is de kans groot dat het metaal "uitgezet" is door roest en heb je een (las)probleem. Kijk meteen ook aan de andere kant van deze ophanging, tussen carosserie en chassis in. Met een schroevendraaier wat prikken en je weet meteen hoe het er bij staat.

Succes,

Berrie
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
Plaats reactie