gasklep blijft hangen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
martin72
Berichten: 2
Lid geworden op: di jul 23, 2002 2:00 am
Locatie: Leersum

Bericht: # 7487Bericht martin72 »

Ik heb een renault 5 uit 1988 met een weber 32 DRT twee traps carburateur met gekoppelde gaskleppen. Het probleem wat ik nu heb, is dat wanneer ik het gaspedaal bijna volledig intrap (wat op de snelweg gebeurt), de gasklep blijft hangen nadat ik het gas weer los laat. De gasklep in de tweede trap blijft in een bepaalde positie hangen, waardoor het stationair toerental zeer hoog wordt. Wanneer ik de klep handmatig terugduw vanaf de bovenkant in de carburateur, is het probleem (tijdelijk) weg. Wie weet wat hieraan te doen is. Is dit een bekend probleem?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: martin72 op 2002-07-26 07:22 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: martin72 op 2002-07-26 07:23 ]</font>
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 7534Bericht Ron »

Ik ken de techniek niet maar het lijkt er op dat het vroeger wel werkte en nu niet. ik ga er van uit dat alle obderdelen die het vroeger werkend hielden er nu nog op zitten. In dat laatste geval zou je de boel kunnen smeren. Stangetjes, gaffeltjes, busjes etc.
Ik heb ook gehoord dat Franse gasfabrieken nogal aan slijtage onderhevig zijn en dat de zittingen en busjes niet meer "pas" raken.
In dat laatste geval moet je aan het reviseren cq vervangen slaan. De persoon die mij dat vertelde had zijn ervaring merendeels uit de oude Peugeots maar heeft het consequent over "Franse auto's", ik weet het voor de rest niet. Kijken is weten bij jouw carbie.
Plaats reactie