Te goed remmen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Te goed remmen
Iedereen klaagt over slechte en sponzige remmen. Laat ik nu juist van het tegenovergestelde last hebben!!
Mijn linker achterrem blokkeert. Dacht eerst dat het aan het zelfstellend mechanisme lag. Na deze geblokkeerd te hebben, blijft het euvel. Remcilinder achter is nieuw, leidingen en hoofdremcilinder ook. Ik heb geen lucht in de leidingen: het rempedaal is keihard.
Wie weet wat het kan zijn???
Mijn linker achterrem blokkeert. Dacht eerst dat het aan het zelfstellend mechanisme lag. Na deze geblokkeerd te hebben, blijft het euvel. Remcilinder achter is nieuw, leidingen en hoofdremcilinder ook. Ik heb geen lucht in de leidingen: het rempedaal is keihard.
Wie weet wat het kan zijn???
Afstellen dus dat ding... (remdruk verdeler).
Even het asje van de veer losser zetten.
Anders haal je eerst de veer helemaal los en kijk wat hij dan doet.
Remt hij dan nog raar is er inwendig iets niet goed ,of een aansluiting verkeerd.
michiel
Even het asje van de veer losser zetten.
Anders haal je eerst de veer helemaal los en kijk wat hij dan doet.
Remt hij dan nog raar is er inwendig iets niet goed ,of een aansluiting verkeerd.
michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Oke dan! Zat er zelf ook al aan te denken, is eigenlijk ook de enige optie die open staat als de rest wel goed is.
Ik zal de remdrukverdeler eerst wat losser zetten en anders de verdeler helemaal er af en gangbaar maken.
Ik laat nog wel weten wat het uiteindelijk is...
Begin trouwens een aardig punthoofd te krijgen van het hele remsysteem: eerst een weigerende hoofdremcilinder, vervolgens een vaste remcilinder achter en tot slot afkeur op een hangende voorrem. Maar ach, straks weer lekker rijden in een zo goed als nieuwe F6!!
Ik zal de remdrukverdeler eerst wat losser zetten en anders de verdeler helemaal er af en gangbaar maken.
Ik laat nog wel weten wat het uiteindelijk is...
Begin trouwens een aardig punthoofd te krijgen van het hele remsysteem: eerst een weigerende hoofdremcilinder, vervolgens een vaste remcilinder achter en tot slot afkeur op een hangende voorrem. Maar ach, straks weer lekker rijden in een zo goed als nieuwe F6!!