luchtrooster onder voorruit
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Hoi allemaal, ik heb laatst mijn luchtrooster van m'n viertje afgehaald (WAT ZIT DAT RAAR VAST ZEG!) en alle "zwarte zooi" verwijderd. Nu heb ik hem helemaal mooi behandeld met kunststofspul van Owatrol. Mijn vraag is: wat voor een zwart spul zit daar tussen dat rooster en de carros? Carrosseriekit? Speciaal rubber? Hij moet er wel weer mooi op natuurlijk!
_________________
Met bloemen niet meer vroemen! En mooi blauw is ook niet lelijk! GTL '84 & GTL '86
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jbeekmann op 2002-07-01 13:50 ]</font>
_________________
Met bloemen niet meer vroemen! En mooi blauw is ook niet lelijk! GTL '84 & GTL '86
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jbeekmann op 2002-07-01 13:50 ]</font>
die schroefjes drukken 2 pinnetjes met weerhaakjes uit elkaar. Het is dus zaak om te zorgen dat deze niet afbreken, waar ze overigens erg de nijging toe hebben. Het beste werkt denk ik van onderuit beginnen. veel vaslinespray en dan met een schroevendraaier het onderste pinnetje induwen en proberen het zaakje te lichten. Zo ga je verder.
Als je er toevallig je dashboard uit hebt liggen, kun je er makkelijker bij, maar dan moet je wel eerst die plastic ventilatieluchtkapjes eraf halen. Dan kijk je achter op het rooster en kun je fijn met een tangetje die pinnetjes samen knijpen en de handel eruit halen.
Als je er toevallig je dashboard uit hebt liggen, kun je er makkelijker bij, maar dan moet je wel eerst die plastic ventilatieluchtkapjes eraf halen. Dan kijk je achter op het rooster en kun je fijn met een tangetje die pinnetjes samen knijpen en de handel eruit halen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
In een wanhopige poging verschillende onduidelijke lekkages te verhelpen, wordt vaak het luchtrooster afgekit, wat geen enkel resultaat heeft. Ik had in 93 een GTL uit 81 en die lekte verschrikkelijk. Op mijn linker enkel tijdens het rijden, en bij stilstand was na een nachtje regen het bakje vol, wel handig plaatsen natuurlijk. Ik heb toen met transparante siliconenkit (Aldi) een superdun kitrandje aangebracht tussen het glas en het rubber en het rubber en het plaatwerk. Daarna nooit meer lekkage. De demontage van het rooster heb ik vorig jaar moeten doen bij mijn 85 GTL, omdat de ruitensproeier was losgeschoten (lekkere constructie is dat), en geen problemen ondervonden. Wel even de juiste Torx schroevendraaier gebruiken. Leuk trouwens dit forum.
nou, als ie op je linker enkel lekt, dan ligt het volgens mij niet aan de afvoer, want dan zou het moeten lekken rond de verwarming. Ik heb ook een kleine lekkage en ik kan zien dat het onder het ruitrubber door komt, dus dat wordt binnenkort ff afkitten.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
dat was ik. Het klopt dat het niet lost, maar het is wel dé oplossing als een van die pinnetjes is afgebroken. Bovendien dicht het super af en kan het niet gaan schimmelen na verloop van tijd, iets wat siliconenkit wel doet.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Neehoor, tegenwoordig komt schimmel niet meer voor bij siliconenkit (geen Gamma-zooi kopen natuurlijk). Ondertussen heb ik links en rechts een gaatje bijgeboord en daat twee mooie rvs plaatschroefjes in gezet. Ziet er nog sjiek uit ook (ook die andere vier zijn nu natuurlijk rvs) De bovenkant heb ik D-profiel tochtstrip (grijs) tussen geplakt, je ziet het bijna niet en wat je ziet dat ziet er strak en netjes uit.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!