Nieuwe vulling in de stoelen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Nieuwe vulling in de stoelen

Bericht: # 69181Bericht Neeelz »

Wie heeft er wel eens de vulling van de voorstoelen vervangen? Mijn stoelen zijn een beetje doorgezakt en ik wil de auto op zich een beetje origineel houden.
kan je die vulling gewoon kopen? iemand een adresje? Is het veel werk? Is het duur, kortom, is het de moeite?
Een quatrelle is het wel!
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 69260Bericht Mummelvrouw »

ik wou er ooit aan beginnen. Schuimstof kan je in hele goede kwaliteit op de markt kopen - maar ik vond het toch nog een megaklus, mn de bekleding weer goed eromheen krijgen - dus niet gedaan, andere stoelen gekocht
___________________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 69262Bericht Bruutmans »

Kijk eens onder je stoel of de vulling daar door de vering heen gedrukt is.
Simpelweg iets ertussen steken en het probleem van doorhangen is opgelost :wink:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 69272Bericht Neeelz »

Ok, bedankt beiden! Het is vermoedelijk wel wat veel werk, ja, dus eerst maar eens de onderkant bekijken.
Een goede rood blauw grijs geruite stoel (ter vervanging van de gescheurde stoel) heb ik denk ik al via via te pakken.
Een quatrelle is het wel!
hkambier
Berichten: 35
Lid geworden op: za nov 27, 2004 9:07 pm
Locatie: VLISSINGEN

Zojuist twee verstelbare voorstoelen gerenoveerd.

Bericht: # 69319Bericht hkambier »

Hallo,
Ik heb onlangs twee verstelbare voorstoelen met hoofdsteunen gerenoveerd.
Ik had van een donor 4tje nog twee gewone stoeltjes. Deze heb ik op het gemak in de warme huiskamer uit elkaar gehaald. Gewoon kijken waar de bekleding vastzit. Deze "nietjes" en klemmetjes losmaken en de bekleding verwijderen. Wel een stofzuiger in de buurt houden want er komt nogal wat "zooi"van tussen de bekleding.
De bekleding in bad met een borstel en wasmiddel grondig gereinigd en laten drogen. Van de 4 stoelen heb ik alle beste delen aan en in de twee vertelbare stoeltjes gemonteerd. Er was zo hier en daar van het "veerwerk"wel wat kapot. Aan de onderzijde, op de veren een stevig stuk stof gelegd om het indrukken van de veren in het schuin tegen te gaan. Aan de bovenkant een stukje om de zitting iets op te vullen. Hetzelfde in het rug gedeelte en de stoeltjes weer in elkaar gezet.
Om de bekleding van de zitting weer aan de veren vast te zetten heb ik gebruik gemaakt van een stukje ijzerdraad. Ook heb ik de toegevoegde dikke stof hier en daar met een lange naald en wat vliegertouw op het schuim vastgezet om verschuiven te voorkomen. Ze zitten weer als nieuw.
Groeten Hans kambier
Een avond per stoeltje ben je lekker bezig.
Met de RENAULT 4 club in het vizier meer plezier
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 69328Bericht Willem de Zwijger »

Leerzaam !!! Heb je ook iets gedaan aan de lucht, of had je daar geen last van ? Ik heb het idee dat die oude R4 stoelen gaan stinken, en daarvoor heb er van de verfrisser opgespoten, alleen is die weer zo doordringend parfummerig. Alle oude schuimrubber eruit is misschien de beste oplossing ?
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 69336Bericht GijSsie »

Weer iemand met een viertje in Zeeland :D
hkambier, wat voor kleur en type heb je?

groeten,
Gijs
hkambier
Berichten: 35
Lid geworden op: za nov 27, 2004 9:07 pm
Locatie: VLISSINGEN

Bericht: # 69359Bericht hkambier »

Willem de Zwijger schreef:Leerzaam !!! Heb je ook iets gedaan aan de lucht, of had je daar geen last van ? Ik heb het idee dat die oude R4 stoelen gaan stinken, en daarvoor heb er van de verfrisser opgespoten, alleen is die weer zo doordringend parfummerig. Alle oude schuimrubber eruit is misschien de beste oplossing ?
De"typische" lucht vindt ik wel bij het 4tje passen. Het brengt me terug in de tijd en doet me denken aan m'n eerst 4 zo'n 40 jaar geleden.
Het vervangen van het schuim lijkt me geen makkelijke optie. Zowel de zitting als de rug zijn voorgevormd, en verstevigd.
Overigens waren of zijn ? er ook spuitbussen te koop met de geur van een nieuwe auto.
Met de RENAULT 4 club in het vizier meer plezier
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht: # 69364Bericht Hugo »

hkambier schreef:... er ook spuitbussen te koop met de geur van een nieuwe auto.
Ook wel bekent als tectyl of ML...
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 69366Bericht Mummelvrouw »

Hoe ruikt een nieuwe 4? :wink:
___________________________________
Afbeelding
Plaats reactie