Contactslot kapot
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Wie o wie heeft er goeie tips om het contactslot te vervangen.
Ik heb 1 sleutel bij de auto, dus heb ik een reserve laten maken. Op de koffer werkte deze prima, op het contactslot tot het contactpunt. Vervolgens geen beweging meer. Uiteindelijk is deze afgeknapt. Het contactslot verwijderen moet in de Garage-stand, maar die is niet meer te bereiken . Uiteraard houd ik graag 1 sleutel voor sloten/contactslot en kofferbak.
Ik heb 1 sleutel bij de auto, dus heb ik een reserve laten maken. Op de koffer werkte deze prima, op het contactslot tot het contactpunt. Vervolgens geen beweging meer. Uiteindelijk is deze afgeknapt. Het contactslot verwijderen moet in de Garage-stand, maar die is niet meer te bereiken . Uiteraard houd ik graag 1 sleutel voor sloten/contactslot en kofferbak.
het ziet er slecht voor je uit. Bovendien is het niet zo erg om 2 verschillende sleutels te hebben, want dan is je viertje ook niet zo makkelijk te stelen (niet dat ie gestolen wordt).
Het beste werkt om vlak onder de sleutel met een boortje helemaal daar het slot te boren, dan boor je die pinnetjes en veertjes kapot. Vervolgens boor je nog een keer na met een grotere boor (rond 6 of zo) en dan kun je onder het contactslot met een centerpunt meestal dat pinnetje wel inslaan. Vergeet niet eerst het schroefje aan de achterkant te verwijderen. En dan kun je het slot eruit wringen en weggooien, want dat wordt toch niks meer. Je kunt uiteraard ook meteen dat pinnetje aan de onderkant af proberen te boren, maar het nadeel is dat je het risico loopt je stuurkolom dan te beschadigen, waardoor je nieuwe slot straks misschien niet goed vast zit.
Het beste werkt om vlak onder de sleutel met een boortje helemaal daar het slot te boren, dan boor je die pinnetjes en veertjes kapot. Vervolgens boor je nog een keer na met een grotere boor (rond 6 of zo) en dan kun je onder het contactslot met een centerpunt meestal dat pinnetje wel inslaan. Vergeet niet eerst het schroefje aan de achterkant te verwijderen. En dan kun je het slot eruit wringen en weggooien, want dat wordt toch niks meer. Je kunt uiteraard ook meteen dat pinnetje aan de onderkant af proberen te boren, maar het nadeel is dat je het risico loopt je stuurkolom dan te beschadigen, waardoor je nieuwe slot straks misschien niet goed vast zit.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Ik wens je heeel veel succes met dit klusje. Bij mij is een tijdje terug ook het onderste puntje van de sleutel in het contactslot afgebroken. Ik kreeg het zelf niet voor elkaar en heb er een garage bij moeten halen.
Bij die garage zeiden ze ook dat een viertje moeilijk te jatten is, ze hebben er drie uur over gedaan. Het openen en starten van een BMW 5-serie was volgens hun in 10 minuten gebeurt. Dus dat zeg wel weer iets over de kwaliteit van het materiaal.
Veel succes!!!
Bij die garage zeiden ze ook dat een viertje moeilijk te jatten is, ze hebben er drie uur over gedaan. Het openen en starten van een BMW 5-serie was volgens hun in 10 minuten gebeurt. Dus dat zeg wel weer iets over de kwaliteit van het materiaal.
Veel succes!!!
"Hallo, hier de meldkamer...
kan iemand even die camerageile junk in de Kalverstaat ophalen ?"
kan iemand even die camerageile junk in de Kalverstaat ophalen ?"
Renault heeft zowieso goeie startsloten, omdat de stuurkolommen erg sterk zijn en de sloten een mechanisch stuurslot hebben, waar je zo bijna niet bij kunt, dus je moet inderdaad al het slot kapot maken of forceren of weten te kraken om de wagen uberhaupt te kunnen besturen. We hebben dit klusje eens moeten doen bij onze 25, maar daar wordt je idnerdaad niet vrolijk van, want het de plaat van het slot is van rvs (dus keihard) en daarna kom je in gehard staal, dat heeft er dus ook niet veel zin in. We zijn daar toen ook een paar uurtjes mee bezig geweest. Zorg in ieder geval dat je goede scherpe Hss boren hebt en laat ze niet te warm worden, heel belangrijk is ook dat je niet al te veel toeren maakt.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Ik heb laatst ook een gaar slot vervangen (weliswaar zonder afgebroken sleutel erin), maar ik vraag me af of ik hem daarvoor wel in de 'garage'stand heb moeten zetten...
Je moet inderdaad een schroefje aan de achterkant eruit draaien, maar als je dan vervolgens het verende pinnetje van aan de bovenkant indrukt met een inbus ofzo dan zou je hem volgens mij zo eruit moeten kunnen trekken.
Zoals ik al zei: ik weet niet meer hoe mijn sleutel stond, maar ik kan je wel vertellen dat die sleutel noch eruit noch verdraaien wilde.
Afijn, misschien heb je hier iets aan... Succes !
Je moet inderdaad een schroefje aan de achterkant eruit draaien, maar als je dan vervolgens het verende pinnetje van aan de bovenkant indrukt met een inbus ofzo dan zou je hem volgens mij zo eruit moeten kunnen trekken.
Zoals ik al zei: ik weet niet meer hoe mijn sleutel stond, maar ik kan je wel vertellen dat die sleutel noch eruit noch verdraaien wilde.
Afijn, misschien heb je hier iets aan... Succes !
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
Als ex bromfiets monteur hadden we dit grapje ook vaak in de werkplaats, afgebroken sleutels...
Wij gebruikte altijd een ijzerzaagje van een figuurzaag, deze tanden zijn klein en kun je gebruiken als zgn. weerhaakjes. Het is wel priegelen maar het werkt wel.
Wel sloten maar geen sleutels meer? Ik laat dan sleutels na maken bij sleutel prof. Loef.
Staat in bijna elk oldtimer tijdschrift en op elke beurs.
Wij gebruikte altijd een ijzerzaagje van een figuurzaag, deze tanden zijn klein en kun je gebruiken als zgn. weerhaakjes. Het is wel priegelen maar het werkt wel.
Wel sloten maar geen sleutels meer? Ik laat dan sleutels na maken bij sleutel prof. Loef.
Staat in bijna elk oldtimer tijdschrift en op elke beurs.
Clio '98
Zo gauw ik m'n nieuwe bobine gemonteerd heb ga ik meteen de draden doorverbinden, kijken of-tie starten wil.Bij mij heb ik een rode draad onderaan, dan met de klok mee een blauwe en een zwarte. Als ik de blauwe met de zwart verbind, dan draait de startmotor (geprobeerd toen het oude, kapotte slot er nog in zat), maar moet ik zorgen dat de motor sowieso op contact staat? Zo ja, hoe dat te doen zonder contactslot?