The pros and cons of hitchhiking

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
service-après-vente
Berichten: 68
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 7:40 pm
Locatie: Baarle-Nassau

The pros and cons of hitchhiking

Bericht: # 67240Bericht service-après-vente »

( Wie herkend deze topic-titel?)

Ik heb recent toch enkele bizarre ervaringen opgedaan met mijn viertje,
toevallig beiden met het meenemen van een lifter.

Het eerste speelde zich zo’n maand af .
Op een doordeweeks dag besloot ik nog even wat te gaan drinken in mijn stamcafe.
Er waren maar een paar mensen binnen , en zo kwam ik in gesprek met een Belgische man.
Nou was er van een gesprek niet echt sprake , hij was stomdronken en viel steeds in herhaling.
Wel kwam ik erachter dat hij op een boerderij woont ,dus vroeg ik hem of hij geen stal of zo leeg had staan voor stalling van mijn auto’s.
Omdat hij inderdaad ruimte over had en hij wel interesse had sprak ik af om de volgende dag even te komen kijken. Omdat hij te dronken was om naar huis te laten fietsen en hij ook niet meer wist waar zijn fiets was , wilde ik in eerste instantie een taxi voor hem regelen , maar die vroegen 35 euro voor een kleine rit dus besloot ik hem zelf maar weg te brengen.
Toen ik in zijn dorp aankwam ( net over de Belgische grens) , en bij zijn boerderij kwamen , zei hij nog niet naar huis te willen en vroeg me hem bij een ander cafe af te zetten.
Omdat de straat vanwege de kermis was afgesloten , heb ik hem daar vlakbij afgezet en ook nog tien euro geleend want hij had geen geld meer.

Toen ik de volgende avond op de afgesproken tijd bij hem kwam en aanbelde , deed zijn vrouw open,en toen bleek dat hij niet was thuisgekomen en die dag niet op zijn werk was verschenen.Uiteraard vroeg ze wie ik was en hoe ik haar man kende.
Toen heb ik haar verteld dat ik hem nog een lift had gegeven , en dat ik terug kwam i.v.m. het huren van de schuur.
Verder heb ik mijn adresgegevens en telefoonnummer afgegeven en ben ik twee dagen later nog eens langsgereden , maar hij was nog steeds niet thuisgekomen en zijn vrouw had die dag aangifte gedaan van vermissing.
Hoewel het nu een maand geleden is en ik er niets meer van heb gehoord, ben ik ook niet meer langsgeweest dus ik weet niet hoe het verhaal is afgelopen. Ik heb nog wel enkele dagen gedacht dat ik nog wel eens een bezoekje van C.S.I. Antwerpen kon verwachten.


Iets minder verontrustend maar zeker lachwekkend om mee te maken overkwam me twee weken geleden.
Op weg naar huis zag ik aan de kant van de weg een vrouw staan met de welbekende duim omhoog.
Omdat er enkele meters verder een bushalte was besloot ik maar even te stoppen en te vragen waar ze naar toe moest.
Omdat ze naar het volgende dorp wilde liet ik haar instappen. Een aantal rotondes verder wilde ze uitstappen
en vertelde ze dat ze nog een stuk moest lopen naar de jeugdherberg in het bos .Hoewel ik de andere kant op moest , reed ik toch maar even door tot aan de jeugdherberg.
De vrouw , een zweverig type , vertelde ondertussen ronduit en vol bewondering over wat haar die avond te wachten stond.Ze bleek op bezoek te gaan bij een medium , een indiase vrouw die de hele wereld rondtrekt , genaamd moeder Amma.Ze doet aan een soort handoplegging of zo en was op tournee door Nederland , die avond in de jeugdherberg.
Ze probeerde me nog te overtuigen dat het goed zou zijn voor iedereen en vroeg of ik niet mee ging, maar ik bedankte vriendelijk. Ik vroeg haar maar een zegen over mijn Renaultje te vragen aan Amma.
Toen ik wilde wegrijden en even een stukje achteruit reed in weilandje om te keren , bleek er nog een klein greppeltje te liggen , en omdat het ook wat schuin afliep , kwam ik in zijn voorruit niet meer los .
De wieltjes spinden wel maar er zat geen schot in. Ik zat dus vast en dacht : Heb ik dat weer ! Toen bleek dat men het binnen had zien gebeuren en kwamen de liftende vrouw en nog een man al aanlopen om te helpen duwen
Toen het na een paar pogingen nog niet lukte en ik dacht dat er een andere auto aan te pas moest komen , maar toen zei de vrouw dat ze Moeder Amma wel om hulp zou vragen.
Toen ik nog een keer probeerde los te komen , hoorde ik een hoop herrie en geroep , en
stonden ze luidkeels achter mijn auto allerlei prevelingen en mantra’s te roepen, ondertussen duwend.
Ik nog maar wat meer gas gegeven en flink aan mijn stuur gedraaid en waarempel , ik kwam los!
Toen ik ze nog even bedankte en al zwaaiend uit mijn raampje wegreed , zag ik pas dat met name de geheel witte tenue van de liftende volgelinge toch niet meer zo onberispelijk was.
Laatst gewijzigd door service-après-vente op wo dec 07, 2005 5:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
# Renault 4F4 (1987) Service wagen # Renault4 Rodeo # Estafette 1000 (1978) Camper # Estafette 800 (1973) bestel # 5 GT Turbo Phase I (1986) #
Te koop : Renault Fuego 1.4 TL ( 1982 ) #
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 67245Bericht -Trelleur- »

Zo maak je wat mee met de liftende medemens. Boeiende verhalen.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: The pros and cons of hitchhiking

Bericht: # 67246Bericht Rik »

service-après-vente schreef:( Wie herkend deze topic-titel?)
liedje van Roger Waters!!

wat heb ik gewonnen?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht: # 67247Bericht Hugo »

De eer om het volgende verhaal te posten...
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Plaats reactie