startmotorprobleem

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Bauke Bos
Berichten: 108
Lid geworden op: do feb 19, 2004 2:00 am
Locatie: St. Nicolaasga

startmotorprobleem

Bericht: # 61334Bericht Bauke Bos »

Beste iedereen,

Als ik mijn 6 volts R4 start, komt de startmotor amper rond (Ducellier 6135A). Laatst had ik toevallig een auto thuis, die ook 6 volt was en heb mijn R4 met startkabels proberen te starten, maar dit gaf precies hetzelfde. De accu van mijn R4 is nieuw en ik heb de kabels en de massa schoongemaakt, zodat hij wel de volle mep stroom krijgt, want dit heb ik met een multimeter gemeten. Nu is mijn vraag: wat kan er mankeren aan mijn startmotor? Zoveel verstand heb ik ook niet van startmotors, waarschijnlijk één van jullie wel. Alvast bedankt!

Bauke
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 61339Bericht jbeekmann »

Koolborstels versleten? Kortsluiting in de wikkelingen?
Ik zou zeggen: breng hem even naar de expert! Die kan hem voor je doormeten en eventueel reviseren.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 61357Bericht Rodeo-6 »

En het kan ook nog erger, n.l. dat je een klein koelwater lek hebt.
Water laat zich n.l. niet samen persen, waardoor de startmoteur echt niet prettig rond gaat :-?

Zie het startmoter verhaal van Emmy ergens op het forum, geloof ongeveer 1 maand terug ofzo
>> Doe mij maar een DAF <<
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 61388Bericht R4F6GTX Automaat »

Hedde gai un wattergekoelde startmowtor Rodeo-6? Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 61389Bericht Rik »

wel een watergekoeld hoofdje met een ernstig lek, waardoor het nogal klotst denk ik :lol:
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 61415Bericht jbeekmann »

Is niet helemaal onzin hoor. Als er water in je cilinder(s) is gekomen dan wordt je compressie hoger. Mocht er nu echt een sloot water instaan dan is de compressie zo hoog dat je de krukas en drijfstangen naar de tering helpt. Zo bar heb ik het echter nog nooit gehoord, zeker niet bij een viertje.
Bij die verhoogde compressie heeft de startmotor dus meer moeite rond te draaien. Echter zeer onwaarschijnlijk geval. Check eerst je startmotor maar eens bij een specialist.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht: # 61444Bericht Hugo »

Dat klinkt als: verwijder de bougies en probeer te starten.

Als er bij het starten een douche ontstaat is je koppakking lek...
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Bauke Bos
Berichten: 108
Lid geworden op: do feb 19, 2004 2:00 am
Locatie: St. Nicolaasga

Bericht: # 61500Bericht Bauke Bos »

Morgen gaan we eerst op vakantie, maar als ik terugkom, zal ik de startmotor wel eens loshalen en laten nazien. Het laatste lijkt me onwaarschijnlijk, omdat de motor verder goed loopt en aan de olie en het koelwater niks mankeert.

Bauke
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 61503Bericht R4F6GTX Automaat »

jbeekmann schreef:Is niet helemaal onzin hoor. Als er water in je cilinder(s) is gekomen dan wordt je compressie hoger. Mocht er nu echt een sloot water instaan ......
Gaan jouw kleppen nooit open om je sloot water eruit te laten?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 61510Bericht jbeekmann »

Meestal wel ja, ik kan dat naar eigen inzicht regelen. De motor heeft daarentegen een opgelegde openingstiming, geregeld door de distributie hierbij zijn er momenten dat beide klepjes dicht zijn en dat het zuigertje omhoog komt...
Ik zei er ook al bij dat dit niet zo heel waarschijnlijk is. Na één keertje ronddraaien moet dat probleem opgelost zijn...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie