draagarmen?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
draagarmen?
Hallo,
Mijn uitlaat ging dit weekend naar de knoppen. Had wel een stoer geluid. Ik heb m laten maken bij de KwikFit waar zij er achter kwamen dat mijn (rubbers van?) draagarmen versleten zijn.
Als ik het gas loslaat, heb ik het gevoel dat de hele motor onder mij wegtrilt.
Ik heb een gtl uit 85, met 190k op de teller. Kunnen het inderdaad de (rubbers) van de draagarmen zijn? En is dit te herstellen?
Ik hoop het van harte, want ik zag ook bij de kwikfit dat mijn (nou ja, die van mijn 4tje) onderkant er nog bewonderingswaardig goed uitzag.
Groetjes, Amarja
Mijn uitlaat ging dit weekend naar de knoppen. Had wel een stoer geluid. Ik heb m laten maken bij de KwikFit waar zij er achter kwamen dat mijn (rubbers van?) draagarmen versleten zijn.
Als ik het gas loslaat, heb ik het gevoel dat de hele motor onder mij wegtrilt.
Ik heb een gtl uit 85, met 190k op de teller. Kunnen het inderdaad de (rubbers) van de draagarmen zijn? En is dit te herstellen?
Ik hoop het van harte, want ik zag ook bij de kwikfit dat mijn (nou ja, die van mijn 4tje) onderkant er nog bewonderingswaardig goed uitzag.
Groetjes, Amarja
Laat de Kwik_Fit nou maar lekker uitlaatjes monteren, dat kunnen ze wel. Voor advies over het onderhoud van je viertje moet je daar niet zijn.
Aan de buitenkant ziet dat rubber er altijd een beetje rafelig uit. Als de draagarm geen speling heeft zit het nog prima.
Aan de buitenkant ziet dat rubber er altijd een beetje rafelig uit. Als de draagarm geen speling heeft zit het nog prima.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
Probeer eens aan de wielen te trekken in de rijrichting en dwars op de rijrichting, met de wielen op de grond en een keer met de wielen los (op de krik). Die speling zou je dan moeten kunnen voelen.
Wat ook goed kan is dat het rubber van de motorophanging bij de voorbalk het begeven heeft. Te controleren door een krik onder de versnellingsbak te zetten en te kijken hoever je hem kunt opkrikken, en kijken naar de ophanging. Deze ophanging is heel makkelijk van onderaf te vervangen, alleen de carterbeschermplaat los halen, maar dat moest toch al voor de krik.
Wat ook goed kan is dat het rubber van de motorophanging bij de voorbalk het begeven heeft. Te controleren door een krik onder de versnellingsbak te zetten en te kijken hoever je hem kunt opkrikken, en kijken naar de ophanging. Deze ophanging is heel makkelijk van onderaf te vervangen, alleen de carterbeschermplaat los halen, maar dat moest toch al voor de krik.
-
Ik had precies hetzelfde stoere geluid uit mijn 4tje.
Maar toen ik onder de auto ging kijken zag ik toch wel 2 nogal roestige plekjes. Die binnen kort wel aandacht nodig hebben om erger te voorkomen.
Gisteren trouwens gewoon zelf nieuwe uitlaat eronder gezet. Is allemaal niet zo heel moeilijk.
P.s. Wat heb jij betaalt voor de uitlaat bij de kwikfit. Ik voor de onderdelen ongever 75 euro van voor tot achter.
Maar toen ik onder de auto ging kijken zag ik toch wel 2 nogal roestige plekjes. Die binnen kort wel aandacht nodig hebben om erger te voorkomen.
Gisteren trouwens gewoon zelf nieuwe uitlaat eronder gezet. Is allemaal niet zo heel moeilijk.
P.s. Wat heb jij betaalt voor de uitlaat bij de kwikfit. Ik voor de onderdelen ongever 75 euro van voor tot achter.
Re: draagarmen?
Zit het uiteinde van de buiten bus van het rubber tegen de bevestiging in het midden? ( Oftewel is het rubber niet meer instaat om de draagarm vrij van de bevestiging te houden?)Blauwtje schreef:Hallo, (rubbers van?) draagarmen versleten?
Als dat het geval is , dan de draagarm(en) demonteren, de bussen er uit (laten) persen en nieuwe erin. En dan de zaak weer monteren.
Als je er zelf aan moet beginnen, laat het even weten voor meer tips omtrend de juiste positie van de bussen.
te veel, 141 euro. Maar ik "moest" naar Heumen, en natuurlijk geen tijd/zin/ruimte om het zelf uit te vinden. Het 4tje heeft het goed gehouden!Roelvanpinxten schreef:
Dus met 75 euro zit je goed!!
Bedankt voor de tips iedereen! Naar Heumen toe ging het redelijk, terug absoluut niet (behalve de uitlaat dan).
Houdt in, trilt helemaal de motorkap uit, heeft geen vermogen.
Deze week volgens mij ook de bougies schoonmaken (eerder gedaan, lukt). Dan ook bovenstaande tips uitvoeren, om te kijken wat er nu precies aan de hand is. Het is niet leuk om zo te rijden.
Wordt vervolgd!
groetjes, Amarja
Houdt in, trilt helemaal de motorkap uit, heeft geen vermogen.
Deze week volgens mij ook de bougies schoonmaken (eerder gedaan, lukt). Dan ook bovenstaande tips uitvoeren, om te kijken wat er nu precies aan de hand is. Het is niet leuk om zo te rijden.
Wordt vervolgd!
groetjes, Amarja