Ombouw naar AT, nu GTT setup

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

cees en jantine

Bericht: # 54705Bericht cees en jantine »

ik heb de vraag over het stotter probleem ook bij de rtc gesteld, en nu hadden ze daar het idee dat misschien de benzine toevoer het probleem kan zijn..
en misschien wel dat de toevoerleiding van de benzine te klein is. heeft iemand die heeft omgebouwd hier wat aan veranderd??(dus mag ook niet alpine ed zijn).

het hele gebeuren vind plaatst bij 4000 toeren(heb inmiddels een toerenteller) dus ik heb nog 2000 ongebruikte toeren. gaat het ook niet kapot :lol: maar ze kunnen gebruiken zou leuk zijn. dan kan ik echt gti tjes gaan zieken...

edit
zit net nog ff te bladeren bij de RTC, zou mn benzine tank vacuum kunnen zuigen?? door de in de overloop gebeunde retour?
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 54710Bericht Bruutmans »

Geweldig man,gti-tjes zieken,hahaha.
Ik wil het gezicht van zo`n snotaap wel es zien als jij met de vlam in de pijp langs komt,hahaha.
Alleen het idee al,vet lachen. :lol:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Ron

Bericht: # 54714Bericht Ron »

GTI 'tjes zieken is inderdaad heel erg leuk. Elke keer wordt een verhaal op zich. Kan je heel lang op teren!
Maar over die haperende AT (ik heb niet ver genoeg teruggezocht) maar kan het niet zijn dat (vooral bij koude motor) je benzine in de turbobuis condenseert en terugloopt de turbo in? Dat schijnt ook een bekend verschijnsel te zijn. Mijn 5AT had het vermoedelijk ook.
Geen vermogen kunnen krijgen, stotterend lopen, maar na een paar flinke bonken op toeren die door merg, been en carrosserie gaan, was het elke keer weer over. Lijkt me allemaal niet goed voor de techniek, en er kwamen ook zwarte wolken uit de uitlaat, maar ik moest het er maar mee doen in de eerste kilometers. Met een wat minder rijke afstelling leek het wat minder. Ik geloofde wel in die condensatieverklaring.
Laatst gewijzigd door Ron op vr apr 01, 2005 12:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
cees en jantine

Bericht: # 54717Bericht cees en jantine »

ja daar heeft de mijne ook last van als ie koud is even een tijdje rot lopen en dan ineens weer goed.
maar dit gaat echt om een warme motor. ik heb vanavond eens de pick-up bij het vliegwiel wat dichterbij het vliegwiel gebogen. ik had het idee dat dit werkte. morgen nog een stukje proberen denk ik, misschien is dat het wel.
heb eerst de buizen geleegd van overtollige benzine(het viel trouwens mee wat erin zat) toen proefritje..was het niet.
ontstekingsvervroeging eraf.. ook geen resultaat.
iedere keer bij de 4000 toeren valt ie terug in toeren...dit keer nog eens op zitten letten en hij valt terug in toeren op de toerenteller en niet de motor zelf valt terug in toeren, tenminste op mijn gehoor dan :lol:
dus kunnen het in mijn beleving nog maar 2 dingen zijn:
de ontsteking zelf en de pick up.
dussss to be continued maar weer.morgen ofzo

oh ja en mn dynamo is het aan het begeven. af en toe zit ie echt vast, dan start je de motor maar dan gaat de v-snaar slippen.
en dat geeft een boel rook. het rare is dat ie het de ene keer wel doet en de andere keer weer niet.
ook de volgende keer maar weer naar kijken

groet
cees
Goof

Bericht: # 54734Bericht Goof »

En toch kan ik me niet goed voorstellen dat het de ontsteking is. Waarom bij 4k toeren wel en daarvoor niet?
Vacuum trekken van je tank lijkt me sterk, want de ontluchting komt ook achter de dop uit.
Ik zit meer te denken aan onvoldoende benzinedruk of een slecht afgestelde turboactuator oid.
Trek die aanjager er anders eens af zodat ie atmosferisch loopt. Uiteraard loopt ie dan zonder enige vorm van power, maar je zou hem onbelast volgens mij wel op toeren moeten kunnen krijgen.
Als het ontsteking is, dan denk ik eerder aan de bobine. Neem aan dat je daarvoor wel de originele hebt gebruikt?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
cees en jantine

Bericht: # 54741Bericht cees en jantine »

en eventueel te veel turbodruk?? dat de ontsteking over zijn meetbereik aan het regelen is??
zou dat ook kunnen..?
Goof

Bericht: # 54755Bericht Goof »

dat zie ik even niet. Bovendien kun je de AT eigenlijk niet op hogere druk zetten met de originele configuratie, maar dat heeft niets met de ontsteking te maken, maar wel alles met het feit dat je benzinedamp op druk zet en de handel veel eerder gaat pingelen. Hiervoor is maar 1 oplossing: GTT carb gebruiken direct op het spruitstuk.
Als je het mij vraagt is de brandstofflow gewoon te laag.
Wat doet ie als je handmatig met een druppelaar wat benzine in de luchtinlaat bijvoegt als ie draait? Op die manier kun je dat soort oorzaken uitsluiten of bevestigen.
Als je denkt dat het aan de vervroeging van de onsteking ligt, dan verdelerkop losdraaien en tijdens het draaien op 4k toeren wat gaan proberen of er verschil in zit.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
cees en jantine

Bericht: # 54814Bericht cees en jantine »

vandaag voor het eerst "gesport" met een nieuwe megane..
reed op de rondweg(N3) bij dordrecht en ging richting 's gravendeel zegmaar. zit er net na de 80 kilometer zone een megane te bumperkleven. ik denk bekijk jij het even en trap mn gas vol in 8) je had dat verbaasde gezicht moeten zien haha.
alleen toen trapte hij zijn gas in en kwam weer achter me rijden, bij de 160 ben ik maar gestopt en sloeg hij rechtsaf, kreeg nog wel een duim!
lache he..
trouwens het benzine verbruik valt nog mee doe nu al meer dan 250 kilometer met een tank(die is 30 liter ofzo) dus rijd ongeveer 1:10 denk ik.
cees
Folkert

Bericht: # 55092Bericht Folkert »

So. Goedemorgen. Ik ben hier een tijdje niet geweest, maar zie dat ik nodig wat moet antwoorden:

- Die klont op je kop aan de kant van je schutbord is zeker een pingelsensor en ik heb de elektrische schema's wel. Pm me je mail of faxnummer en je hebt ze.
- Gestotter komt vn de ontsteking. Inhouden komt van brandstoftekort. Waar je eens naar moet kijken is of je verdelerkap wel netjes over je rotor zit. Als het goed is heb je een vrij brede rotor. Als op een van de hoeken "brandplekken" zitten, dan moet je je verdelerkap verdraaien.
- Die dwarstraverse: DIE MOET EROP. Als je een kant los draait, kan je die wel naar voor en naar achteren bewegen, maar niet naar boven en naar beneden. En daar ging het nou net om... Het handboek zegt dat je zonder traverse niet mag rijden!
- en eh... verdere vragen hoor ik wel...

Gegroet, Folkert.
Folkert

Bericht: # 55132Bericht Folkert »

Leuke site hebbie trouwens. Je hebt een hoop leuke oplossingen verzonnen. Degelijke dwarstraverse, handige slangen/buizen constructie om het schakelmechanisme heen... Doe je handig.
Folkert

Bericht: # 55135Bericht Folkert »

Ok.. kheb de schema's ff online gezet.
Het zijn 8 blaadjes van ongeveer een half mb groot...

http://members.chello.nl/f.sikkema1/schema/schema.html

succes...

En als je toch kijkt... Mn nieuwe hobby:
http://members.chello.nl/f.sikkema1/index.html
Ron

Bericht: # 55139Bericht Ron »

Poll : wat hebbie liever, een helm of een rollbar...

Leuk man! Is het een 4wd? Ik zie Menno ook binnen zitten. Istie ook gekapt met de viertjes? Hij was toen bezig met een Clio-project. Waar is dit circuit?
Folkert

Bericht: # 55142Bericht Folkert »

Een helm is beduidend goedkoper dan een rolbar. Als het schip met geld over is gekomen, komt er natuurlijk een rolbar in!

Goed he! Tuurlijk is het een 4wd... Anders komt de achterkant alleen maar om. Hij is echt helemaal leuk! Het circuit is de Nurburgring. Dit keer was de 20km lange nordschleife verlengd met het formule-1 circuit. Dan rijd je op een daggie ff 7 rondjes en hebbie er 175 circuit km-s op zitten. Op die zaterdag in totaal ff 850km gereden met de beamert...
Menno is in principe (nog) niet gekapt met zn Viertje. Al doet hij zelf toch meer met zijn race-Vijfje (waar hij ook wel mee naar de weekenden kwam).
cees en jantine

Bericht: # 55155Bericht cees en jantine »

@folkert, thnx!
is een stuk makkelijker dan op zn frans.. beetje vakantie frans gaat wel maar technisch frans poeh..

ff nog een vraagje heb jij toevallig die foto´s nog ergens van die klem die jij op je achtertorsie had zitten.
wil ik misschien ook gaan maken.

zal binnenkort weer een paar recentere foto´s online zetten.

gaat de beamer ook nog een beetje gekieteld worden?

grtn
cees
Folkert

Bericht: # 55161Bericht Folkert »

cees en jantine schreef:ff nog een vraagje heb jij toevallig die foto´s nog ergens van die klem die jij op je achtertorsie had zitten.
U hebt mail...
cees en jantine schreef: gaat de beamer ook nog een beetje gekieteld worden?
Natuurlijk! Het eerste turbootje ligt al klaar. Er komen twee turbo's van een 5je GTTurbo op. (dus als je er nog een weet voor weinig....).
Plaats reactie