Cadeau Franse slag

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Katja
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mar 17, 2002 2:00 am
Locatie: Dordrecht

Bericht: # 5251Bericht Katja »

Ik heb een prachtig mooie witte quatrelle bestel,1979, uit Frankrijk opgehaald. Een cadootje, nu staat zij alweer een half in de garage te wachten op mijn acties.
Aan de ervaren renault-kenners wil ik vragen of het uberhaupt ergens op slaat om geld en tijd te steken in de import van het wagentje.
Uit APK voorkeuring kwam het volgende:
benzine lekkage bij de tank (onbekend waar precies)
Lekke uitlaat, lekke stuurkogel hoes, slechte remblokken, hier&daar wat las werk, en ander klein gedoe.
Auto kwam wel door de franse niet door Hollandse keuring. Tips zijn erg welkom,
Katja
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 5252Bericht Jan-Geert »

importeren die auto , anders doe ik het wel :smile:
Marc B
Berichten: 32
Lid geworden op: zo jan 20, 2002 2:00 am
Locatie: Brummen

Bericht: # 5254Bericht Marc B »

Dergelijke reparaties komen mij bekend voor, zelf heb ik er ieder jaar ook een paar van. Weinig problematisch verder...
R4GTL '79 Vert Amazone (restauratieproject), R4TL '81 Bleu Oceàn, R4TL '84 Bordeaux rood, R4TL '84 Mosgroen (in restauratie), R4L '86 Rood, Rodeo 4 Wit (restauratieproject)
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 5259Bericht Goof »

eerst die mankementen maken, is niet zo veel werk als ik het zo lees. Gewoon een nieuwe tank eronder hangen en je leidingen nalopen, vooral de rubberdelen. Die hoes die gescheurd is is waarschijnlijk van je homokineten, die kun je met een of ander goedje repareren of een andere hoes of aandrijfas laten monteren. Wat laswerk hier en daar is normaal. Laat meteen je koeienogen controleren, evenals je fuseekogels en je hele remmenwerk Nieuwe vloeistoffen en filters erop, andere bougies, opnieuwe laten afstellen, een ander uitlaatje eronder of deze laten lassen, afhankelijk van de staat en ie is weer tip top in orde. Als je het echt goed wil doen, dan geef jem meteen een anti-roest behandeling.
Ik denk dat je als je zelf een aantal dingetjes kunt doen zo tussen de 250 en 500 euro kwijt bent excl. import. Voor een wagentje van dat jaar is dat die investering zeker waard, aangezien hij over niet al te lange tijd belastingvrij is en in waarde alleen nog maar toe kan nemen. Doen dus, het was toch een kadootje dus veel kosten heb je der nog niet aan gehad.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Max
Berichten: 22
Lid geworden op: zo jan 27, 2002 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 5262Bericht Max »

een lekke stuurkogelhoes is geen lekke aandrijfashoes, toch. Als er nog geen speling op de stuurkogel zit is het voldoende om de hoes te vervangen. Anders moet de stuurkogel vervangen worden
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 5265Bericht Goof »

dan is het dus geen lekke stuurKOGELhoes, maar een lekke stuurHUIShoes, das iets anders, want aan de kogels zitten geen hoezen en die van het stuurhuis is gewoon makkelijk te vervangen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Katja
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mar 17, 2002 2:00 am
Locatie: Dordrecht

Bericht: # 5273Bericht Katja »

O.K. dank voor positieve reacties (moest ik ook even van de 'kenners' horen), DGoof: ik print je lijstje uit, koeienogen?? Ik heb nog een HOOP te leren...Nu eerst opzoek naar een expert, dan door de keuring, naar RDW nog eens keuren, kenteken NL en dan kan er pas verzekerd worden.
Katja
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 5342Bericht Goof »

koeienogen zijn reactiestangrubbers, zijn de ophangrubbers van dat stangetje van je wielophanging dat schuin naar voren steekt helemaal voor onder de wagen, kun je zo zien zitten als je bukt. waar die stang aan het chassis eindigd zit een rubber bol on een metalen kapsel, dit noemen ze het koeienoog. Als je het ding los ziet begrijp je wel waarom
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 5347Bericht Folkert »

Ik moet je toch corrigeren, Da-Goof. De stuur- en fuseekogels zijn zeker wel ingepakt in hoezen, die in principe ook los verkrijgbaar zijn.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 5369Bericht Goof »

Je hebt gelijk Folkert, alleen lijkt het me verstandig om als die gaar zijn de hele kogel maar meteen te vervangen, je bent dan toch zo ver dat ie der bijna af is.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 5375Bericht Folkert »

Sterker nog: Als er eentje vervelend begint te doen, dan zou ik alle vier de fuseekogels, beide stuurkogels en beide koeienogen in een keer vervangen. Anders sta je voor iedere apk weer met zo'n ding te kl*ten...
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 5381Bericht Jan-Geert »

tja en de kogels mag je ook afkitten :smile:
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 5382Bericht Jan-Geert »

de scheurtjes in de hoes wel te verstaan
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 5438Bericht Folkert »

Dat wil toch niemand?
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 5467Bericht Jan-Geert »

nee ,maar ze zijn er die dat doen :smile:
Plaats reactie