Cadeau Franse slag
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Ik heb een prachtig mooie witte quatrelle bestel,1979, uit Frankrijk opgehaald. Een cadootje, nu staat zij alweer een half in de garage te wachten op mijn acties.
Aan de ervaren renault-kenners wil ik vragen of het uberhaupt ergens op slaat om geld en tijd te steken in de import van het wagentje.
Uit APK voorkeuring kwam het volgende:
benzine lekkage bij de tank (onbekend waar precies)
Lekke uitlaat, lekke stuurkogel hoes, slechte remblokken, hier&daar wat las werk, en ander klein gedoe.
Auto kwam wel door de franse niet door Hollandse keuring. Tips zijn erg welkom,
Katja
Aan de ervaren renault-kenners wil ik vragen of het uberhaupt ergens op slaat om geld en tijd te steken in de import van het wagentje.
Uit APK voorkeuring kwam het volgende:
benzine lekkage bij de tank (onbekend waar precies)
Lekke uitlaat, lekke stuurkogel hoes, slechte remblokken, hier&daar wat las werk, en ander klein gedoe.
Auto kwam wel door de franse niet door Hollandse keuring. Tips zijn erg welkom,
Katja
eerst die mankementen maken, is niet zo veel werk als ik het zo lees. Gewoon een nieuwe tank eronder hangen en je leidingen nalopen, vooral de rubberdelen. Die hoes die gescheurd is is waarschijnlijk van je homokineten, die kun je met een of ander goedje repareren of een andere hoes of aandrijfas laten monteren. Wat laswerk hier en daar is normaal. Laat meteen je koeienogen controleren, evenals je fuseekogels en je hele remmenwerk Nieuwe vloeistoffen en filters erop, andere bougies, opnieuwe laten afstellen, een ander uitlaatje eronder of deze laten lassen, afhankelijk van de staat en ie is weer tip top in orde. Als je het echt goed wil doen, dan geef jem meteen een anti-roest behandeling.
Ik denk dat je als je zelf een aantal dingetjes kunt doen zo tussen de 250 en 500 euro kwijt bent excl. import. Voor een wagentje van dat jaar is dat die investering zeker waard, aangezien hij over niet al te lange tijd belastingvrij is en in waarde alleen nog maar toe kan nemen. Doen dus, het was toch een kadootje dus veel kosten heb je der nog niet aan gehad.
Ik denk dat je als je zelf een aantal dingetjes kunt doen zo tussen de 250 en 500 euro kwijt bent excl. import. Voor een wagentje van dat jaar is dat die investering zeker waard, aangezien hij over niet al te lange tijd belastingvrij is en in waarde alleen nog maar toe kan nemen. Doen dus, het was toch een kadootje dus veel kosten heb je der nog niet aan gehad.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
koeienogen zijn reactiestangrubbers, zijn de ophangrubbers van dat stangetje van je wielophanging dat schuin naar voren steekt helemaal voor onder de wagen, kun je zo zien zitten als je bukt. waar die stang aan het chassis eindigd zit een rubber bol on een metalen kapsel, dit noemen ze het koeienoog. Als je het ding los ziet begrijp je wel waarom
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------