fuseekogel

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
ms.dageraad

fuseekogel

Bericht: # 51216Bericht ms.dageraad »

Bloublikje staat bij de garage voor de remmen. Gaat meevallen. Ze ontdekten ook een losse fuseekogel. Ik zei dat ik dat zelf wel kon. Volgens hun moest ik het dan wel snel doen, want " We hebben al een paar renaults gehad die met de veerpoot op de weg stonden. Ze wippen er zo uit." einde citaat.
Heeft iemand van jullie dit al eens gehoord? Ik heb wel met zulke losse kogels gereden, dat mijn tanden d'r van klapperden.
Nooit ongelukken gehad.
oant sjen,
PEET
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 51221Bericht R4F6GTX Automaat »

De onderste zal er niet gauw uittjoepen want de aandrijfas houdt dat tegen maar de bovenste zou dat wel kunnen. Maar dan moet ie toch wel erg ver versleten zijn. Ã
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 51229Bericht Rodeo-6 »

Stel :

je hebt een te ruim zittend kunstgebit. :-?
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 51231Bericht R4F6GTX Automaat »

:o Heb jij ervaring met een rond kogelvormig ding tussen je loszittende tanden??? :-? of wat moet ik me hierbij voorstellen..... :wink:
Willem de Zwijger

Bericht: # 51234Bericht Willem de Zwijger »

Ik kan me geloof ik toch wel voorstellen dat die onderste theoretisch los zou kunnen komen, de kogel zit vast aan de fusee, maar de kom zit vast aan de wieldraagarm, dus als het gewicht eraf is omdat je over een verkeerdrempel rijdt...maar dan drukt de torsieveer de wieldraagarm toch strak naar beneden ? Nee, dat lijkt me praktisch onmogelijk. Bovendien staat dan niet de veerpoot op de grond, maar de wieldraagarm. Maar ja, als iemand ervaring heeft...
Goof

Bericht: # 51236Bericht Goof »

Een viertje heeft helemaal geen veerpoten. Voor zover ik weet zijn veerpoten een combinatie van schroefveer en schokdemper, welke tevens een dragend deel van de wielophanging is.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
jbeekmann

Bericht: # 51254Bericht jbeekmann »

Ik denk niet echt dat dat relevant is in dit verhaal, maar dat weer terzijde. Een combinatie schroefveer met daarin de schokdemper is overigens door de alom bekende McPherson uitgevonden.
Maar inderdaad, die hebben wij niet.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
ms.dageraad

Bericht: # 51316Bericht ms.dageraad »

Tige dank allegearre(=heel erg bedankt allemaal). Klopt dus wel. Komt nooit voor. Dat indianenverhaal van de garage was dus bedoeld om mij geld uit de zak te kloppen. Heb ik mooi tegengehouden. Al hebben ze me dan wel een nieuwe fuseekogel in de maag gesplitst, maar die moet ik toch hebben. In april dan, als ie weer voor de APK gaat.
oant sjen,
PEET
Plaats reactie