mijn vrouw zet de 4 in de garage met de mededeling " het lampje van de koelvloeistof is weer aan "
Vervolgens ligt er een grote plas koelvloeistof onder de auto.
Alles weer bijgevult en ontlucht ( om te kijken waar er ergens een lek is )
Niks gevonden, geen losse slang, kapotte radiateur of iets dergelijks !!!
enkele kilometers gaan rijden, niks aan de hand !
Wie kan mij vertellen wat er gebeurd is ?
ikke nie meer weten !!!
Vervuild, motor aan de kook en expansievat overgestroomd?
Dop van de radiateur los?
Onluchtingsdopje los?
Toch lekke radiateur, maar niet lang genoeg proef gereden waardoor thermo element niet open ging? Radiateur zou dan alleen lekken onder druk.
Zoiets denk ik aan...
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ik heb vorige week erg liggen klooie met mijn verwarming.
Kreeg geen warmte binnen. ontluchten, bijvullen enz. enz.
daarna weer 150 kilometer gereden ( ardennen ) toen was er niks aan de hand
IK denk ook dat hij niet warm genoeg is geworden.
Zet hem aan en wacht totdat de fan aanslaat.
Dan weet je een aantal dingen zeker:
Dat de fan het doet.
Dat het thermocontact werkt in de radiator.
Dat de thermostaat in de leiding opengaat.
Dat de waterpomp waarschijnlijk goed is en pompt.
Dat het themocontactje voor de koeling wel of niet goed is(waar het lampje opzit)
Dit opwarmen kan soms wel 20 a 30 min duren,door te rijden gaat het iets vlotter en door alle gebruikers aan te zetten ook(lampen ed).
Check ook of de radiator nog vol is en of hij gelijkmatig warm wordt
Hij moet eigenlijk op alle plekken gelijk warm zijn
Als de fan niet aangaat of het expansie vat loopt vol (bubbels) is er iig iets niet goed.
Ik gok toch op een lekkage of een slechte slang oid.
Koppakking is (nog niet) verdacht
Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Het meeste gaat nog wel op.
Als ge invoer- en uitvoer slang van de radiator goed warm worden dat gaat iig je thermostaat open.
Laat hem maar eens gewoon heel lang draaien met de lampen en kachel ventilator aan.(dan moet het motortje toch wat arbeid verichten om de accu weer vol te krijgen en wordt hij dus sneller warm)
Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
ooow... de kachelventilator?! (Waarom gebruiken mensen toch altijd spaties in het midden van een woord?) Dus niet de kachel bedoel je? Ik zou dan gewoon een stukje gaan rijden, da's beter voor je motor aangezien er delen in het blok met spatsmering worden gesmeerd. Om dit goed te laten werken heb je toeren nodig.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Heb net nog even gekeken, denk toch dat de radiator stuk is.
Erg nat aan de onderzijde.
Heb al gebeld voor een nieuwe............maar ...kosten:180 europeese knikkers!!
Weet iemand wat ze bij de club kosten, heeft er eimand nog een goede liggen ( TL motor ).
Die wat ik nog had liggen, zijn allemaal op !